خبر فوری

رشته علوم انسانی و مهارتی در مدارس سمپاد تقویت می شود

کرج- هرمزبان – معاون وزیرآموزش و پرورش و رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان اعلام کرد: رشته علوم انسانی و مهارتی براساس سند تحول بنیادین در مدارس سمپاد تقویت می شود.

الهام یاوری روز جمعه درحاشیه بازدید از حوزه های آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان استان البرز به خبرنگار ایرنا گفت: مدارس سمپاد به سمت توسعه رشته های علوم انسانی و مهارتی حرکت می کند تا دربسترسازی مناسب برای پاسخگویی  به نیازهای جامعه درسال های آتی به نقش خود عمل کرده باشد.

وی با اشاره به اینکه رشته علوم انسانی در مدارس سمپاد درحال توسعه است،اظهارداشت: با انجام هدف گذاری های منطقی به سمت توسعه و تقویت رشته های علوم انسانی در مدارس استعدادهای درخشان حرکت می کنیم زیرا اعتقاد داریم کشور در حوزه علوم انسانی به طور جدی به افراد تاثیرگذار و نخبه نیاز دارد.

رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان تصریح کرد: سمپاد مهارتی به منظور تربیت افراد ماهر و متناسب با نیازهای صنعت و فناوری در رشته ها، حرف و مهارت های مورد نیاز استان های متقاضی سمپاد مهارتی درحال اجراست.

وی یادآورشد: امروزه کشورهای توسعه یافته  ۲ مولفه مهم علم و مهارت را به هم پیوسته می‌دانند و در این راستا سمپاد مهارتی می‌تواند این مهم را ترکیب و تلفیق کند.

معاون وزیرآموزش و پرورش ادامه داد: در مدارس سمپاد مهارتی بستری از مهارت‌ها تعریف می‌شود تا دانش‌آموزان با علاقه‌مندی مهارت مورد نظر خود را انتخاب نمایند و با خلاقیت و نوآوری نگاه تازه به صنعت و اقتصاد داشته باشند.

وی بیان داشت: نقطه تمایز سمپاد مهارتی با سایر هنرستان‌های فنی، پرورش انسان‌های توانمندتر است تا به کمک حوزه صنعت بشتابند.

وی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب که هفت شاخص را برای جامعه بسیار ضروری دانستند اشاره و عنوان کرد: دستگاه تعلیم و تربیت می‌تواند در جهت تحقق و ارتقای این شاخص‌ها از جمله علم و پژوهش، معنویت، سبک زندگی ایرانی اسلامی و اقتصاد قوی نقش کلیدی ایفا کند.

رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: در راستای شکوفایی استعدادها و نخبه پروری نیز خدمات دهی علمی و آموزشی در مدارس استعدادهای درخشان کشور متنوع می شود.

وی افزود:  این سازمان به دنبال تربیت نیروی انسانی برای رسیدن به اهداف گام دوم انقلاب اسلامی است.

یاوری گفت: با آموزش درست دانش‌آموزان دارای استعداد درخشان، قادر خواهیم بود نسلی را تربیت کنیم که توان رفع مشکلات کشور را داشته‌ باشد.

وی تاکید کرد: تنها ۲ درصد از دانش آموزان کشور در مدارس سمپاد مشغول تحصیل هستند.

اکنون ۱۱۴ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز در ۶۸۳ مدرسه سمپاد تحصیل می کند.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید