طلای دلچسب محمدرضا گرایی در کشتی فرنگی؛ دومین طلای کاروان ایران

هرمزبان – محمدرضا گرایی با شکست حریف اوکراینی خود به مدال طلای المپیک رسید.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، محمدرضا گرایی آخرین فرنگی‌کار ایران در رقابت های فینال کشتی فرنگی وزن 67 کیلوگرم برای کسب مدال طلای المپیک به مصاف پرویز نصیب‌ اف از اوکراین رفت. گرایی در این دیدار حریف اوکراینی خود را شکست داد و اولین مدال طلای کاروان کشتی ایران در المپیک 2022 را کسب کرد. گرایی در این دیدار با نتیجه 9-1 و امتیاز عالی پیروز شد. پیش از این ساروی توانسته بود مدال برنز المپیک را کسب کند و با این تفاسیر پرونده کشتی فرنگی ایران با یک طلا و یک برنز بسته شد.
روز سیزدهم المپیک 2020 با مدال طلای محمدرضا گرایی در کشتی فرنگی و فینالیست شدن حسن یزدانی به شیرین ترین شکل ممکن برای نمایندگان کشورمان در حال پیگیری است. حسن یزدانی که از ابتدای المپیک همه ایرانی ها انتظارش را می کشیدند، بالاخره کارش را در توکیو آغاز کرده، او برای رسیدن به نیمه نهایی کار سختی نداشت. 
او شاپیوف ازبک را در گام اول و استفان ریچموت سوئیسی را در گام دوم با امتیازات بالا شکست داد تا صعودی آسان به نیمه نهایی داشته باشد. شانس شماره یک طلای وزن 86 کیلوی المپیک 2020 با نایفونوف، کشتی گیر روس برای صعود به فینال مبارزه کرد؛ مبارزه ای که برخلاف انتظارها حسابی سخت پیش رفت، اما در نهایت با برد ستاره کشتی ایران همراه بود.
رضا اطری، نماینده وزن 57 کیلوی کشتی آزاد هم امروز دو برد بسیار ارزشمند مقابل مغولستان و ترکیه کسب کرد تا یک پای نیمه نهایی باشد. او برای صعود به فینال با اوگوئف، روس مبارزه کرد، اما با شکست در این دیدار به مبارزه رده بندی رفت. بعد از اینکه تکلیف دو آزادکار کشورمان مشخص شد محمدرضا گرایی در فینال 67 کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک به مصاف نصیب اف ازبک رفت و با ارائه یک کشتی تماشایی، او را به راحتی شکست داده و طلای المپیک را مال خود کرد. این دومین طلای کاروان ایران پس از طلای فروغی در روز اول مسابقات بود که برای کسب آن 12 روز صبر کردیم.
با مدال طلایی که محمدرضا گرایی در کشتی فرنگی به دست آورد، تعداد مدال های ایران در جدول المپیک 2020 به عدد 3 رسید. امروز محمدرضا گرایی توانست با شکست کشتی گیر اوکراینی در فینال، یک مدال طلای دیگر برای کاروان ایران به ارمغان آورد و با این مدال، ایران در حال حاضر 2 مدال طلا و یک مدال برنز در جدول المپیک 2020 توکیو دارد.
اولین مدال ایران را جواد فروغی در رشته تپانچه 10 متر به دست آورد، پس از او ساروی در کشتی فرنگی مدال برنز گرفت و امروز هم گرایی دومین مدال طلای کاروان ایران را به دست آورد. امروز علی داوودی می تواند چهارمین مدال کاروان ایران را به دست بیاورد البته داوودی شانس بسیاری برای کسب مدال طلا ندارد اما این ورزشکار می تواند به مدال نقره یا برنز برسد. در حال حاضر جای مدال نقره در سبد کاروان ورزش ایران خالی است.
حسن یزدانی ستاره تیم ملی کشتی آزادی در دیداری حساس و نفس گیر برابر آرتور نایفونوف روس در ثانیه های پایانی با نتیجه 7 بر یک به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد. 
مطابق انتظارها، حالا او دیوید تیلور آمریکایی را در بازی پایانی مقابل خود می بیند. ستاره مازندرانی کشتی ایران، حالا 24 ساعت فرصت استراحت، ریکاوری و آنالیز حریف قدرتمند خود را دارد. آنالیزی که طی تمام روزها و شبهایی که یزدانی برای حضور در المپیک پشت سر گذاشته، انجام شده است. کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد باید در فاصله یک روزه تا بازی فینال، تمامی شرایط ممکن برای تمرکز و آرامش یزدانی را فراهم کنند تا او با اعتماد به نفس بالا به مصاف رقیب قدرتمند خود برود. رقیبی که تاکنون دوبار یزدانی را شکست داده و در 2 سال گذشته شکست ناپذیر بوده است.

منبع: خبرگزاری آریا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید