خبر فوری

کیهان: کابینه جدید لبنان تشکیل شد/ پست‌های کلیدی در اختیار حزب‌الله

این روزنامه در تیتر یک با انتشار عنوان بساط نجومی‌ها و نورچشمی‌ها را جمع کنید/ حقوق شهروندی تامین می‌شود، آورد: حسن روحانی رییس جمهوری در همایش حقوق ملت در قانون اساسی از تدوین و انتشار «منشور حقوق شهروندی» سخن گفت و اظهار داشت در قانون نورچشمی و استثنا نداریم. سخنان روحانی درباره حقوق شهروندی و همچنین نورچشمی‌ها با رفتار دولت یازدهم فاصله زیادی دارد؛ در حالی که برخی مدیران دولتی نجومی حقوق می‌گیرند و شهروندان از بیکاری رنج می‌برند و در حالی که بسیاری مسکن مناسب ندارند و عده‌ای در خانه‌ها و ویلاهای میلیاردی نشسته‌اند سخن گفتن از حقوق شهروندی به طنز بیشتر شباهت دارد!

روزنامه کیهان با بررسی عنوان آثار تحقیقی مرحوم آیت‌الله واعظ‌زاده خراسانی از افتخارات حوزه‌های شیعه است، متن پیام آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی را منعکس کرد و نوشت: خبر درگذشت عالم فرزانه مرحوم آیت‌الله آقای حاج شیخ محمد واعظ‌زاده‌ خراسانی رحمهْ‌الله‌علیه را با تأسف و تأثر دریافت کردم. این روحانی بزرگوار و پرکار و روشن‌بین از جمله‌ مردان باهمت و جامعی بود که علوم اسلامی همچون فقه و حدیث و رجال و تراجم را از برترین استاد این فنون یعنی مرحوم آیت‌الله العظمی بروجردی اعلی‌الله‌مقامه فراگرفته و خود در عمر پربرکت خویش به تحقیقات بدیع در آن و نیز علوم قرآنی و تاریخ و کلام پرداخته بود. آثار قلمی و تحقیقی ایشان در برخی از این رشته‌ها در شمار افتخارات علمی حوزه‌های علمی شیعه است و مورد استفاده‌ ماندگار دنیای اسلام خواهد بود ان‌شاءالله…

70درصد مردم توسعه ریلی را به خرید هواپیما ترجیح دادند، دیگر عنوان برجسته صفحه نخست این روزنامه به شمار می رود، در تشریح این مطلب می خوانیم: بیش از 70 درصد از شرکت‌کنندگان در یک نظرسنجی خواهان توسعه حمل و نقل ریلی توسط دولت شدند و حدود 29 درصد به توسعه حمل و نقل هوایی رأی دادند. برنامه تلویزیونی پایش در سؤال نظرسنجی خود از مردم پرسید به نظر شما دولت نوسازی و گسترش کدام حمل و نقل را در اولویت قرار دهد؟ قطار یا هواپیما. در پایان این نظرسنجی بیش از 70 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی خواهان توسعه حمل و نقل ریلی و قطار توسط دولت شدند و حدود 29 درصد به توسعه حمل و نقل هوایی رأی دادند.

روزنامه کیهان با انتخاب عنوان جزئیات تازه‌ای از اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان، آورد: جزئیات جدیدی از اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان منتشر شده است که گویای عمق و گستره فساد صورت گرفته در این صندوق است که برخی افراد با صدور یک چک وام‌های کلان گرفته‌اند. اواخر مهرماه بود که خبری در رسانه‌ها منعکس شد مبنی بر اینکه در صندوق ذخیره فرهنگیان، اختلاسی عظیم صورت گرفته است. طبق معمول، ابتدای کار به تکذیب گذشت ولی با افشای جزئیات بیشتر، مدیرعامل صندوق ذخیره نیز این فساد را قبول کرد و مدعی شد مبلغ آن 3 هزار و 500 میلیارد تومان است. انکار بخش مهمی از مبلغ به یغما رفته، باعث شد اسناد بیشتری منتشر شود و معلوم شد که عدد 8000 میلیارد تومان از صندوق کم شده و به جیب افراد و جریان سیاسی خاصی رفته است.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان «ادامه انتقاد کارشناسان به ادعای رشد اقتصادی 7.4 درصدی» پرداخت.
روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه عنوان «یک غارت 2 میلیارد دلاری دیگر این بار به بهانه معامله با بوئینگ!» و در ستون یادداشت روز عنوان «دولت افعال معکوس» را انتشار داد.

*گروه اطلاع رسانی
خبرنگار: مهسا شریفی**انتشار دهنده: شهربانو جمعه
پژوهشم**2059**9131

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید