خبر فوری

نگاهی به برتری پرسپولیس مقابل ماشین سازی؛ بازگشت به اصل خویش

هرمزبان – پرسپولیس برابر ماشین سازی به یک برد پرگل دست یافت تا یک قدم دیگر به گلات نزدیک شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، پرسپولیس و ماشین سازی در هفته بیست و هشتم رقابت های لیگ برتر ایران به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه 5 بر 0 به سود پرسپولیس به پایان رسید. مهدی عبدی و شهریار مغانلو هر کدام دو بار و احمد نوراللهی یک بار برای پرسپولیس گلزنی کردند. با این پیروزی پرسپولیس با 61 امتیاز و تفاضل گل 29+ در صدر جدول ماند.
پرسپولیس با ترکیب زیر کار را آغاز کرد: حامد لک، محمدحسین کنعانی زادگان، فرشاد فرجی، سیامک نعمتی، وحید امیری، احمد نوراللهی، میلاد سرلک، مهدی ترابی، امید عالیشاه، مهدی عبدی و شهریار مغانلو
همچون بازی های گذشته، حامد لک در دروازه حضور داشت. محمدحسین کنعانی زادگان و فرشاد فرجی در قلب دفاع بودند، سیامک نعمتی مدافع راست بود، وحید امیری مدافع چپ بود، احمد نوراللهی و میلاد سرلک در پست هافبک دفاعی حضور داشتند، مهدی ترابی وینگر چپ پرسپولیس بود، امید عالیشاه وینگر راست بود و مهدی عبدی و شهریار مغانلو نیز مهاجمان پرسپولیس بودند.
پرسپولیس چند روز پیش در جام حذفی، دربی را باخته بود و از جام حذفی حذف شده بود و آن ها به هیچ عنوان نمی خواستند که لیگ را هم از دست بدهند. به همین دلیل پرسپولیس نیاز داشت که این بازی را پر گل ببرد تا تفاضل گلش با سپاهان زیاد شود که در صورت تساوی امتیازات با سپاهان در آخر فصل، این تفاضل گل بالاتر باشد که پرسپولیس را قهرمان کند. به همین دلیل سرخ ها بازی را هجومی آغاز کردند و موفق نیز شدند که خیلی زود به گل برسند. توپ گیری خوب مهدی عبدی در محوطه جریمه ماشین سازی و سانتر بهترش برای شهریار مغانلو، با ضربه سر خوب مغانلو همراه شد و او گل نخست را به ثمر رساند.
پرس پرسپولیس در این بازی نقطه قوت آن ها بود و موفق شدند که روی پرس اشتباهات زیادی را به دفاع ماشین سازی تحمیل کنند. گل دوم پرسپولیس نیز اینگونه به ثمر رسید. تعداد بالای بازیکنان پرسپولیس در میانه زمین و فشار آن ها کافی بود یک پاس اشتباه از سوی بازیکنان ماشین سازی ارسال شود تا مهدی عبدی با سرعت بالا خود را به محوطه جریمه ماشین سازی برساند و با یک ضربه خوب دروازه آن ها را باز کند. گل سوم پرسپولیس نیز روی حرکت خوب بازیکنان پرسپولیس و ضربه خوب تر احمد نوراللهی به ثمر رسید تا سرخ ها با 3 گل به رختکن بروند. 
در نیمه دوم پرسپولیس که خیالش از پیروزی راحت شده بود، به نیت گل های بیشتر وارد میدان شد. برخلاف بازی های گذشته که تیم یحیی پس از یکی دو گل عقب می نشست، در این بازی سرخ ها بیخیال نشدند و برای زدن گل چهارم تلاش کردند که باز هم مهدی عبدی با سرعت بالای خودش موفق شد گلزنی کند و اختلاف را به 4 برساند.
در ادامه یحیی که حالا اختلاف 4 گله را می دید، سعی کرد به برخی از بازیکنان خود مثل عبدی و امیری و ترابی و عالیشاه استراحت بدهد و نفرات تازه نفس تری به بازی بیاورد. البته این تعویض ها با اینکه از قدرت سمت چپ پرسپولیس کم کردند اما تعویض های هجومی ای بودند و یحیی وست داشت که تیمش باز هم به گل برسد که این اتفاق نیز افتاد و جای گیری خوب شهریار مغانلو در پشت دفاع ماشین سازی باعث شد که پرسپولیس به گل پنجم برسد.
بی شک بهترین بازیکن این بازی مهدی عبدی بود. مهاجم جوان پرسپولیس که تنها 22 سال سن دارد و سابقه گلزنی در دربی، نیمه نهایی و فینال لیگ قهرمانان آسیا را در کارنامه دارد، توانسته است از سایه عیسی آل کثیر و شهریار مغانلو بیرون بیاید و خودش را به یکی از تاثیرگذارترین مهره های پرسپولیس تبدیل کند. او در این بازی 2 گل زد، یک پاس گل داد و بارها با حرکاتش خط دفاع ماشین سازی را اذیت کرد و برای تیمش فرصت گلزنی ساخت. به نظر می رسد که یحیی زوج مناسب شهریار مغانلو را پیدا کرده است و احتمالا در دو بازی آینده نیز شاهد حضور عبدی در خط حمله باشیم و باز هم احتمالا عیسی آل کثیر نیمکت نشین عبدی و مغانلو خواهد بود. بیرون کشیدن عبدی در نیمه دوم شاید به همین منظور بود که او فرصت استراحت بیشتری برای بازی با تراکتور داشته باشد.
دیگر اتفاق جالب این بازی نیز نیمکت نشینی احسان پهلوان بود. با نیمکت نشینی پهلوان و حضور دو مهاجم در بازی، عالیشاه یک خط عقب تر آمد تا بتواند بیشتر در طراحی حملات پرسپولیس نقش داشته باشد. در خط دفاع نیز فرشاد فرجی به خوبی جای خالی سیدجلال حسینی را پر کرده است و خیال سرخ ها را از گل نخوردن تیمشان راحت کرده است. پرسپولیس امشب خیلی اذیت نشد اما زوج کنعانی و فرجی در بازی های اخیر نشان داده اند که برابر خط حمله های قدرتمندتر نیز توان مقابله دارند و قرار نیست پرسپولیس به آسانی گل بخورد. هواداران این تیم امیدوارند که در بازی با تراکتور نیز این عملکرد خوب تکرار شود. 

منبع: خبرگزاری آریا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید