خبر فوری

فارس دومین استان در ثبت مدارس ماندگار در کشور

هرمزبان -فارس نماینده شورای عالی آموزش و پرورش در امور مدارس ماندگار با بیان اینکه فارس دومین استان کشور در ثبت مدارس ماندگار است، گفت: ثبت همزمان ۵ مدرسه ماندگار یک اتفاق تاریخی و بی نظیر در دوران مدیریت آموزش و پرورش این استان بوده است.

سید عبدالله محبی یکشنبه ۱۳ تیرماه در آیین آغاز به کار ۵ مدرسه ماندگار در شیراز گفت: در سال ۱۳۸۳ دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش به عنوان بالاترین مرجع سیاست گذاری در کشور با هدف پاسداشت فرهنگ کشور اقدام به ثبت مدارس بالای ۵۰ سال قدمت به عنوان مدارس ماندگار کرد.

او با بیان اینکه بیش از ۱۷ سال است که از مصوبه مدارس ماندگار می گذرد، افزود: استان فارس بیست چهارمین استان کشور است که اقدام به ثبت مدارس ماندگار می‌کند.

نماینده شورای عالی آموزش و پرورش در امور مدارس ماندگار گفت: اگر در ثبت مدارس ماندگار مصوبه ای تدوین نمی‌شد، خیلی از این آثار گرانقدر به عنوان میراث آموزش و پرورش تخریب می‌شد.

محبی اضافه کرد: اولویت و اهداف اصلی در رابطه با ثبت مدارس ماندگار پاسداشت فرهنگ کهن در کنار نگهداری از این ثروت‌های ارزشمند فرهنگی و جهانی است.

او ادامه داد: بحث الگو سازی بر اساس سند تحول بنیادین با محور مدرسه صالح و حیات طیبه و ایجاد فضایی ارتباطی برای تعامل با سایر نهاد از دیگر اهداف تاسیس مدارس ماندگاربوده است.

محبی خاطرنشان کرد: در عصر جدید هویت دینی، انقلابی و ملی دانش آموزان مورد هدف قرار گرفته و هویت در این ابعاد کمرنگ شده است، مدارس ماندگار می‌تواند فضایی برای تحکیم و توسعه و قالب بندی این هویت‌ها ایجاد کند.

او گفت: در کار پژوهشی باید به عقبه و پیشینه مساله و موضوع پژوهش دقت نظر کافی داشت و در این رابطه مدارس ماندگار می‌تواند دایره‌المعارفی ارزشمند در رابطه با تحقیق و مقاله‌ها باشند.

نماینده شورای عالی آموزش و پرورش در امور مدارس ماندگار با بیان اینکه در آیین نامه جدید مدارس ماندگار قدمت این مدارس باید به حداقل ۷۵ سال برسد، گفت: مدارس ماندگار به عنوان شناسنامه‌های فرهنگی در انواع متفاوتی نظیر شاهد، تیزهوشان، نمونه دولتی و … فعالند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید