خبر فوری

ایران پس از راستی‌آزمایی تحریم‌ها، برجام را اجرا خواهد کرد

معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: اصول یکی است؛ آمریکا به عنوان طرفی که برجام را ترک کرده است، باید اول تحریم‌های خود را بردارد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، سید عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه کشورمان در تشریح جلسه روز یکشنبه کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «دیروز ۴ ساعت در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص مذاکرات وین گفتگو داشتم. جلسه سخت اما مفیدی بود.»

عراقچی همچنین در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا اضافه کرد: «اصول یکی است؛ آمریکا به عنوان طرفی که برجام را ترک کرده است، باید اول تحریم‌های خود را بردارد. پس از راستی‌آزمایی ایران اجرای کامل برجام را از سر خواهد گرفت. آیا آمریکا آماده است؟»

روز گذشته آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در یک گفتگوی تلویزونی مدعی شده بود: «چیزی که این مذاکرات مشخص کرده‌اند این است که هر طرف برای بازگشت به پایبندی باید چه کارهایی انجام دهد. ما می‌دانیم که چه تحریم‌هایی اگر در مغایرت بر توافق هسته‌ای باشند، باید برداشته شوند.»

همچنین وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرده بود: «مسئله مهمتر این است که ایران نیز می‌داند که برای بازگشت به توافق باید چه کارهایی انجام دهد، اما ما هنوز ندیده‌ایم که آیا ایران حاضر و مایل به انجام کارهایی است که باید انجام دهد یا نه. این یک آزمون است و ما هنوز جوابی برای آن نداریم.»

منبع: خبرگزاری مهر

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید