خبر فوری

صدرنشینی انگلیس با شکست چک/ صعود کرواسی با پیروزی مقابل اسکاتلند

هرمزبان – کرواسی با پیروزی 3-1 مقابل اسکاتلند، صعودش به مرحله بعد رقابت های یورو 2020 را قطعی کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، شاگردان زلاتکو دالیچ که از دو دیدار قبلی شان تنها یک امتیاز کسب کرده بودند، امشب موفق شدند مقابل اسکاتلند به یک پیروزی پرگل برسند و بالاتر از جمهوری چک، به عنوان تیم دوم گروه D به مرحله بعد بروند. کرواسی بازی را بهتر آغاز کرد و بعد از یکی دو موقعیت خوب، در دقیقه 17 توسط ولاشیچ به گل رسید. روی ارسال بلند یورانوویچ به محوطه جریمه اسکاتلند، این پریشیچ بود که با ضربه سر توپ را برای ولاشیچ آماده کرد و او هم با یک ضربه دقیق، توپ را به گوشه دروازه اسکاتلند فرستاد.
کروات‌ها یکی دو موقعیت خوب دیگر هم برای گلزنی در نیمه اول داشتند اما نتوانستند از آنها استفاده کنند؛ در مقابل این اسکاتلند بود که در دقیقه 42 به گل تساوی رسید. روی دفع ناقص مدافعان اسکاتلند، توپ پشت محوطه جریمه به مک‌گرگور رسید و او هم با یک شوت دقیق، کار را به تساوی کشید تا نیمه اول با تساوی 1-1 به پایان برسد.
نیمه دوم را کرواسی هجومی آغاز کرد و در همان دقایق ابتدایی چند موقعیت بسیار خوب داشت که هیچ یک از آنها به گل تبدیل نشد تا اینکه در دقیقه 62، لوکا مودریچ این تیم را پیش انداخت. روی یک حرکت هماهنگ تیمی بود که مودریچ با پاس متئو کوواچیچ پشت محوطه جریمه صاحب موقعیت شد و با یک ضربه بیرون پای تماشایی کار را تمام کرد.
اسکاتلندی ها که دیگر چیزی برای از دست دادن نداشتند، پیش کشیدند و این فرصت را داشتند که بار دیگر به گل تساوی برسند اما در مقابل این کروات ها بودند که در دقیقه 78 توانستند اختلاف را به دو گل افزایش بدهند. روی یک ضربه کرنر از سمت راست دروازه اسکاتلند بود که ارسال مودریچ را پریشیچ روی تیر اول قطع و با ضربه سر دروازه حریف را باز کرد. در دقایق پایانی شاگردان استیو کلارک تلاش زیادی برای جبران گل های خورده انجام دادند اما تلاش انها ثمری نداشت و بازی با برتری 3-1 کرواسی به پایان رسید.

– رحیم استرلینگ همچون بازی با کرواسی، مقابل جمهوری چک هم تک گل پیروزی بخش تیمش را زد. انگلیس در مرحله گروهی با کسب یک برد اقتصادی دیگر و داشتن هفت امتیاز به عنوان صدرنشین راهی مرحله حذفی شد و در یک هشتم نهایی باید به مصاف تیم دوم گروه F یا همان گروه مرگ برود. رحیم استرلینگ، وینگر سه شیرها که در دیدار با کرواسی گل پیروزی بخش تیمش را زد، امشب هم در پیروزی 1-0 انگلیس، زننده تنها گل بازی بود تا نقش مهمی در صعود انگلیس از مرحله گروهی داشته باشد. با توجه به شکست جمهوری چک و پیروزی 3-1 کرواسی مقابل اسکاتلند، چک در این گروه به عنوان تیم سوم راهی مرحله بعد شد. 
شاگردان گرت ساوتگیت که از دو دیدار قبلی مقابل کرواسی و اسکاتلند، 4 امتیاز کسب کرده بودند، امشب هم با تک گل رحیم استرلینگ جمهوری چک را شکست دادند و به عنوان تیم اول راهی مرحله بعد شدند. انگلیس بازی را بهتر آغاز کرد و چیزی نمانده بود که در دقیقه 2 به گل برسند اما ضربه استرلینگ که با پاس لوک شاو صاحب موقعیت شده بود، به تیر دروازه چک برخورد کرد. در ادامه بازی متعادل شد و بازیکنان چک هم پیش کشیدند اما این انگلیس بود که در دقیقه 12 به گل رسید. روی حرکت خوب جک گریلیش از سمت چپ  و ارسال خوب او، توپ را دخالت سوفال به استرلینگ رسید و او هم با ضربه سر کار را تمام کرد.
بعد از این گل بازیکنان چک توپ و میدان را در اختیار گرفتند و در مقابل انگلیسی ها بیشتر به دنبال استفاده از ضدحملات با استفاده از سرعت بوکایو ساکا بودند. در دقیقه 26، روی پاس مگوایر، این هری کین بود که صاحب موقعیت شد اما ضربه او را واچلیک با یک واکنش عالی دفع کرد و مانع از باز شدن دروازه چک برای بار دوم شد. دو دقیقه بعد نوبت بازیکنان چک بود که شانس خود را برای گلزنی امتحان کنند اما واکش عالی جوردن پیکفورد، مانع از گلزنی هولش شد. در ادامه بازی متعادل دنبال شد و بیشتر در میانه زمین در جریان بود تا اینکه در دقیقه 43، روی پاس ساکا، بار دیگر هری کین در موقعیت گلزنی قرار گرفت اما این بار هم واچلیک دروازه چک را نجات داد و در نهایت نیمه اول با همان یک گل به پایان رسید.
نیمه دوم را دو تیم متعادل آغاز کردند و دقایق ابتدایی بدون اینکه موقعیت خاصی روی دروازه ها ایجاد شود، سپری شد. بازی با همین روند ادامه داشت و علی رغم اینکه هر دو تیم به دنبال گلزنی بودند اما موقعیت خاصی روی دروازه ها ایجاد نمی شد. در این بین هر دو تیم دست به تعویض‌هایی زدند که تغییر چندانی در روند بازی ایجاد نکرد. در دقیقه 83، روی دفع ناقص جوردن پیکفورد، بازیکنان جمهوری چک صاحب موقعیت شدند اما در نهایت ضربه پکارت از کنار دروازه به بیرون رفت. در دقایق پایانی هم تلاش دو تیم برای رسیدن به گل ادامه پیدا کرد اما در نهایت توپی از خط دروازه ها عبور نکرد و بازی با برتری 1-0 انگلیس به پایان رسید.

منبع: خبرگزاری آریا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید