خبر فوری

آخرین قیمت دلار پیش از امروز ۲۰ خرداد / پیش‌بینی‌ها از قیمت دلار چگونه است؟

قیمت دلار در بازار دیروز ۱۹ خرداد با ۲٫۵ درصد افزایش، ۲۴,۱۴۴ تومان اعلام شده است. پیش‌بینی‌ها از بازار دلار چگونه است؟

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، قیمت دلار در بازار دیروز ۱۹ خرداد با ۲٫۵ درصد افزایش، ۲۴,۱۴۴ تومان اعلام شده است. پیش‌بینی‌ها از بازار دلار چگونه است؟

کاهش شاخص دلار به زیر ۹۰‌واحد، منجر به بازگشت روند صعودی روزانه به بازار طلا شد. البته این صعود تا ساعت ۵ بعدازظهر چندان قابل توجه نبود و احتیاط در روند بازار مشخص بود. انتشار اطلاعات شاخص مصرف‌کننده و تولیدکننده چین و انتظار برای گزارش این اطلاعات از سمت ایالات متحده، بازارها را تقریبا در کانالی ثابت قرار داده‌است. زمانی که طلا بین دو محدوده هزار و ۸۸۰ تا هزار و ۸۹۰ دلار نوسان می‌کرد، رمزارزها با رسیدن خبر پذیرش بیت‌کوین به‌عنوان ارز رایج در السالوادور جان تازه‌ای گرفتند و بیت‌کوین توانست با ثبت رشدی ۵ درصدی، بازار را تا حدی امیدوار نگه‌دارد.

دنیای اقتصاد نوشت:

طلا در روند ثابت

طلا در ابتدای روز چهارشنبه با افزایشی ۱۲/ ۰ درصدی همراه شد و به قیمت هزار و ۸۹۶ دلار در هر اونس رسید. اطلاعات منتشرشده از شاخص مصرف‌کننده در چین در ماه مه عدد ۲/ ۰ درصد را نشان داد. مقدار سالانه این شاخص نیز برای چین به ۳/ ۱ درصد رسید.

انتشار شاخص قیمت مصرف‌کننده و تولیدکننده در چین معمولا می‌تواند به فشارهای تورمی در سراسر جهان دامن بزند. چرا که چین یکی از بزرگ‌ترین خریداران و تامین‌کنندگان در سراسر جهان است. داریوش کووالچیک، اقتصاددان در کردیت اگریکول، در مصاحبه با فایننشال تایمز بیان کرد: «افزایش هزینه‌ها در همه‌جا، به ویژه در چین، به فشارهای تورمی جهانی اضافه خواهد کرد. من فکر می‌کنم که ما در جهان با تورم بالاتر زندگی خواهیم‌ کرد و آنچه در چین اتفاق می‌افتد به این امر دامن می‌زند.»

با این حال ممکن است رسیدن به هدف‌های موردانتظار بالا برای دارایی‌هایی مثل بیت‌کوین و طلا مدتی دست نیافتنی باقی بماند؛ زیرا نگرانی از اینکه سیاست‌گذاران در سراسر جهان ممکن است نرخ بهره را افزایش دهند یا برنامه‌های خرید دارایی‌های تقویت‌کننده نقدینگی را برای مهار تورم کاهش دهند، می‌تواند از جذابیت این دارایی برای سرمایه‌گذاری بکاهد.

اما معامله‌گران به شدت منتظر اطلاعات شاخص مصرف‌کننده (CPI) برای ایالات متحده هستند که در روز پنج‌شنبه منتشر خواهد شد. رفتار بازارها که طی یک ماه اخیر مشاهده شده ‌است، نشان‌دهنده شرایط محتاطانه بازارها در آستانه انتشار گزارش‌های تورم و واکنش‌های انتظاری تورمی است. طلا نیز در همین شرایط طی یک هفته اخیر در حال نوسان در اطراف کانال هزار و ۸۹۰ دلاری است. به‌گزارش بلومبرگ اما فدرال رزرو در حال تلاش برای تعدیل این انتظارات با بیان این مورد است که افزایش تورم موقتی است و سیاست‌گذاران باید برای آرام کردن بازار تلاش کنند.

در مسیر پیش‌رو اجلاس مجدد سران گروه ۷ نیز قرار دارد که سرمایه‌گذاران را منتظر بیان موضع رهبران جهان، از جمله بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده و مرکل صدراعظم آلمان می‌گذارد. اما با همه این موارد، تا زمان انتشار عمده اطلاعات اقتصادی ایالات متحده و تا زمانی که بازارهای مالی کنترل بهتری در مورد فشارهای قیمت‌گذاری خود نداشته باشند، طلا نمی‌تواند کاری را از پیش ببرد. به نظر تحلیلگران چشم‌انداز میان‌مدت و بلند‌مدت طلا، هر دو روندی صعودی را نشان می‌دهد. شاخص دلار نیز با کاهش ۱۵/ ۰ درصدی و بازگشت به کانال ۸۹ واحد، همچنین کاهش بازده خزانه‌داری برای این ارز جهان‌روا می‌تواند مسیر را برای روند کوتاه‌مدت صعود طلا مساعد کند.

آخرین اخبار مرتبط با بازار دلار را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید