خبر فوری

آینده مبهم مظاهری در استقلال/ خطر کسر 6 امتیاز از تراکتور

هرمزبان – اخبار و حواشی فوتبال ایران را با هم مرور می کنیم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، کاپیتان استقلال شانس زیادی برای حضور در ترکیب آبی ها برای بازی با پرسپولیس ندارند. وریا غفوری این شانس را دارد تا در بازی با پرسپولیس به عنوان بازیکن تعویضی وارد ترکیب استقلال شود. وریا غفوری بازیکنی است که در نیمه اول بازی با پدیده در دیدار معوقه لیگ برتر مصدوم شد و در 4 بازی بعدی استقلال غایب بود.  در این بین وریا غفوری اگرچه چند روزی است به تمرین استقلال اضافه شده اما او مدت زیادی دور از میادین بوده و طبیعی است بازی کردن این بازیکن از ابتدا در ترکیب استقلال ریسک است.
با این شرایط به نظر می رسد وریا غفوری از ابتدا در ترکیب ثابت استقلال حضور نخواهد داشت ولی این شانس را دارد تا به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شود و بتواند دقایقی برای این تیم به میدان برود. با این شرایط فرهاد مجیدی باید از بین محمد دانشگر، احمد موسوی و سبحان خاقانی از یک بازیکن به عنوان بال راست تیمش استفاده کند.

– مدیران باشگاه پرسپولیس به اعضای این تیم وعده داده‌اند که پیش از داربی، 15 درصد مطالبات آنها را پرداخت کنند. سه روز قبل از دیدار پرسپولیس برابر آلومینیوم اراک، سید مجید صدری رئیس هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس به همراه جعفر سمیعی مدیرعامل این باشگاه، با حضور در تمرین سرخ‌پوشان درباره مباحث مختلفی صحبت کردند که یکی از این مباحث اشاره به مشکلات مالی باشگاه و بدهی‌های خارجی بود. با این حال در این دیدار وعده‌ای هم به اعضای آن تیم داده شد که بخشی از مطالباتشان پرداخت شود.
بر همین اساس، سید مجید صدری به اعضای تیم اعلام کرد، پس از بازی برابر آلومینیوم و پیش از دیدار برابر استقلال در جام حذفی، 15 درصد قرارداد اعضای تیم پرداخت خواهد شد اما تا به امروز هنوز این وعده عملی نشده است. تیم فوتبال پرسپولیس در جریان مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال ایران، عصر روز پنج‌شنبه به مصاف استقلال می‌رود.

– دروازه بان استقلال وضعیتی شبیه مدافع کروات استقلال دارد. با شرایطی که باشگاه استقلال دارد به نظر می رسد رشید مظاهری می تواند قرارداد خود را با این باشگاه فسخ کند. هروویه میلیچ بعد از بازی با تراکتور به دلیل آنچه تمایل نداشتن باشگاه برای تمدید قرارداد با این بازیکن خوانده بود، ایران را ترک کرد. با توجه به اینکه این بازیکن از مدتی پیش برای پرداخت نشدن مطالباتش به باشگاه استقلال نوتیس داده بود، او می تواند قراردادش را فسخ کند و با شکایت به فیفا کل طلبش را از آبی ها بگیرد.
نکته مهم ماجرا این است شنیدیم میلیچ تنها بازیکنی نیست که با چنین وضعیتی روبرو است و به جز او، رشید مظاهری به دلیل اینکه از مدتی پیش بابت پرداخت نشدن مطالباتش به باشگاه استقلال هشدار داده، این اختیار قانونی را دارد تا قرارداد خود را فسخ کند، هرچند او تا این لحظه اقدام به انجام این کار نکرده است. هرچند مظاهری مدتی است از ترکیب استقلال دور شده اما او هنوز هم یکی از با کیفیت ترین دروازه بان های حال حاضر فوتبال ایران است و باید دید آیا باشگاه دومین بازیکن این تیم را هم خیلی راحت از دست می دهد یا نه.

– یکی از نقل و انتقالات جنجالی اول فصل فوتبال ایران، انتقال سعید واسعی از پیکان به تراکتور بود. سعید واسعی مدعی بود بازیکن آزاد است و با تراکتور قرارداد بست اما با شکایت پیکان، محروم و به پرداخت غرامت محکوم شد. قرار بود باشگاه تراکتور مبلغ 1 میلیارد و 274 میلیون تومان به پیکان پرداخت کند. با این حال باشگاه تراکتور این مبلغ را پرداخت نکرد و پیکانی ها که پیگیر حق و حقوق خود بودند، به کمیته انضباطی رفته و علیه سرخ های تبریزی حکم گرفتند. باشگاه تراکتور باید طی 30 روز علاوه بر پرداخت این مبلغ، 350 میلیون تومان هم به عنوان غرامت پرداخت می کرد؛ یعنی مجموع بدهی تراکتور به پیکان به 1 میلیارد و 624 میلیون تومان رسید.
حالا 40 روز از 30 روزی که کمیته انضباطی به باشگاه تراکتور وقت داده بود گذشته و هنوز این مبلغ پرداخت نشده است. با توجه به شرایط فعلی و طبق بند ب ماده 89 آیین نامه انضباطی، پیکان حالا می تواند با حکم کمیته انضباطی سعید واسعی را به 3 جلسه محرومیت از همراهی تیمش و همچنین باشگاه تراکتور را هم به کسر 6 امتیاز محکوم کند. البته باشگاه پیکان طی مکاتباتی که با باشگاه تراکتور داشته به مسئولان این تیم اعلام کرده تا چهارشنبه وقت دارند مبلغ 1 میلیارد و 624 تومان را پرداخت کنند؛ اگر این پرداختی انجام شود که تکلیف روشن است ولی اگر مسئولان تراکتور باز هم پرداخت این مبلغ را پشت گوش بیندازند، تراکتور با خطر کسر 6 امتیاز و سعید واسعی با محرومیت 3 جلسه ای تا 6 ماه مواجه خواهند شد.
قرار بود بعد از بازی تراکتور و استقلال که در تهران برگزار شد، نماینده سرخ های تبریز جلسه ای را با وکیل پیکان برگزار کرده و چکی به مبلغ 1 میلیارد و 624 میلیون تومان به او بدهد ولی نه تنها این اتفاق رخ نداد بلکه تراکتوری ها حتی یک بازی دیگر برابر گل گهر هم انجام دادند و هیچ خبری از جلسه میان نمایندگان دو باشگاه و چک تراکتوری ها نشد. به گفته یکی از نزدیکان باشگاه پیکان، مسئولان تراکتور فقط تا چهارشنبه زمان دارند به باشگاه پیکان مراجعه کرده و این چک را به مسئولان این تیم بدهند وگرنه محرومیت واسعی و کسر امتیاز از تراکتور اتفاق ناگواری خواهد بود که در هفته های پایانی برای این تیم رخ خواهد داد.

منبع: خبرگزاری آریا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید