خبر فوری

۱۴هزار دانش آموز جامانده از تحصیل درهرمزگان

هرمزبان:مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با بیان اینکه در طول برنامه توسعه پنجم با افت ضریب پوشش تحصیلی روبرو بودیم، گفت: ۱۴ هزار دانش آموز در استان هرمزگان ترک تحصیل و یا از ادامه تحصیل بازمانده اند.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،علی کرمپور در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد برنامه های آموزش و پرورش هرمزگان برای دانش آموزان جامانده از تحصیل و ترک تحصیل کرده ها گفت: در طول برنامه پنجم توسعه با کاهش شدید ضریب پوشش تحصیلی در استان هرمزگان روبرو بودیم. هرمزگان به لحاظ آمار ترک تحصیل و جامانده از تحصیل جزوه سه استان اول کشور است.

وی آمار دانش آموزان جامانده از تحصیل در استان هرمزگان طی برنامه پنجم توسعه را ۱۴ هزار نفر اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه بیش از ۵۰ درصد جمعیت هرمزگان ساکن در روستاها هستند، آموزش و پرورش هرمزگان یک آموزش و پرورش روستا محور به حساب می آید.

کرمپور گذر زمان تحصیلی را علت اصلی ترک تحصیل و جاماندن دانش آموزان از تحصیل عنوان کرد و اظهار داشت: برنامه ای برای حل معضل ترک تحصیل به وزارت آموزش و پرورش ارائه شد تا پس از تصویب سازمان مدیریت و برنامه ریزی طی برنامه توسعه ششم در کشور اجرایی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان انسداد مسیر بیسوادی، استفاده از مدارس روستا محور، تعبیه سرویس ایاب و ذهاب و ایجاد مدارس شبانه روزی را از برنامه های مهم وزارت آموزش و پرورش برای حل معضل ترک تحصیل دانش آموزان در روستاها عنوان و تصریح کرد: نبود دوره های ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در روستاها موجب می شود تا شاهد افزایش آمار ترک تحصیل باشیم.

وی اعلام کرد: طی برنامه سه ساله با فراهم شدن شرایط مناسب و اجرای کامل برنامه های ابلاغ شده وزارت آموزش و پرور باید تمام دانش آموزان جامانده از تحصیل و یا ترک تحصیل کرده ها، مجددا وارد سیستم آموزشی کشور شوند.

کرمپور بیان داشت: کمبود اعتبار اصلی ترین مشکل برای اجرایی شدن طرح های عنوان شده است. تنها برای سال جاری بیش از ۳۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
منبع: خبرگزاری مهر
(لینک)
کد خبر: 394996

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید