خبر فوری

اولین جلسه مجمع انجمن علمی دفاع مقدس ایران برگزار شد

اولین مجمع عمومی انجمن علمی دفاع مقدس ایران، امروز چهارشنبه ۹ تیرماه با حضور نمایندگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مقامات عالی‌رتبه کشوری و لشکری در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان؛ علی‌اصغر جعفری، مدیرعامل موزه ملی انقلاب در ابتدای این مراسم با توضیح پیرامون اهمیت و ضرورت شکل‌گیری این انجمن علمی بیان کرد: این انجمن علمی با تأیید وزارت علوم تشکیل شده است که اعضای هیئت موسس آن در مجموع ۲۳ نفر هستند و امروز برای انتخاب هیئت مدیره گرد هم جمع شده‌ایم.

وی افزود: بر اساس قانون مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دو فراخوان در روزنامه‌های کثیرالانتشار دادیم و سایتی برای جذب اعضاء تشکیل شد. حداقل مدرک علمی، برای عضویت فوق لیسانس تعیین شده است. امروز خوشبختانه حد نصاب خوبی از جلسه داریم، چون انجمن‌های علمی باید ۱۰۰ عضو پیوسته داشته باشند تا بتوانند مجمع عمومی را برگزار کنند و ما این حد نصاب را داریم.

جعفری هدف تشکیل این انجمن را چنین شرح داد: دفاع مقدس بحثی کلیدی و  بسیار مهم در تاریخ ایران اسلامی است و با هیچ مقطعی قابل قیاس نیست. نظر همگان بر این بود که باید مجموعه‌هایی ایجاد می‌شود تا فرهیختگان، پژوهشگران و نخبگان گرد هم آیند و تا این معارف دفاع مقدس به صورت علمی تبیین و مکتوب شود تا در اختیار  نسل امروز و آینده قرار بگیرد. اگر این اتفاق رخ ندهد و مباحث تبیین و مکتوب نشود؛ در آینده قطعاً ممکن است درگیر خطرات تحریف و بعضی از مشکلات مواجه شویم.

وی در ادامه به شرح اساس‌نامه و وظایف انجمن علمی پرداخت.

در بخش بعد، رضایی، نماینده کمیسیون وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به ذکر نکات، تذکرات و قوانین تشکیل مجمع عمومی انجمن‌های علمی پرداخت.

رأی‌گیری انتخاب هیئت رئیسه از بین 21 کاندیدای حاضر، بخش دیگری از این جلسه را به خود اختصاص داد. هفت نفر به عنوان عضو دائم و 3 نفر نیز به عنوان عضو علی‌البدل و یک نفر به عنوان بازرس انتخاب شد.

پس از شمارش آراء، افراد منتخب اعضای هیئت مدیره به شرح ذیل اعلام شد:

 اولین مجمع انجمن علمی دفاع مقدس ایران برگزار شد

علی اصغر جعفری، مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس

سیدیحیی رحیم صفوی، دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا و رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس

محسن اسماعیلی، عضو سابق حقوقدانان شورای نگهبان

احمد غلامپور، عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین‌(ع)

امیر حسین ولی‌وند زمانی، فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش

حسن اشتری، معاون آموزش و پژوهش موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع

سه عضو علل بدل نیز شامل:

لطفعلی بختیاری، رئیس دانشگاه علوم انتظامی امین

علی دارابی، معاون امور مجلس و استان‌های سازمان صدا و سیما

 مینو اصلانی، رییس سازمان بسیج زنان کشور

همچنین علی محمد نائینی، رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس به عنوان بازرس انتخاب شد.

اولین مجمع انجمن علمی دفاع مقدس ایران برگزار شد

در انتها نیز سرلشکر پاسدار رحیم صفوی به ایراد سخن پرداخت و گفت: اساس‌نامه خوبی نوشته شده است، اما مهم خروجی کار است. امیدوارم که در همین سال اول در این مکان، اولین فصلنامه انجمن علمی دفاع مقدس منتشر شود. این انجمن علمی باید بتواند محتوای علمی تولید کند. باید تولید ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس کنیم و به کشورهای خارجی، به خصوص کشورهای اسلامی، صادر کنیم.

وی در ادامه به نقل خاطرات خود از دوران هشت سال دفاع مقدس پرداخت.

گزارش از سجاد محمدیان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی انتهای پیام

منبع: ایکنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید