خبر فوری

«فراز و فرود نسخ‌نویسی در ایران» در ایکنا رونمایی می‌شود

کتاب «فراز و فرود نسخ‌نویسی در ایران» عصر سه‌شنبه ۱۱ خردادماه در خبرگزاری ایکنا رونمایی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان؛ نشست رونمایی از کتاب «فراز و فرود نسخ‌نویسی در ایران» و تحلیل تلاش‌ها و دستاورد‌های هنرمندان برجسته در قرون و اعصار گذشته و سبک‌های مختلف کتابت قرآن کریم در ادوار تاریخ، سه‌شنبه ۱۱ خردادماه در خبرگزاری ایکنا برگزار می‌شود.

کتاب «فراز و فرود نسخ نویسی در ایران» نوشته علیرضا هاشمی‌نژاد، ویژگی‌های تاریخی و تخصصی خط نسخ را از منظری بدیع و با نگاهی نو بررسی کرده است و به جرئت می‌توان گفت با توجه به نیاز و خلأ موجود در این حوزه، این کتاب اثری موفق و شاخص محسوب می‌شود که اواخر سال گذشته به همت مرکز طبع و نشر قرآن کریم منتشر شده است.

هر چند موضوع کتاب، سبک‌شناسی قلم نسخ در ایران است، اما علاوه بر موضوع‌­محوری کتاب، موضوعاتی از جمله پیشینه قلم نسخ، بررسی دیدگاه‌­های پژوهشگران غربی درباره چگونگی تحولات اقلام مستدیر و ظهور اقلام سته، جایگاه یاقوت و شیوه‌شناسی خط نسخ او و نقد برخی از آثار منسوب به یاقوت در موزه­‌های ایران، تبارشناسی مکتب نسخ ایرانی و بررسی تطبیقی مکتب ایرانی قلم نسخ در مقایسه با مکاتب یاقوتی و عثمانی بنا به ضرورت و در حوصله کتاب نیز مورد بررسی قرار گرفته‌­اند.

«فراز و فرود نسخ نویسی در ایران» رونمایی می‌شود

مراسم رونمایی این کتاب فردا با حضور مدیران نهاد‌های فرهنگی و هنری و جمعی از اساتید و پژوهشگران خوشنویسی به آدرس خیابان انقلاب، قدس، بزرگمهر، پلاک ۸۵ از ساعت ۱۵ برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید