خبر فوری

رشد باسوادی زنان جزیره قشم از مردان پیشی گرفته است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار مهر، بهرام پوراشرف صبح یکشنبه با گرامیداشت هفته سواد آموزی، اظهار داشت: نرخ باسوادی این شهرستان در سال ۶۵ قریب به ۴۵ درصد بوده است و با ۴۱ درصد رشد در سال ۹۰ به بیش از ۸۶ درصد ارتقاء یافته و امید است در آخرین سرشماری ۹۵، این آمار درصد بالاتری را نشان دهد.

وی پیشی گرفتن نرخ رشد باسوادی زنان در مقایسه با مردان را از نکات قابل توجه دانست و اضافه کرد: در ابتدای سال ۶۵ نرخ باسوادی زنان بالای ۳۲ درصد و این آمار در مردان ۵۷ درصد بود ولی در سه دهه اخیر نرخ باسوادی زنان به ۸۳ درصد و در مردان قریب به ۸۹ درصد رسیده است که به گفته این مسئول، نرخ رشد باسوادی در زنان بالای شش سال شهرستان قشم ، آمار بیش از ۵۲ درصد در مقابل رشد قریب به ۳۲ درصد را نشان می دهد.

پوراشرف همچنین نرخ رشد باسوادی مردم روستاهای قشم نسبت به شهر را مطلوب تر عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: مردمان روستا نشین بالای شش سال این جزیره دارای نرخ رشد بیش از ۴۴ درصدی در مقابل رشد ۳۰ درصدی مناطق شهر نشین را ثبت کرده اند.

مدیر آموزش وپرورش قشم به آمار اختصاصی حوزه نهضت سواد آموزی نیز اشاره کرد و افزود: بخشی از این آمار ساد آموزی مربوط به فعالیت های مطلوب نهضت سوادآموزی شهرستان قشم می باشد به طوری که آمار باسوادی گروه سنی ۴۹-۱۰ در اوایل انقلاب ۴۵ درصد بوده که با همت دوچندان نهضت سوادآموزی در تحقق و رهنمود معمار کبیر انقلاب در راستای سوادآموزی و اهمیت آن، این آمار قریب به ۹۴ درصد رسیده است.

این مسئول تصریح کرد: در سال جاری نیز مطابق سهمیه ابلاغی اداره کل آموزش وپرورش هرمزگان، بیش از ۱۱۲ درصد از بیسوادان جذب کلاس های درس شده اند که ۱۲ درصد بالا تر سهمیه ابلاغی بوده و همچنین تمامی سهمیه دوره انتقال و تحکیم سواد آموزی این شهرستان نیزمحقق شده است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید