خبر فوری

قیمت سکه طرح قدیم به ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۳/۱۰

قیمت طلا و سکه امروز با وجود رشد جزئی بهای جهانی فلز زرد از کاهش نرخ ارز تبعیت کرد و بر این اساس قیمت هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید.

به گزارش هرمزبان، بازار جهانی طلا امروز دوشنبه در حالی آغاز به کار کرد که قیمت فلز گرانبها با رشد جزئی مواجه شد، این در حالیست که تحلیلگران پیش بینی می‌کنند صعود بعدی این فلز ارزشمند در ایستگاه ۱۹۵۰ دلار باشد.

طی هفته‌‌های گذشته قیمت طلا به شکلی پیوسته روندی صعودی از خود نشان داده است و برای چندین هفته متوالی رشد مثبت هفتگی را از خود نشان داده است.

اما در هفته پیش رو به نظر می‌‌رسد شرایط برای این فلز گرانبها مقداری متفاوت باشد. در واقع بسیاری از کارشناسان انتظار دارند که طلا در روزهای آینده بخشی از رشد خود را از دست بدهد.

دلار آمریکا در حال قوی‌تر شدن بوده و این موضوع می‌‌‌تواند شرایط بازده خزانه داری ایالات متحده را بهبود بخشد که بزرگترین مانع در برابر رشد قیمت طلا است.

اما با این وجود مهم ترین عاملی که در روزهای آینده می‌تواند قیمت‌ها را دستخوش تغییر کند، انتشار داده‌های مربوط به قیمت کالاها برای مصرف‌کنندگان است که در روز جمعه منتشر خواهد شد.

تحلیلگران بر این باورند که مجموعه‌ای از عوامل می‌تواند قیمت طلا را کاهش داده و به سمت محدوده ۱۸۷۰ دلاری سوق دهد. در صورتی که طلا افت بیشتری را تجربه کند به سمت نقطه ۱۸۴۵ دلاری حرکت خواهد کرد.

در صورتی که داده‌‌‌‌های منتشر شده در روز جمعه دور از انتظارات و به نفع طلا باشد می‌‌تواند قیمت آن را تا بالا ترین حد هفته های اخیر در ۱۹۱۳ دلار رشد دهد.

در صورتی که طلا بتواند از مقاومت خود در نقطه ۱۹۱۳ دلار عبور کند به سمت بالا ترین قیمت خود در سال ۲۰۲۱ حرکت خواهد کرد که نقطه ۱۹۱۸ دلار می‌‌‌باشد. هدف صعودی بعدی طلا نیز در نقطه ۱۹۳۰ دلار رقم خواهد خورد.

بر اساس گزارش هرمزبان، قیمت دلار در بازار آزاد امروز دهم خرداد خرداد ساعت ۱۹، نسبت به دیروز کاهش یافت و ۲۳ هزار و ۴۰۲ تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز دوشنبه قیمت دلار را برای فروش ۲۳ هزار و ۴۰۴ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۲ هزار و ۹۴۰ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز، نسبت به دیروز کاهش یافت و در رقم ۲۸ هزار و ۳۹۱ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۵۱۲۰ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۲۸ هزار و ۲۵۷ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۷ هزار و ۶۹۸ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۰ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۹۴ هزار و ۲۲۸ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۵ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید