خبر فوری

محل شهادت مسافران هواپیمای ایرباس در خلیج فارس گلباران می شود

هرمزبان – معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان گفت: محل هدف قرار گرفتن هواپیمای مسافربری ایران بر فراز خلیج فارس توسط ناو جنگی آمریکایی، همزمان با فرارسیدن سالروز این جنایت ضد بشری گلباران می شود.

علی رئوفی شامگاه یکشنبه در نشست شورای هماهنگی دفاع مقدس هرمزگان، عنوان کرد: شهادت مظلومانه مسافران هواپیمای مسافربری ایرباس بر فراز خلیج فارس توسط آمریکای جنایت کار نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است و ابعاد مختلف این جنایت ضد بشری ضروری است بازگو شود.
وی افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرموده اند گرامیداشت یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست و مراسم گرامیداشت ۱۲ تیرماه به صورت شایسته در هرمزگان برگزار شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، گفت: برای مشخص شدن بیشتر این جنایت ضد بشری تصاویر شهدای مظلوم این جنایت در محل سالن های فرودگاه بندرعباس نصب شود.
رئوفی افزود: جنایتکارانی نظیر فرمانده ناو آمریکایی و صدام حسین به زباله دان تاریخ پیوستند اما شهدا زنده اند و انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا پاینده و سرزنده مسیر های ترقی را طی می کند و ظلم هیچ گاه ماندگار نخواهد شد.
وی اضافه کرد: مراسم گرامیداشت سالروز شهادت مظلومانه مسافران هواپیمای مسافربری ایرباس با همکاری نهادهای نظامی و اجرایی و با حضور خانواده های شهدای حادثه و اقشار مختلف مردم برگزار می شود.

از سال ۶۷ تاکنون هرسال مراسم گرامیداشت یاد وخاطره این شهدا با حضور خانواده های شهدا و جمعی از مسوولان بر روی عرشه یک شناور در آبهای خلیج فارس با شکوه خاصی برگزار می شود.
دوازدهم تیرماه ۱۳۶۷ شمسی برابر با سوم ژوئیه ۱۹۸۸ میلادی، هواپیمای مسافری ایرباس ایران که از بندرعباس عازم دُبی بود، بر فراز آب های خلیج فارس و در نزدیکی جزیره هنگام مورد هجوم یگان های دریایی متجاوز آمریکایی مستقر در آب های خلیج فارس قرار گرفت و سقوط کرد.
این هواپیما که با موشک ناو جنگی وینسنس مورد حمله عمدی نیروهای تجاوزگر امریکا گرفت حامل ۲۹۸ مسافر و خدمه بود که تمامی آنها اعم از مرد و زن و کودک و نوجوان و کهنسال به شهادت رسیدند.
در میان سرنشینان هواپیما، ۶۶ کودک زیر ۱۳ سال، ۵۳ زن و ۴۶ تن تبعه کشورهای خارجی نیز بودند که کشته شدند.
جمهوری اسلامی ایران علاوه بر شورای امنیت و شورای ایکائو ، شکایت خود را در دیوان بین المللی دادگستری لاهه نیز مطرح کرد.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید