خبر فوری

اعتبارات نوسازی مدارس در ۴ سال اخیر به طورکامل تخصیص یافت

تهران- هرمزبان – رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، اعلام کرد: سهم اعتبارات سازمان نوسازی مدارس از بودجه عمرانی کشور در سال ۹۶ کمتر از ۱.۶ درصد بود، در سال جاری به بیش از ۷ درصد رسیده است که در این چهارسال اخیر تخصیص صد در صدی داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از گزارش روز سه شنبه ایرنا، مهراله رخشانی‌مهر با بیان اینکه در چهارسال اخیر در تمام ردیف های اعتباری مجموعا ۳۰ هزار میلیارد تومان در مدرسه‌سازی هزینه شده است افزود: با رشد مشارکت خیرین علاوه بر اینکه آمار مدارس فرسوده از ۳۰ درصد به ۱۹.۵ درصد کاهش یافت، مدارس خشت و گلی حذف شد، هرجا که زیرساخت لازم وجود داشت سیستم های گرمایشی مدارس استاندارد شد و بسیاری از پروژه های نیمه‌تمام که سال‌ها رها شده‌بود، تکمیل و تحویل دانش آموزان شدند.

وی که به پاس قدردانی از فعالیت‌های مؤسسان و دست‌اندرکاران نهادهای خیر مدرسه ساز با حضور در دو موسسه خیریه حضور یافته بود با اشاره به آسیب های زلزله کرمانشاه و سیل های سال ۱۳۹۸ اظهار داشت: با مشارکت گسترده خیرین بازسازی مدارس به خوبی انجام شد و حتی توانستیم بسیاری از مدارس دیگر را بهسازی و نوسازی کرده و یا فضاهای جدید احداث کنیم به طوری که در استان کرمانشاه متوسط سرانه فضای آموزشی ۱.۲ مترمربع افزایش یافت

بر اساس اعلام سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور،  در این دیدار ناصر قفلی رییس و محمدرضا جعفری مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور و فاطمه مهاجرانی معاون برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، رخشانی‌مهر را همراهی می کردند.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید