خبر فوری

کاهش 20 درصدی تصادفات جاده‌ای در هرمزگان

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، علی اسفندانی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز راهدار که در محل ستاد فرماندهی انتظامی استان هرمزگان در بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: در 9 ماه ابتدای سال جاری شاهد کاهش 20 درصدی تصادفات جاده‌ای در استان هرمزگان بوده‌ایم که رتبه نخست کاهش تصادفات جاده‌ای در کشور بوده است.

وی با بیان اینکه تمام تلاش پلیس راه و دیگر عوامل جاده‌ای در کشور متمرکز بر کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای است، افزود: نصب دوربین‌های هوشمند که علاوه بر تشخیص سرعت بالا می‌تواند میانگین سرعت خودرو و میزان زمان عبور از فاصله میان دو دوربین را نیز ثبت کند، تحول بزرگی در کنترل تخلفات رانندگی در محورهای استان است.

رئیس پلیس راه هرمزگان ادامه داد: عملیاتی کردن مجموعه دوربین‌های هوشمند محور بندرعباس به حاجی‌آباد و بالعکس موجب دقت نظر هر چه بیشتر رانندگان در رعایت قانون به ویژه رعایت سرعت مجاز در این محور شده و یکی از دلایل اصلی کاهش تصادفات در این محور مهم نیز به‌کارگیری تجهیزات ویژه ثبت تخلفات است.

اسفندانی خاطرنشان کرد: دلیل بسیاری از تصادفات جاده‌ای در کشورمان سرعت غیرمجاز و بی‌توجهی راننده به جلو است، بنابراین نصب دوربین‌های جدید در جاده‌ها موجب شده تا به دقت، تخلف سرعت غیرمجاز مورد پیگیری قرار گیرد.

وی با اشاره به خواب‌آلودگی رانندگان در ورود به استان از شمال هرمزگان و بروز برخی تصادفات به دلیل خواب‌آلودگی در این محور، از رانندگان خواست تا حتماً به محض احساس خستگی در مکان مناسبی توقف کرده و استراحت کنند و اجازه ندهند که خستگی موجب آسیب به خودشان و دیگر مردم شود.

رئیس پلیس راه هرمزگان تصریح کرد: عوامل راهداری همگام با پرسنل پلیس راه هرمزگان وظیفه سنگینی در اقتصاد کشور و باز نگاه‌داشتن مستمر راه‌های استان به ویژه در مسیر محور بندرعباس به حاجی‌آباد دارند و ما همواره در تعامل کامل با عوامل راهداری توانسته‌ایم خدمات خود را به مردم گسترش دهیم.

اسفندانی به اهمیت کنترل هرچه بیشتر محورهای شرقی و غربی استان اشاره و گفت: تصادف با شترهای سرگردان در محورهای شرقی و غربی استان یکی از چالش‌هایی است که با همکاری فرمانداری شهرهای مختلف در حال پیگیری هستیم و در جاسک اقدامات برای جمع‌آوری شترها از سوی فرمانداری و دهیاری‌ها آغاز شده است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید