فارس حداقل ۱۲ هزار معلم کم دارد

هرمزبان -فارس مدیرکل آموزش و پرورش فارس کمبود نیروی انسانی را در این نهاد حدود ۱۷هزار نفر اعلام و اضافه کرد: این کمبود درصورتی‌ است که بازنشستگان تمایلی به ادامه کار پس از ۳۰سال خدمت نداشته باشند؛ در غیر این صورت و بدون احتساب بازنشستگان کمبود نیرو به بیش از ۱۲هزار نفر می‌رسد.

فرهاد اسماعیلی یکشنبه ششم تیرماه در شورای آموزش و پرورش فارس، عنوان کرد: کمبود نیروی انسانی تاکنون با بهره‌گیری از معلمان در نوبت دوم و نیز استفاده از نیروهای بازنشسته رفع شده اما تأثیری منفی بر روند آموزش داشته است.

او با بیان اینکه با همت استاندار فارس ظرفیت دانشگاه فرهنگیان افزایش یافته است، گفت: ثمرات این افزایش ۲هزار نفری در دو تا سه آینده خود را نشان خواهد داد.

اهدای بیش از ۲۱ هزار گوشی و تبلت در فارس

اسماعیلی در ادامه با اشاره به نهضت ملی تهیه تبلت و گوشی برای دانش‌آموزان کم‌برخوردار، گفت: آموزش و پرورش فارس با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) ۷۳۶۰ تبلت به دانش‌آموزان تحت نظر این نهاد اهدا کرده است.

او ادامه داد: همچنین با همکاری ارگان‌های استان، فرهنگیان، سپاه فجر، اداره استثنایی و حوزه مدیریت کل آموزش و پرورش فارس تا اسفندماه ۱۳۹۹ در مجموع ۲۱ هزار و ۶۳۷ تبلت و گوشی در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته که این آمار تا به امروز افزایش نیز یافته است.

اسماعیلی در بخش دیگر این جلسه به ضرورت توسعه مدارس امین در سطح استان فارس اشاره کرد و در معرفی این مدارس گفت: مدارس امین به آن دسته از مدارس گفته می‌شود که در آن مبلغان زن یا مرد به آموزش دینی دانش‌آموزان می‌پردازند.

او با اعلام اینکه در سال تحصیلی ۱۴۰۰ـ۱۴۰۱ تعداد این مدارس در فارس ۱۳۸ مدرسه خواهد رسید، اضافه کرد: در این مدارس مبلغان با حساسیتی ویژه به تنش زدایی و تبلیغ مناسب هر ناحیه جغرافیایی می‌پردازند.

اسماعیلی گفت: این مبلغان در کاهش آسیب‌های روحی، روانی و اخلاقی، بصیرت دینی و سیاسی، التزام به ولایت مطلقه فقیه، وفاداری به نظام اسلامی، تقویت روحیه علمی رعایت حقوق و مسئولیت‌های اجتماعی می‌کوشند.

تنها در یک سال ۷۶ مدرسه امین راه‌اندازی شده است

وی اظهار کرد: در طول ده سال از سال (۸۹ تا ۹۹)، ۶۲ مدرسه امین در استان فارس راه‌اندازی شد؛ اما از ابتدای سال ۹۹ تا امروز ۷۶ مدرسه به این امر اختصاص یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس بیان کرد: هم‌اکنون ۱۲۰ مبلغ زن و مرد در مدارس امین فعالیت می‌کنند و برای سال جاری نیز ۲۰۸ نفر دیگر مصاحبه و پذیرفته شده‌اند که نیاز است حضور آن‌ها ساختارمند شود.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید