خبر فوری

پیروزی ارزشمند پدیده مقابل سایپا/ شکست ذوب آهن برابر تراکتور

هرمزبان – تیم فوتبال پدیده با ارائه یک نمایش برتر در نیمه اول و دفاع منطقی در نیمه دوم توانست سه امتیاز ارزشمند دیدار بیرون از خانه مقابل سایپا را به دست آورد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، تقابل تیم‌های سایپا تهران و پدیده خراسان، یکی از هشت مسابقه هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال ایران را شکل داد، دیداری که در آن شاگردان فراز کمالوند پس از شکست مقابل صنعت نفت آبادان به دنبال سه امتیازی خانگی هستند تا بتوانند در کورس بقا در لیگ بیستم، امیدهای خود را زنده نگه دارند و نسبت به دیگر رقبای فانوس به دست خود، در وضعیت بهتری قرار گیرند.
اما شاگردان مهدی رحمتی پس از شکست دادن تراکتور در خانه، به دنبال سه امتیاز بیرون از خانه مقابل سایپا بودند و با استراتژی تهاجمی و با حضور مربع سرعتی حسین مهربان، صادق صادقی، احمد الجبوری و امین قاسمی‌نژاد، تلاش داشتند تا خیلی زود بتوانند دروازه سایپا را فرو بریزند. اتفاقی که رخ داد و در دقیقه 4 امین قاسمی‌نژاد توانست گل اول بازی را به سود پدیده رقم بزند و یازدهمین گل فصل خود را نیز به ثبت برساند، پس از این گل تلاش پدیده‌ای‌ها برای رسیدن به گل دوم ادامه داشت و آن‌ها خیمه سنگینی روی دروازه سایپا زده بودند تا بتوانند حاشیه امنیت خوبی برای پیروزی‌شان در ورزشگاه پاس قوامین تهران ایجاد کنند.
فشاری که پس از از دست دادن چند موقعیت متوالی، سرانجام نتیجه داد و احسان حسینی مدافع پیش‌تاخته پدیده موفق شد برای دومین‌بار توپ را از خط دروازه سایپا در این مسابقه عبور دهد؛ پس از این گل که در دقیقه 14 به ثمر رسید، استراتژی پدیده‌ای‌ها کنترل بازی و حضور در یک سوم دفاعی خود بود و آن‌ها اولویت خود را روی دفاع و عدم دریافت گل گذاشته بودند.
با این‌حال ضدحملات خطرناکی هم از سوی مشهدی‌ها انجام گرفت که هیچکدام از آن‌ها به بار ننشست و قاسمی‌نژاد و مهربان در به ثمر رساندن گل ناموفق بودند؛ اما در طرف مقابل، دفاع بسته پدیده‌ای‌ها که به جز یک نوبت که رضا جعفری در موقعیت تک به تک قرار گرفت و ناکام در گلزنی بود، نارنجی‌پوشان سایپا را به شوت‌زنی از پشت محوطه جریمه وادار کرد که سرانجام این استراتژی در لحظات پایانی نیمه اول پاسخ داد و محمدصادق بارانی موفق شد گل اول بازی را برای سایپا به ثمر برساند تا پدیده‌ای‌ها با برتری حداقلی راهی رختکن شوند.
نیمه دوم را پدیده‌ای‌ها در لاک دفاعی خود آغاز کردند و بیشتر توپ و میدان در اختیار نارنجی‌پوشان سایپا بود؛ شاگردان کمالوند در در دقیقه 51 و در موقعیتی نزدیک به دروازه پدیده، صاحب ضربه ایستگاهی شدند که این ضربه با بی‌دقتی هافبک‌های سایپا به بیرون رفت. یک بعد از این موقعیت، فرصت ایده‌آل گلزنی دوباره‌ای برای خودروسازان به دست آمد که از این موقعیت هم آن‌ها به گل تساوی دست پیدا نکردند.
نمایش دفاعی پدیده‌ای‌ها در نیمه دوم باعث شد تا موقعیت‌های پرشماری نصیب سایپایی‌ها شود؛ در یکی از موقعیت‌هایی که برای شاگردان کمالوند به دست آمد، مجید علیاری روی ارسال کرنر درون محوطه جریمه صاحب توپ شد اما ضربه او با واکنش مطمئن میلاد فراهانی همراه شد و راهی به دروازه حریف پیدا نکرد. در ادامه بازی، دفاع پدیده به خوبی و با کمترین اشتباه جلوی نفوذ سایپا به درون محوطه جریمه خودی را گرفت و اجازه درخشیدن به مهاجمان سایپا را نداد.
در دقایق پایانی بازی شاگردان کمالوند تلاش زیادی برای رسیدن به گل تساوی کردند اما درخشش میلاد فراهانی مانع از گلزنی نارنجی‌پوشان سایپا شد؛ ضمن آن‌که چند فرصت خوب گلزنی برای پدیده روی ضدحمله در اواخر بازی به دست آمد که معراج پورتقی مهاجم جوان پدیده‌ای‌ها ناکام در گلزنی بود تا در نهایت بازی با برتری 2 بر 1 پدیده‌ای‌ها به پایان برسد.
با این نتیجه پدیده برای دومین بازی متوالی به پیروزی رسید و امتیاز 34 را به دست آورد و فاصله خود با گل‌گهر سیرجان در جایگاه هفتم جدول را به حداقل رساند؛ از آن سو، سایپایی برای دومین هفته متوالی شکست را تجربه کردند تا با 25 امتیاز در جایگاه سیزدهم جدول باقی بمانند و با توجه به رأی جنجالی دیدار با پیکان، آن‌ها در وضعیت قرمز و در میان تیم‌های فانوس به دست با این شکست خانگی مقابل پدیده باقی ماندند.

– تیم های تراکتور و ذوب آهن یکی از بازی های حساس هفته بیست و پنجم به مصاف هم رفتند. فیروز کریمی در اولین بازی پس از حضورش در تراکتور به عنوان سرمربی، یک پیروزی ارزشمند را کسب کرد. تیم تراکتور بعد از شکست مقابل پدیده در مشهد در حالی امروز به مصاف ذوب آهن رفت که دیگر رسول خطیبی را روی نیمکت خود نمی دید؛ هیئت مدیره باشگاه تراکتور دو روز پیش با استعفای این سرمربی موافقت و بلافاصله نیز فیروز کریمی را به عنوان جانشین او معرفی کردند. به این ترتیب سرخ پوشان فوتبال آذربایجان امروز اولین بازی خود را با چهارمین سرمربی خود در این فصل برگزار کردند.
آنها پیش از این دیدار با 33 امتیاز در مکان هفتم حضور داشتند و به دنبال برد برای صعود در جدول بودند. حریف امروز تراکتوری ها ذوب آهن بود؛ تیمی که برای جا نماندن از جنگ بقا نیاز مبرمی به کسب سه امتیاز بازی امروز داشت. شاگردان مجتبی حسینی پیش از این دیدار با 22 امتیاز در مکان پانزدهم حضور داشتند و در صورت پیروزی می توانستند به امتیاز برابر با سایپا و نساجی برسند اما در رسیدن به این هدف بازماندند و با یک گل مغلوب میزبان خود شدند. تک گل تراکتور روی ریباند پنالتی که خود عباس زاده زد به ثمر رسید؛ بعد از این گل که در دقیقه 12 وارد دروازه ذوب آهن شد، شاگردان حسینی بارها تا آستانه فروپاشی دروازه میزبان پیش رفتند اما درخشش اخباری مانع از به گل رسیدن آنها شد.

منبع: خبرگزاری آریا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید