خبر فوری

۶۶۰ میلیون دلاردر منطقه ویژه خلیج فارس سرمایه‌گذاری شد

هرمزبان – مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون پنج قرارداد با سرمایه‌گذاری ۶۶۰ میلیون دلار در این منطقه عظیم اقتصادی انجام گرفته است.

حسن خلج طهرانی روز دوشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: قراردادهای صورت گرفته در زمینه‌های تولید و بسته‌بندی قیر، تولید شمش سرب و روی، تولید حلال‌های شیمیایی و تولید اسید فسفریک و ورق فولادی است که امیدواریم سبب اشتغال‌زایی گسترده در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس شود.
وی میزان اشتغال‌زایی مستقیم  این طرح‌ها را نزدیک به هزار و ۱۰۰ نفر عنوان کرد و اظهارداشت: چنین حجم از سرمایه‌گذاری چرخ‌های اقتصاد منطقه را بیش از گذشته به حرکت درخواهد آورد.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس یادآورشد: باتوجه به جذب سرمایه گذاری بخش خصوص انجام شده در سال گذشته و ۲ ماهه امسال که با فرمایش رهبر معظم انقلاب با نگاه ویژه به تولید لحاظ شده است در مجموع ۱۴ سرمایه‌گذار جدید افزون بر سه میلیون و ۹۱۵ میلیون دلار سرمایه گذاری این منطقه ویژه با حمایت و پشتیبانی استاندار  و ری۹   هیات عامل ایمیدرو جذب شد.
طهرانی اظهارامیدواری کرد: به سهم خود بتوانیم به توسعه‌ی اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری در کشور و به‌ویژه استان هرمزگان کمک کنیم.
منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس با دارا بودن اسکله اختصاصی مجهزبه نوارمتحرک تخلیه و بارگیری به طول ۳۲ کیلومتر به عنوان قطب تولید فولاد، آلومینیوم و فلز روی با جذب چهار میلیارد دلار سرمایه گذاری در یک دهه گذشته و ایجاد اشتغال پایدار برای ۱۱ هزارو ۵۰۰ نفر در ۱۳ کیلومتری غرب شهر بندرعباس قرار دارد.

فراهم آوردن شرایط  جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی و هدایت آنان در جهت احداث واحدهای صنعتی و معدنی انرژی بر و فرآوری مواد معدنی و همچنین رشد توسعه اقتصادی، افزایش فرصت‌های شغلی، افزایش و توسعه فنآوری های جدید حوزه تولید، مهارت‌های مدیریتی، ارتقای کیفیت تولیدات و افزایش توان صادرات به منظور رقابت در بازارهای جهانی ازجمله مهم‌ترین اهداف ترسیم شده این منطقه است.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید