نگاه بانوان هرمزگان به صنایع دستی باید نگاه اقتصادی باشد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار مهر، بهروز اکرمی صبح یکشنبه در پنجمین نشست کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان هرمزگان، افزود: نرخ مشارکت اقتصادی زنان هرمزگان ۹ درصد است که بسیار پایین است و بانوان حداقل می تواند ۳۰ الی ۴۰ درصد بازار کار را داشته باشند و با توجه به توانمندی زنان و وجود ظرفیت های اقتصادی در استان باید پیگیری شود که زنان بیشتر از این وارد عرصه اقتصادی شوند.

وی با اشاره به اینکه باید رویکرد و نگاهمان را نسبت به کار تغییر دهیم، یادآور شد: از امکانات و ظرفیت‌های موجود ادارات و سازمان‌ها که بدون استفاده مانده است می‌ توان برای انجام کار اقتصادی و اجتماعی استفاده کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با بیان اینکه نگاه بانوان به مقوله صنایع دستی ، نگاه اقتصادی نیست، تصریح کرد: با توجه به اولویت های زنان روستایی و مشکلات آنان در بحث عرضه و فروش صنایع دستی باید هرچه سریعتر این مشکل توسط دستگاه های ذیربط رفع شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از  سفرهای شهرستانی به شهرستان های بستک و جاسک و شرکت در کارگروه تخصصی بانوان و خانواده، بین داشت: از جمله برنامه های ما در شهرستان ها شرکت در کارگروه های تخصصی بانوان و خانواده و اولویت بندی نیازها بر اساس مطالبات و درخواست های زنان وهمچنین اجرای مصوبات کارگروه استانی در شهرستان هاست.

زهرا یعقوب نژاد ادامه داد: اجرای طرح غربالگری سلامت زنان شاغل، ایجاد بازارچه های خوداشتغالی زنان در شهرستانها، تدوین شناسنامه آماری زنان و تدوین بسته های آموزشی ویژه دختران دانش آموز از جمله مصوبات در دست اجرای کارگروه در سطح شهرستان هاست.

اخبار هرمزگانصنایع دستیهرمزگان
نظرات (0)
افزودن نظر