خبر فوری

ابتلای ۳ کودک هرمزگانی به سرخک/ خانواده‌ها واکسیناسیون به‌موقع کودکان را جدی بگیرند

هرمزبان – سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از شناسایی ۳ کودک مبتلا به سرخک در این استان خبر داد و گفت: خواهشمندیم خانواده‌ها، واکسیناسیون به‌موقع کودکان را جدی بگیرند.

فاطمه نوروزیان، امروز (۵ خرداد) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ۳ کودک ۳ تا ۱۲ساله که با وجود تزریق واکسن، به سرخک مبتلا شده بودند، در بندرعباس، رودان و قشم شناسایی شدند.

وی تصریح کرد: با توجه به برنامه واکسیناسیون عمومی کودکان و برنامه کشوری حذف سرخک، حتی یک مورد ابتلا به این بیماری از نظر پزشکی طغیان محسوب می‌شود. به دنبال شناسایی ۳ کودک مبتلا به سرخک، در مجموع ۹۸ کودک دیگر که با آن‌ها در تماس بودند، معاینه و بررسی شدند که هیچ‌یک از آنان مبتلا نبودند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه از ۲۰ کودک  مشکوک دوباره آزمایش گرفته شد که همه موارد منفی اعلام شدند، افزود: بیماریابی خانه به خانه و آموزش چهره به چهره در مناطق محل سکونت کودکان مبتلا، از دیگر اقدامات دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه است.

نوروزیان خاطرنشان کرد: از مردم هرمزگان خواهشمندیم واکسیناسیون به‌موقع کودکان را جدی بگیرند و در صورت مشاهده تب به همراه دانه‌های جلدی در پوست کودک، ضمن جلوگیری از تماس کودک با دیگران، بلافاصله به پزشک مراجعه کنند. خانواده‌ها  واکسیناسیون نوزادان را مرتب و بر اساس برنامه اعلام شده انجام دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید