دانش‌آموزان اوتیسمی مازندران صاحب مدرسه می‌شوند

ساری – ایرنا – رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی مازندران از فراهم شدن مقدمات لازم برای احداث مدرسه ویژه دانش‌آموزان مبتلا به بیماری اوتیسم در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از گزارش ایرنا، سیدمحمد جعفری روز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش مازندران که با حضور معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در ساری برگزار شد، با بیان اینکه قطعه زمینی که در شهر ساری برای احداث مدرسه ویژه دانش‌آموزان مبتلا به بیماری اوتیسم در نظر گرفته شده ، دارای مشکل حقوقی است، افزود : در صورت رفع این مشکل نسبت به احداث این مدرسه اقدام می‌شود.

وی گفت که در صورت رفع مشکل حقوقی این زمین ، سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور نسبت به تامین اعتبار مورد نیاز برای احداث مدرسه ویژه دانش‌آموزان مبتلا به بیماری اوتیسم در مرکز مازندران اقدام خواهد کرد.

جعفری با بیان اینکه هم اکنون ۲ هزار و ۶۷۰ دانش‌آموز با شرایط خاص و معلولیت شدید در ۵۱ باب مدرسه دولتی و ۲ مدرسه غیردولتی در مازندران مشغول تحصیل هستند، اظهار داشت : علاوه بر این ۲ هزار و ۲۶۶ دانش‌آموز استثنایی نیز با نیاز ویژه در یکهزار و ۵۸۲ مدرسه استان در حال تحصیل هستند.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی مازندران گفت که در زمان حاضر ۲۴ مرکز آموزش توانبخشی دولتی و ۲۷ مرکز غیردولتی در مازندران به دانش‌آموزان استثنایی مازندران خدمات ارایه می‌دهند.

جعفری، با بیان اینکه از ۵۱ مدرسه استثنایی دولتی در مازندران، ۳۸ مدرسه قدمت بالای ۳۰ سال و ۱۳ مدرسه هم کمتر از ۳۰ سال قدمت دارند، بر لزوم مرمت و بهسازی مدارس استثنایی این استان تاکید کرد.

وی فرسودگی تاسیسات و تجهیزات آموزشی را از عمده مشکلات فراروی عنوان کرد و افزود : باید برای احداث سالن ورزشی خاص ویژه دانش آموزان استثنایی و همچنین افزایش سرانه بودجه عمرانی و تجهیزات آموزشی اقدام اساسی صورت گیرد.

این مسئول گفت : هم اکنون یکهزار و پنج نیروی انسانی در آموزش و پرورش استثنایی مازندران مشغول فعالیتند که از این تعداد ۱۱۴ نفر نیروی حق‌التدریس آزاد و بقیه نیروها قراردادی و پیمانی هستند.

معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با هدف بازید از چند طرح عمرانی و آموزشی و شرکت در جلسه شورای آموزش و پرورش مازندران به این استان سفر کرده است. 

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید