دوره‌های پیش‌دبستانی بهره هوش نوآموزان را تا ۱۰ نمره افزایش می‌دهد

کرمانشاه- هرمزبان – معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: طبق آخرین تحقیقات کشورهای توسعه یافته از سال ۲۰۱۲ تاکنون؛ شرکت نوآموزان در دوره‌های آموزشی پیش از ورود به مدرسه بهره هوشی آنان را از یک تا ۱۰ نمره افزایش می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از گزارش ایرنا؛ ناهید فضلی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران با تاکید بر اهمیت فراوان ثبت‌نام نوآموزان در دوره های پیش دبستانی افزود: در دوره های پیش دبستانی بچه ها از ابعاد مختلف مورد سنجش، ارزیابی و بررسی در راستای یادگیری قرار می گیرند و در واقع این دوره گلوگاه ورود به دوران موفقیت آمیز تحصیلی دانش آموزان است.

او گفت: در دوره های پیش دبستانی استعدادهای تحصیلی دانش آموزان، اختلال در یادگیری مانند دیرآموز بودن آنها، شنوایی، بینایی، از نظر جسم و دیگر موراد شناسایی و نسبت به رفع آن توسط مراکز آموزشی و والدین اقدام می شود تا در دوران تحصیل بچه ها برای یادگیری مطالب درسی با مشکل خاصی نداشته باشند.

فضلی توضیح داد: در بسیاری از مواقع دیده شده دانش آموزی سرکلاس از سوی معلم به عنوان دیر آموز یا درس نخوان تشخیص داده شده به همین خاطر برای یادگیری مطالب درسی بر او فشار زیادی وارد و تحمیل شده اما وقتی خوب او را بررسی کردند متوجه کم شنوایش شده اند و در واقع آن دانش آموز نمی توانسته خوب بشنود تا یاد بگیرد به همین خاطر سنجش سلامت و شرکت نوآموزان در دوره پیش دبستانی برای شناسایی این گونه مشکلات احتمالی ضروری است.

وضعیت کرمانشاه در ثبت نام پیش دبستانی ها مطلوب است

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه در بخش دیگر از صحیت های خود به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: از امسال تمام دوره های آموزشی نوآموزان پیش دبستانی تا ۶ سال( مهدکودکها ) به خاطر اهمیت فراوان آموزش درست و یادگیری با کیفیت زیر نظر آموزش و پرورش قرار گرفته است و مهدکودک ها باید مطالب آموزشی و مجوز فعالیت خود را را آموزش و پرورش بگیرند.

فضلی ثبت نام در دوره پیش دبستانی ها را در استان کرمانشاه مطلوب عنوان کرد گفت: استان کرمانشاه از نظر ثبت نام در دوره پیش دبستان رشد قابل توجه در میان دیگر استان ها داشته به صورتی که سال گذشته با توجه به وضعیت بحران ویروس کرونا ۲۸ هزار نوآموز در دوره های پیش دبستانی  ثبت نام داشتیم  که نست به سال قبل آن (۹۸) بیش از ۲ برابر شده  و امسال امیدواریم ثبت نام پیش دبستانیها به ۳۰ هزار نفر برسد.

او همچنین با بیان اینکه امسال ۱۲ هزار نوآموز پیش دبستانی برای سنجش سلامت به  پایگاه سنجش معرفی شده اند گفت: این تعداد در سال گذشته پنج هزار نفر بود و امیدواریم با رشد قابل توجه ای که در زمینه ثبت نام پیش دبستانی ها داریم در سال آینده تمام دانش آموزان پیش دبستانی سنجش سلامت بشوند.

۳۳هزار نوآموز سنجش سلامت می شوند

فضلی با اشاره به اهمیت فراوان سنجش سلامت روان و جسم دانش آموزان برای ورود به دوران مدرسه گفت: باید این سنجش از سنین پایین و قبل از ورود به مدرسه صورت بگیرد تا با مداخله به هنگام و به موقع مشکل آنها قبل از ورود به مدرسه  رفع شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه  گفت: از امروز ششم تیرماه بیش از ۳۳ هزار دانش آموز بدو ورود به دبستان براساس نوبت دهی از قبل به ۳۷ پایگاه سنجش سلامت، ۲۳ پایگاه ثابت، ۱۳ پایگاه سیار و یک پایگاه تخصصی مراجعه می کنند و سلامت آنها با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی مورد بررسی قرار می گیرد.

فضلی پایگاه تخصصی را برای آزمایش های دقیق تر، علمی تر  نوآموزانی دانست که از سوی پایگاه های سنجش به عنوان اختلال در یادگیری، شنوایی و بینایی و دیگر موراد تشخیص داده شده اند تا با بررسی های بیشتر دقیق تر در مورد آنها نظر داده شود.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از ۳۵۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی و ۲۶ هزار فرهنگی است.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید