خبر فوری

«مسیح کردستان»؛ تصویرگر زندگی شهید بروجردی

«مسیح کردستان» عنوان سریالی است که حسین تراب‌نژاد هم‌اکنون فیلمنامه آن را می‌نویسد. زندگی شهید محمد بروجردی محور این مجموعه است.

علی آشتیانی‌پور؛ تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در گفت‌و‌گو با ایکنا درباره اثر جدید خود اظهار کرد: تصمیم داریم در سال جاری سریالی با محوریت زندگی شهید محمد بروجردی را جلوی دوربین ببرم. نام اولیه این کار که احتمالاً تغییر خواهد کرد، «مسیح کردستان» نام دارد.

وی افزود: حسین تراب‌نژاد، هم‌اکنون در حال نگارش فیلمنامه این اثر سینمایی است. تلاش خواهد شد در این مجموعه تمام زندگی این شهید مد‌نظر قرار گیرد، بنابراین حدوداً سریال در ۴۰ یا ۵۰ قسمت جلوی دوربین خواهد رفت.

این تهیه‌کننده ادامه داد: این اثر به سفارش سیما فیلم تولید می‌شود و به زودی کارگردان آن نیز مشخص خواهد شد. «مسیح کردستان» در یکی از روستا‌های اطراف کردستان و تهران جلوی دوربین خواهد رفت.

محمد بروجردی در سال ۱۳۳۳ خورشیدی در روستای «دره گرگ» از توابع شهرستان بروجرد دیده به جهان گشود. وی در سال‌های نخست جنگ ایران و عراق، از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی محسوب می‌شد. وی به همراه محسن رضایی، مسئولیت حفاظت از امام(ره) را در زمان بازگشت به ایران در ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ برعهده داشت. بروجردی در خلال جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۶۲ بر اثر برخورد خودرو حامل وی با مین، در جاده مهاباد به نقده، شهید شد. انتهای پیام

منبع: ایکنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید