خبر فوری

آلکنو و چالش بزرگ پیش از المپیک؛ سایه ناامیدی روی سر والیبال ایران

هرمزبان – تیم ملی والیبال ایران در چهاردهمین بازی خود در لیگ ملت‌های 2021 با نتیجه 3 بر صفر مغلوب لهستان شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، ولادیمیر الکنو سرمربی روس تیم ملی والیبال ایران در میانه بازی با لهستان از عملکرد شاگردانش عصبانی شد و سر آنها فریاد کشید. یک رسانه لهستانی در مورد این بازی نوشت: تیم ملی لهستان که از حضور در نیمه نهایی لیگ ملت‌های والیبال تا حد زیادی مطمئن بود از کوبیاک و کورک در ترکیب 14 نفره خد استفاده نکرد. بازیکنان دو تیم با وجودی که در یک طبقه از هتل به مدت یک ماه حضور داشتند، تصمیم گرفتند که وارد هیچ جنگ لفظی و حاشیه‌ای نشوند.
تیم ایران در 2 ست ابتدای بازی شکست خورد و در ست سوم هم 6 بر صفر عقب بود. کادر فنی تیم ملی ایران در این بازی به داور اعتراض کردند که بازیکنان لهستان با زدن ضربه به پشت نیمکت خود، سر و صدای زیادی ایجاد می‌کنند. ویتال هینن، سرمربی لهستان نیز به داوران گفت چرا در مورد چیزی که در 13 بازی گذشته، مشکلی برای کسی ایجاد نکرده، اعتراض می‌کنید؟ این سایت لهستانی ادامه داد: ولادیمیر آلکنو، سرمربی تیم ملی والیبال ایران بر سر بازیکنانش داد می‌زد که خجالت نمی‌کشید؟ فرزندان، پدر و مادر و همسران شما این بازی را می‌بینند.
ایران برابر تیم والیبال لهستان هم 3-0 بازنده شد، سومین باخت 3-0 که 2 تای آن متوالی بوده است. در همان ابتدای مسابقات لیگ ملت ها هم نوشتیم سخت ترین مسابقات ما برابر تیم های والیبال لهستان، فرانسه و برزیل خواهد بود و سپس از سختی مسابقه برابر روسیه و آمریکا گفتیم. وقتی آمریکا را بردیم، این امیدواری در دلمان ایجاد شد که می توانیم به روند موفقیت ادامه دهیم اما باخت برابر صربستان، آلمان، استرالیا، برزیل، اسلوونی، فرانسه و لهستان باعث شد سایه ناامیدی روی سر والیبال ایران بیفتد.
بعد از این باخت ها سقوط 4 پله ای در رنکینگ و رفتن روی پله دوازدهم، نشانه ای منطقی از این تغییر عملکرد والیبال ایران در لیگ جهانی بود، حالا ما هر چه از بازیها گذشت به جای آن که بیشتر هماهنگ شویم، بیشتر از هم گسسته شدیم، به خصوص این که لهستانی ها و فرانسوی ها چنان ما را دست کم گرفته و با ما بازی کردند که انگار در حال بازی با تیم های درجه سوم والیبال جهان هستند.
به هر حال ما در حالی به لهستان هم باختیم که حتی در بازی آخر برابر تیم ملی والیبال آرژانتین هم با این روحیه تیمی شانس زیادی برای خودمان قائل نیستیم، شاید بدنساز تیم و روانشناس و مهم تر از همه خود آلکنو بهتر بتوانند به این سوال پاسخ بدهند که بعد از برد شایسته برابر آمریکا چه بر سر تیم ملی والیبال ما آمده است؟
سعید معروف، کاپیتان تیم ملی والیبال ایران در مورد شکست 3-0 تیمش مقابل لهستان در لیگ ملت‌های 2021 اظهار داشت: مسابقات برای ما تمام شده و نیاز داریم که تمرکز خود را دوباره به دست بیاوریم.
کاپیتان تیم ملی والیبال ایران ادامه داد: این تورنمنت برای ما خوب تمام نشد و به همین خاطر برای‌مان مهم است که در آخرین بازی (فردا مقابل آرژانتین) به پیروزی برسیم.
معروف گفت: بازی‌ها برای ما خوب تمام نمی‌شود و ما روزهای بدی را سپری می‌کنیم. باید از این بازی‌ها درس بگیریم. ما بازیکنانی حرفه‌ای هستیم و باید به بازی ادامه دهیم. ما ناامید نیستیم و روزهای خوبی را در پیش خواهیم داشت.
وی در پایان تصریح کرد: می‌توان نکته‌های مفیدی از این بازی‌ها استخراج کرد.
دریافت کنند تیم ملی والیبال کشورمان عنوان امتیازآورترین بازیکن تیمش در دیدار مقابل لهستان را کسب کرد. تیم ملی والیبال کشورمان در چهاردهمین مسابقه خود در رقابت‌های لیگ ملت‌های 2021 از ساعت 17:30 به مصاف لهستان رفت و که این بازی با نتیجه 3 بر صفر و با امتیازهای 25 بر 20، 25 بر 20 و 25 بر 16 به سود لهستانی‌ها خاتمه پیدا کرد.
در پایان این مسابقه مرتضی شریفی، دریافت کننده تیم ملی والیبال کشورمان با کسب 11 امتیاز، عنوان امتیازآورترین بازیکن ایران را به خود اختصاص داد. پس از وی بردیا سعادت، پشت خط زن ایران موفق به کسب 8 امتیاز برای تیم ملی کشورمان شد. در طرف مقابل هم کوچانوفسکی توانست 12 امتیاز برای لهستان کسب کند. شاگردان ولادیمیر آلکنو در آخرین مسابقه خود در رقابت‌های لیگ ملت‌های امسال فردا از ساعت 18:30 مقابل آرژانتین صف‌آرایی خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید