خبر فوری

حمله رونالدو به رکورد افسانه ای میشل پلاتینی

هرمزبان – برای میشل پلاتینی افسانه ای و هموطنش گریزمان رقیب پیدا شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، کریستیانو رونالدو در جام ملتهای اروپای اخیر 5 گل زده است و حالا با یک گل دیگر در بازی برابر بلژیک صاحب آمار رویایی 6 گل در 4 بازی خواهد شد و از این حیث در مقام دوم بهترین گلزنان اروپا در یک دوره یورو قرار می گیرد. فعلا پلاتینی با 9 گل در یک دوره و گریزمان با 6 گل در یک دوره، اول و دوم هستند. در تاریخ جام ملتهای اروپا میشل پلاتینی با زدن 9 گل در 5 بازی رکورددار گلزنی است، نفر دوم آنتونیو گریزمان است که در دوره گذشته با زدن 6 گل آقای گل شد اما اگر رونالدو در بازی چهارم به شش گل برسد بالاتر از گریزمان و پایین تر از پلاتینی قرار می گیرد، او با شکستن رکورد گریزمان می تواند نیم نگاهی به رکورد دست نیافتنی پلاتینی هم داشته باشد.
میشل پلاتینی در یورو 1984 که با قهرمانی فرانسه همراه شد در 5 بازی 9 گل به ثمر رساند. دو بار هت تریک و سه گل در سه بازی دیگر پلاتینی را صاحب رکوردی کرد که هیچ کس نزدیک آن نشده است. در یورو قبلی گریزمان در 7 بازی 6 گل زد و از این حیث دوم شد. کریستیانو رونالدو هم تا این جا در 3 بازی 5 گل زده و آقای گل است و می خواهد با گلزنی مقابل بلژیک، با گریزمان مساوی شود. آقای گل کلی یورو اما کریس رونالدو است که در 4 یورو قبلی 9 گل زده بود و با 5 گلی که در این دوره زد، 14 گله شد. 
رونالدو رکورد دار گل جهان (شریک با دایی) و رکورد دار گل تمام ادوار نهایی و مقدماتی یورو است و تعداد گل زده در یک دوره به پلاتینی تعلق دارد که بعید است کسی به آن برسد اما به هر حال شکست رکورد گلزنی در یک دوره از مسابقات یورو در قرن 21 دیگر رکوردی است که رونالدو به آن خواهد رسید. کریستیانو رونالدو با زدن 45 گل در ادوار مقدماتی و نهایی جام ملتهای اروپا یک رکورد تاریخی و استثنایی از خود به جای گذاشته است، رکوردی که در تاریخ فوتبال اروپا بی نظیر و مثل تعداد گل پلاتینی در یک فصل غیر قابل دسترس خواهد بود.
رونالدو که در 3 بازی 5 گل زده، اگر دروازه بلژیک را باز کند با گریزمان برابر می شود و اگر پرتغال را به سلامت از این مرحله بگذراند، راهی یک چهارم خواهد شد. از یک چهارم تا پایان جام، پرتغال به شرطی که در یک چهارم حذف نشود و در نیمه نهایی هم پیروز باشد، سه بازی دیگر انجام خواهد داد و رونالدو این فرصت را خواهد داشت که به رکورد افسانه ای میشل پلاتینی حمله کند.
در جریان تساوی 2-2 پرتغال و فرانسه در یورو 2020، کریستیانو رونالدو موفق به ثبت بریس شد. او علاوه بر رسیدن به رکورد علی دایی، موفق به ثبت یک رکورد بسیار مهم دیگر نیز شد.
کریستیانو رونالدو بهترین گلزن تاریخ در تورنمنت های بزرگ ملی شد. او در ادوار مختلف جام جهانی و یورو به 21 گل رسید و از رکورد میروسلا کلوزه عبور کرد. برترین گلزنان تاریخ در تورنمنت های بزرگ ملی به شرح زیر هستند:
کریستیانو رونالدو؛ 21 گل / 7 گل در جام جهانی و 14 گل در یورو
میروسلاو کلوزه؛ 19 گل / 16 گل در جام جهانی و 3 گل در یورو
گرد مولر؛ 18 گل / 14 گل در جام جهانی و 4 گل در یورو
یورگن کلینزمن؛ 16 گل / 11 گل در جام جهانی و 5 گل در یورو
رونالدو نازاریو؛ 15 گل در جام جهانی
میشل پلاتینی؛ 14 گل / 5 گل در جام جهانی و 9 گل در یورو

منبع: خبرگزاری آریا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید