خبر فوری

۱۱۰۰ قطعه صنعتی در نیروگاه برق بندرعباس ساخته شد

هرمزبان – مدیر عامل نیروگاه برق بندرعباس گفت: به منظور صرفه جویی و جلوگیری از هدر رفت مالی، یکهزار و۱۰۰ قطعه صنعتی به دست متخصصان داخلی در این نیروگاه ساخته شده است.

حسین سلیمی شامگاه سه‌شنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: برای طراحی و ساخت این تعداد قطعه نیروگاهی ۵۷ میلیارد ریال هزینه شد که حدود ۱۰۰ میلیارد ریال صرفه جویی داشته است.
وی بیان داشت: مهم‌ترین این قطعه‌ها، طراحی و ساخت پمپ آب خنک کن (دیسشارژ کیسینگ) است که این دستگاه نقش موثری در تولید برق پایدار دارد و در هر یک ساعت، ۱۹ هزار و ۵۰۰ مترمکعب آب دریا را به سمت کندانسور و کولرهای آب خنک کن هدایت می‌کند.
مدیر عامل نیروگاه برق بندرعباس اظهارداشت: پمپ آب خنک کن با وزن ۱۲ هزار و ۷۰۰کیلوگرم برای نخستین بار با همت و تلاش کارشناسان داخلی و تکیه بر توان شرکت‌های دانش بنیان، از جنس استنلس استیل ۳۱۶ طراحی و ساخته شده است.
سلیمی گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات ساخت این قطعه، محل قرارگیری یاتاقان‌های پمپ بر روی دیسشارژ بود که با تلاش و دانش متخصصان داخلی به روش ماشین کاری و جوشکاری ساخته و نصب شد.
نیروگاه حرارتی برق بندرعباس بزرگترین نیروگاه جنوب شرق کشور است که نقش مهمی در تامین برق کشور و صنایع بزرگ هرمزگان دارد.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید