خبر فوری

پیش‌بینی قیمت طلا فردا ۱۴ تیر / تغییرات انس قیمت‌ها را مشخص می‌کند

نایب رئیس اتحادیه عوامل موثر در مشخص شدن قمیت‌ها در بازار طلا را قیمت دلار و تغییرات انس جهانی می‌داند.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، انس جهانی در بازار امروز به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی در نرخ ۱۷۸۷ دلار ثابت باقی ماند. قیمت طلا ۱۸ عیار در بالاترین نرخ امروز به یک میلیون و ۷۵ هزار تومان رسید.

محمدکشتی‌آرای، نایب رئیس اتحادیه طلا در گفتگو با تجارت‌نیوز توضیح داد که با توجه به تعطیلی بازار و ثبات ماندن انس جهانی، قیمت‌ها تا دوشنبه ثابت باقی می‌ماند و در روز دوشنبه با باز شدن بازارهای جهانی قیمت‌ها در بازار داخلی متاثر از نرخ ارز و انس جهانی است.

با توجه به نرخ ارز و انس جهانی که دو عامل موثر در بازار طلا هستند، باید دید در بازار فردا (دوشنبه) تغییرات این دو عامل به چه صورت است و روند قیمت‌ها در بازار داخلی چگونه پیش خواهد رفت.

اقتصادنیوز درباره بازار طلا و سکه نوشت:

قیمت طلا در کدام جهت حرکت خواهد کرد؟

برخی تحیل‌گران معتقدند تورم ناشی از اعطای بسته‌های حمایتی احتمالا تا ۵ سال پایدار خواهد بود و ادعای موقتی بودن تورم را رد می‌کنند. به اعتقاد آن‌ها نقدینگی در آمریکا طی سال گذشته رشد ناگهانی و شدیدی داشت و تاثیر این رشد نقدینگی طی سال‌های آینده در اقتصاد تخلیه می‌شود. در نتیجه بروز تورم بالای متوسط طی سال‌های آینده و به تبع آن رشد قیمت طلا بسیار محتمل است.

در نقطه مقابل عده‌ای معتقدند که دلار آمریکا در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد، زیرا واکسیناسیون در این کشور با سرعت بسیار زیادی انجام شد و آمریکا از نظر روند بازسازی اقتصادی در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد. از طرف دیگر پخش شدن گونه دلتای ویروس کرونا در سایر نقاط جهان وضعیت دلار را نسبت به ارزهای دیگر بهبود بخشیده است و با بهبود وضعیت دلار کار طلا برای صعود دشوار خواهد شد.

شرط رشد ارزش بازاری سکه

دیروز ارزش ذاتی قیمت سکه تا نزدیک ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بالا آمده بود و طبیعتا در چنین شرایطی نمی توان انتظار افت های سنگین را از فلز گران بهای داخلی داشت. انتظار می رود در صورت ادامه افزایش ارزش ذاتی، قیمت بازاری سکه نیز تقویت شود.

در سایت اتحادیه طلا، سکه طرح جدید به قیمت ۱۰ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و نیم سکه با قیمت پنج میلیون و ۷۵۰ هزار تومان ثبت شد.

سیگنال مهم وین برای دلار تهران / چرا مذاکرات جدید امروز مهم است؟

منبع: تجارت نیوز

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید