خبر فوری

۵۰۰ نفر از مسؤولان رانت چند صد میلیاردی استفاده کرده‌اند

عضو کمیسیون شوراهای مجلس گفت: پیش‌بینی ما این است در کشور ۵۰۰ نفر وجود دارند که دارایی آنها از۵۰۰ تا ۱۰۰۰میلیارد تومان است و این رقم از ابتدای انقلاب تاکنون با رانت‌خواری همراه بوده است.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، روزنامه جام جم گفت‌وگویی با ابوالفضل ابوترابی، نماینده مردم نجف‌آباد و عضو کمیسیون شوراهای مجلس انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

۵۰۰ نفر از مسؤولان، رانت چند صد میلیاردی استفاده کرده‌اند

– پیش‌بینی ما این است در کشور بیش از ۵۰۰نفر از چندهزار نفری که تاکنون کارگزاران نظام بوده‌اند دارایی آنها از۵۰۰ تا ۱۰۰۰میلیارد تومان است. این رقم از ابتدای انقلاب تاکنون با رانت‌خواری همراه بوده است.

– این افراد تا سقف ۱۰۰۰میلیارد تومان کسب رانت کرده‌اند اما چون قانون مربوط به رانت نداشته‌ایم، به این مساله به صورت جدی پرداخته نشده است.

کسب عایدی بیش از ۱۰هزار میلیارد تومانی یک نماینده مجلس در پتروشیمی

– وقتی یک نماینده مجلس بیش از ۱۰هزار میلیارد تومان در پتروشیمی کسب عایدی داشته، این موارد قطعا جز با رانت از طریق دیگری امکان‌پذیر نبوده است.

– بنابراین حرف ما این نیست که مبلغ چقدر بوده، بلکه حرف اصلی ما این است چرا تاکنون این قانون اجرا نشده است.

اموال عباس آخوندی زیر ذره‌بین کمیسیون اصل۹۰ 

– فعلا برای مقدمه این کار، کمیسیون اصل۹۰ درباره اموال آقای عباس آخوندی پیگیری کرده و از قوه‌قضاییه درخواست رسمی می‌کنیم اموال ایشان را مورد بررسی قرار دهند که اموالشان را از کجا آورده اند.

– آقای آخوندی اولین نفر از این فهرست است که ما پیگیری خواهیم کرد. البته از سوی دیگر، این موضوع وظیفه قوه‌قضاییه است و مجلس نباید در این زمینه گزارش بدهد.

– کمیسیون اصل۹۰ هنوز به پرونده آقای نعمت‌زاده ورودی نداشته و مشغول بررسی اموال آقای عباس آخوندی است؛ چراکه افزایش اموال ایشان برخلاف رویه عرف است.

– آقای عباس آخوندی برای برخی اقدامات از جمله رای اعتماد به برخی نمایندگان، آپارتمان بخشید و اصطلاحا هوای نمایندگان را داشت که قوه قضاییه قطعا باید به این مباحث نیز ورود کند، چرا که این شرایط برای مردم عادی وجود ندارد و برخورداری از چنین جایگاهی استفاده از رانت محسوب می‌شود.

قوه قضائیه نباید منتظر مجلس باشد

– قوه‌قضاییه نباید منتظر باشد تا مجلس از او بخواهد و باید خودش از ضابطان قوه از جمله اطلاعات سپاه توضیح بخواهد تا افراد را به آنها معرفی کند. از سوی دیگر، برخی نمایندگان مجلس نیز میلیاردر هستند که دارایی آنها نمی‌تواند چیزی جز رانت باشد.

– برخی از آنها این مبالغ را به صورت زمین در قالب طرح طوبی یا به شکل کارخانه برای خود یا اقوام و فرزندان‌شان دریافت کردند؛ به‌خصوص در بحث مجوزها نیز از این رانت استفاده شده است که باید رسیدگی شود.

منبع: مشرق نیوز

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید