خبر فوری

اعتراضات خوزستانی‌ها منحرف نشود/ وزارت نفت مقصر وضع فعلی است

عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم گفت: مردم خوزستان اعتراضات خود را اعلام کردند، اما باید مواظب باشند که اعتراضات آنها به انحراف کشیده نشود و مورد سوءاستفاده دشمن قرار نگیرد.

هدایت‌الله خادمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به تلاش ضد انقلاب برای سوءاستفاده از اعتراضات مردم در خوزستان گفت: مردم خوزستان، شیعه، طرفدار نظام و ولایت فقیه هستند و در طول انقلاب و دفاع‌مقدس فداکاری‌های زیادی انجام داده‌اند.

وی افزود: در طول ۴۰ سال گذشته نگاه‌های بخشی‌نگر مسئولان مانع از توسعه استان خوزستان شده است. علاوه بر این، جنگ تحمیلی موجب صدمات غیرقابل جبران برای استان خوزستان شد که در بخش‌هایی هنوز بازسازی‌های اولیه انجام نشده؛ همه این موارد موجب انباشته شدن مشکلات و نارضایتی‌ها در طول سال‌های گذشته در استان خوزستان شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم با بیان اینکه ناکارآمدی سه وزارتخانه نفت، نیرو و کشاورزی صدمات جبران‌ناپذیری به استان خوزستان وارد کرده است، گفت: متاسفانه در طول ۴۰ سال گذشته افراد خاصی اداره وزارتخانه‌های نیرو و نفت را بر عهده داشتند که به محیط‌زیست خوزستان صدمات جبران‌ناپذیری وارد کرده است. باید برای اجرای پروژه‌های نفتی دغدغه‌های زیست‌محیطی نیز مورد توجه قرار می‌گرفت، اما طی سال‌های گذشته وزرای نفت فقط به استخراج نفت از سرزمین خوزستان توجه کردند و مشکلات زیست‌محیطی را مورد توجه قرار ندادند.

خادمی افزود: وزارت جهاد کشاورزی در طول ۴۰ سال گذشته با احداث چاه‌ها عملاً آب زیرزمینی خوزستان را از بین برد و موجب فرونشست زمین در این استان شد.

وی اظهار داشت: آب کارون به حدی زیاد بود که چهار نیروگاه بزرگ که هر کدام ۲ تا ۳۰۰۰ مگاوات ظرفیت تولید برق داشتند، بر روی این رودخانه تأسیس شد، اما امروز به دلیل کاهش سطح آب رودخانه کارون، به شدت تولید برق نیز کاهش یافته است.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس دهم تأکید کرد: دِبی آب کارون زمانی که به خلیج‌فارس وارد می‌شود باید به اندازه‌ای باشد که آب شور وارد زمین‌های کشاورزی و رودخانه‌ها نشود. متأسفانه طی سال‌های گذشته سطح دِبی آب کارون کاهش یافته و آب شور به زمین‌های کشاورزی وارد شده که موجب خشکسالی و بروز پدیده ریزگردها شده است.

خادمی با تأکید بر اینکه وزارت نفت بزرگترین ضربه را به خوزستان زد، گفت: وزارت نفت خوزستان را تبدیل به سرزمین سوخته کرده است؛ مقصر بخش اعظم خشکسالی‌های خوزستان، وزارتخانه‌های نفت، نیرو و کشاورزی هستند.

وی با بیان اینکه چندین سال است که سهم خوزستان از درآمدهای نفتی پرداخت نمی‌شود، گفت: در سال‌هایی که این سهم پرداخت شد نیز به همان اندازه از بودجه استان خوزستان کسر شد.

نماینده ادوار مجلس تصریح کرد: نظام و دولت مشکلات مردم را شنیده‌اند و مردم خوزستان نیز اعتراضات خود را اعلام کردند اما باید مواظب باشند که ضد انقلاب از این اعتراضات سوء استفاده نکند.

خادمی اظهار داشت: برخی سران منافقین از اغتشاشات اخیر اظهار رضایت کرده‌اند، مردم باید احتیاط کنند که این اعتراضات به انحراف کشیده نشده و مورد سوءاستفاده دشمنان قرار نگیرد.

وی بیان کرد: وسعت استان خوزستان به اندازه تعدادی از کشورهای خلیج‌فارس است بنابراین استاندار استان خوزستان باید فردی توانمند و یکی از پرتوان‌ترین مدیران دولت باشد. متأسفانه مدیران ناکارآمد در طول سال‌های گذشته در استان خوزستان مشکلات زیادی را به وجود آوردند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم گفت: مردم تحمل ندارند وزرایی که بی‌کفایتی آنها پیش از این ثابت شده، مجدداً در وزارتخانه‌های نفت و نیرو روی کار بیایند؛ باید افرادی از بدنه مدیریتی و عملیاتی این دو وزارتخانه به عنوان وزیر انتخاب شوند.

منبع: خبرگزاری مهر

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید