خبر فوری

پایان 53 سال انتظار؛ جاودانگی در ومبلی

هرمزبان – دیدار ایتالیا و انگلیس در فینال یورو 2020 پس از تساوی 1-1 با برتری ایتالیا در ضربات پنالتی به پایان رسید تا آتزوری برای دومین بار فاتح جام ملت های اروپا شود. 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، ایتالیا برای دومین بار فاتح یورو شد و اکنون پس از آلمان و اسپانیا، پرافتخارترین تیم این رقابت ها محسوب می شود. ایتالیا به ششمین عنوان قهرمانی خود در جام جهانی/یورو رسید (4 و 2) و آتزوری از این نظر پس از آلمان، پرافتخارترین تیم اروپا است. (آلمان 7 قهرمانی / 4 جام جهانی و 3 یورو) آتزوری پس از 53 سال، دوباره فاتح یورو شد. قهرمانی قبلی ایتالیا در این رقابت ها به سال 1968 مربوط می شد. این بیشترین زمان انتظار یک تیم برای قهرمانی دوباره در جام ملت های اروپا است.
میلان و ایتالیا با دوناروما تاکنون 5 بار به ضربات پنالتی رفته اند. در هر 5 مورد، تیم های دوناروما با برد از زمین خارج شدند. (2 بار ایتالیا و 3 بار میلان) یورو 2020، دومین فینال تاریخ یورو بود که قهرمانش در ضربات پنالتی مشخص شد. (پس از یورو 1976)
گل لوک شاو در دقیقه 1:57، سریع ترین گل تاریخ فینال های یورو بود. لئوناردو بونوچی با 34 سال و 71 روز، مسن ترین گلزن تاریخ فینال های یورو لقب گرفت. ایتالیا در 34 بازی اخیر خود شکست ناپذیر بوده است. (27 برد و 7 تساوی)؛ بهترین رکورد شکست ناپذیری تاریخ با 35 بازی در دست برزیل (1993 تا 1995) و اسپانیا (2007 تا 2009) است.
ایتالیا در یورو 2020 موفق به ثبت 13 گل شد. این تعداد گل، رکورد بیشترین گل تاریخ آتزوری در جریان یک دوره از یورو یا جام جهانی است. ایتالیا با 12 گل به قهرمانی جام جهانی 2006، جام جهانی 1982 و جام جهانی 1934 رسیده بود. هری کین مقابل ایتالیا موفق به زدن شوت یا خلق موقعیت نشد؛ چنین عملکردی از کین طی 61 بازی او برای سه شیرها بی سابقه است. (در بازی هایی که از ابتدا در زمین بوده) بازی های انگلیس در یورو/جام جهانی تاکنون 10 بار به ضربات پنالتی رسیده و آنها در 8 مورد مغلوب شده اند.
ستاره سابق ایتالیا گفت انگلیسی ها فقط یک جام بزرگ ملی کسب کرده اند که مربوط به سال 1966 است اما فکر می کنند از همه بهتر هستند. ایتالیا موفق شد در ومبلی لندن در ضربات پنالتی انگلیس را شکست دهد و دومین قهرمانی اروپای خود را جشن بگیرد. الساندرو آلتوبلی پس از بازی در گفتگو با رای اسپورت گفت: 
قهرمانی در ومبلی مقابل انگلیس لذتبخش است. آنها همیشه فکر می کنند بهترین هستند. فکر می کنند بزرگترین، مستعدترین و زیباترین هستند! و اگر به ویترین افتخاراتشان نگاه کنید، فقط یک جام زنگ زده از سال 1966 وجود دارد. بیایید ویترین افتخارات ما را ببینید. کاملا پر است! 
الساندرو آلتوبلی 65 ساله با سابقه بازی در اینتر و یوونتوس، 61 بازی برای ایتالیا انجام داد و 25 گل به ثمر رساند و با ایتالیا قهرمان جام جهانی 1982 شد. 
بونوچی به احتمال بالا در تیم منتخب یورو 2020 قرار می گیرد و کیه لینی، کاپیتان مقتدر این تیم بوده است و همیشه در تاریخ از او به عنوان کاپیتان قهرمان ایتالیا یاد خواهد شد. بونوچی و کیه لینی که در یورو 2012 هم از ستون های دفاعی تیم چزاره پراندلی در راه نایب قهرمانی اروپا بودند، حالا با این قهرمانی به یکی از بهترین مدافعان تاریخ یورو و احتمالا به یکی از بهترین زوج های دفاعی تاریخ فوتبال تبدیل شده اند. برای درک بزرگی این دو، صحبت مورینیو پس از شکست 1-0 منچستریونایتد مقابل یوونتوس در لیگ قهرمانان اروپا فصل 19-2018 را به یاد بیاورید؛ آقای خاص که معمولا از کسی تمجید نمی کند، در خصوص استحکام دفاعی یوونتوس در آن بازی گفت: بونوچی و کیه لینی اساتید دفاع کردن هستند و آن ها می توانند در دانشگاه هاروارد، هنر دفاع کردن را تدریس کنند.  
کیه لینی و بونوچی با وجود جاودانه کردن نام خود، به خط پایان نزدیک می شوند و مدافعان حال حاضر ایتالیا چون باستونی و آچربی می توانند چیزهای زیادی از این دو یاد بگیرند و البته در سال های بعد، نوجوانان ایتالیایی که می خواهند مدافع شوند، با هدف تبدیل شدن به یک بونوچی و کیه لینی تلاش خواهند کرد.  

منبع: خبرگزاری آریا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید