خبر فوری

آلکنو پاسخ قائمی را داد؛ او یک صدم افتخارات من را هم ندارد

هرمزبان – آلکنو که از سوی فرهاد قائمی هیچ کاره خوانده شده بود، اعلام کرد که قصد نداشته درباره این مسائل حاشیه ای در آستانه اعزام تیم ملی به توکیو صحبت کند، اما برای روشن شدن اذهان عمومی مجبور به پاسخگویی است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، ولادیمیر آلکنو برای اولین بار بعد از ورود به ایران یک مصاحبه آتشین انجام داد و به فرهاد قائمی حمله کرد. هر دو باری که ولادیمیر آلکنو را در ایران رودرروی خبرنگاران و در نشست خبر دیده ایم؛ او خیلی آرام به سوالات خبرنگاران پاسخ داده و سعی کرده از حاشیه های موجود در والیبال ایران هم دوری کند. با این حال هجمه ای که در روزهای اخیر و بعد از مصاحبه های تند و آتشین فرهاد قائمی علیه آلکنو ایجاد شد، عصبانیت این مربی باتجربه را در نشست امروز او در پی داشت.
آلکنو که از سوی فرهاد قائمی هیچ کاره خوانده شده بود، اعلام کرد که قصد نداشته درباره این مسائل حاشیه ای در آستانه اعزام تیم ملی به توکیو صحبت کند، اما برای روشن شدن اذهان عمومی مجبور به پاسخگویی است. و در ادامه شاهد حمله تند آلکنو به فرهاد قائمی بودیم که فقط برای چند ساعت در محل تمرین تیم ملی با هم دیدار کردند. سرمربی روسی در واکنش به مصاحبه قائمی بعد از خط خوردن از لیست تیم ملی گفت: «یک تفاوت بنیادی من و قائمی این است که من از او بزرگتر هستم. این بازیکن درباره عناوین و افتخارات صحبت کرده، اما او یک صدم من هم افتخار ندارد. من او را رودرروی خودم نشاندم و صحبت کردم، اما او در روزنامه ها جوابم را داد.»
در نخستین جلسه تمرینی تیم ملی با حضور آلکنو بعد از لیگ ملت ها، او بازیکنان را دورهم جمع کرد و به گفته خودش از دو بازیکن جدید(قائمی و میرزاجانپور) خواست برای ورود به لیست نهایی خودشان را یک سر و گردن بالاتر از بقیه نشان دهند. بعد از این پاسخ دندان شکن سرمربی تیم ملی به ستاره والیبال ایران، آلکنو تازه سعی کرد ماجری دعوت قائمی به تیم ملی و خط خوردنش را تشریح کند. او در ابتدا به دوره قبل از لیگ ملت ها اشاره کرد که گویا با سعید معروف درباره قائمی به صحبت پرداخته بود، اما در دوره بعدی که مربوط به دوران حضور قائمی در اردوی تیم ملی می شود، سرمربی روسی بحث عجیبی را مطرح کرد. او گفت که در رسانه های روسی خبر دعوت قائمی به تیم ملی را خوانده است!
آلکنو اما در خصوص چرایی خط زدن قائمی بعد از پذیرش او در اردوی تیم ملی گفت: « آقای خوش خبر از طریق مانلی از من پرسید که شما موافق هستید این بازیکن به تیم اضافه شود یا خیر. من هم در پاسخ گفتم که اگر او آماده باشد و یک سر و گردن بالاتر از بازیکنانی باشد که در اردو بودند، من استقبال می کنم. درست همین شرایط را برای آقای میرزاجانپور هم در نظر گرفتیم. در همان تمرین اول بعد از لیگ ملت ها جلوی همه بازیکنان به این دو بازیکن اشاره کردم و گفتم از آنجایی که تا زمان رفتن ما به المپیک تنها 8 تا 10 جلسه تمرین مانده، شما دو، سه روز وقت دارید خودتان را نشان دهید که یک سر و گردن بالاتر از بازیکنانی که در چند ماه اخیر در اردو بودند، هستید. اما بعد از تمرین اول من دیدم که قائمی در شرایط مطلوبی قرار ندارد. من نمی خواستم این بازیکن را مورد آزار و اذیت قرار ندهم، بعد از تمرین او را صدا و تشکر کردم که آمد.»
البته که توضیحات آلکنو نیز گره ماجرای فرهاد قائمی را باز نکرد چون در آخر مشخص نشد چه کسی به این بازیکن قول داده که در صورت بازگشت در ترکیب تیم ملی قرار می گیرد، اما آلکنو حضور او در ترکیب را منوط به دیدن وضعیتش در تمرین کرده است. دیروز هم داورزنی، رییس فدراسیون والیبال گفته بود که او نقشی در دعوت قائمی به تیم ملی نداشته است.
به هر حال آنطور که پیداست آلکنو از ابتدا اعتقادی به فرهاد قائمی نداشته و حتی بازی های قبلی او را هم بررسی نکرده است. از آنجایی هم که قائمی دوره ای را به خاطر مصدومیت و ازدواج دور از تمرین بوده، آلکنو در همان جلسه اول تمرین شرایط بدنی قائمی را نپسندیده است. باید دید در آستانه اعزام تیم ملی والیبال به توکیو، تنش به وجود آمده بین آلکنو و فرهاد قائمی ادامه خواهد داشت یا ستاره سابق تیم ملی فعلا ترجیح می دهد پاسخی به اظهارات امروز سرمربی روسی ندهد.
سرمربی تیم ملی والیبال درپاسخ به این سوال که آیا تیمی در دنیا وجود دارد که با سه ماه تمرین به سکوی المپیک برسد یا خیر گفت: من قبلاً گفته بودم و حالا به صورت رسمی اعلام می کنم که از روز اول کارم با تیم ملی ایران تمام تصمیمات را خودم به تنهایی گرفتم. در مورد مسائلی که شک داشتم با دو همکارم مشورت می کردم و نه رییس فدراسیون و نه هیچکس دیگر به من فشاری وارد نکرد. من مربی نیستم که کسی به من فشاری وارد کند.
او در خصوص قائمی گفت:
من نمی خواستم در این خصوص صحبت کنم، اما چون بقیه زیاد صحبت می کنند می خواهم روشنگری کنم. من بزرگتر از قائمی هستم. وی در مورد گذشته و عناوین صحبت کرده و باید بگویم یک صدم عناوینی که من کسب کرده ام را به دست نیاورده است. من رو در رو با او صحبت کردم اما او در یک خبرگزاری جوابم را داد.
آلکنو ادامه داد: حدود یک ماه در مورد وی سوال کردم و پرسیدم که کجاست؟ از سعید معروف پرسیدم و به کاپیتان گفتم که فیاضی به این مسابقات نمی رسد. خیلی دوست داشتم به شرایط ایده آل برسد اما نرسید. او خیلی تلاش کرد و باید از وی تشکر کنم. به من گفته شد بازیکنی داریم که می تواند در سرویس و دریافت خوب باشد و منظور آنها قائمی بود. به من گفتند که او ازدواج کرده اما تمرین می کند و یک مصدومیت جدی هم داشته است. موضوع قائمی منتفی شد، اما بعد از لیگ ملت ها به روسیه رفتم و دو روز قبل از آمدن به ایران در روزنامه های روسی خواندم که قائمی به تیم ملی دعوت شده است. چند ساعت بعد مترجمم با من تماس گرفت و از طرف خوش خبر نظرم را جویا شد. من هم جواب دادم که اگر آماده باشد شرایط او را بررسی خواهم کرد و مشکلی ندارم.

منبع: خبرگزاری آریا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید