هرمزبان – رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به نقش دانشگاه جامع علمی کاربردی در طرح توسعه سواحل مکران گفت: توسعه سواحل مکران نیازمند آموزش و تربیت نیروی انسانی ماهرو توانمند بومی است که دانشگاه جامع علمی کاربردی می تواند نقش مهم و تاثیرگذاری در این خصوص داشته باشد.
محمد حسین امید ظهر امروز(۲۹ اردیبهشت ماه) در آئین تجلیل از مدرسان برتر دانشگاه جامع علمی کاربردی هرمزگان، با اشاره به سخنان رییس جهاد دانشگاهی استان هرمزگان افزود: همان گونه که آقای دل پسند اشاره کرد باید همزمان با توسعه صنعتی مناطق به دنبال آموزش و تربیت نیروی انسانی بومی و توانمند بود.
وی به جایگاه و نقش مهم مناطق صنعتی و نیاز افزایش این مناطق در کشور، بیان کرد: با توجه به نقش این مناطق در اقتصاد کشور و زندگی مردم، دانشگاه جامع علمی کاربردی با مذاکره با استانداران و مسوولان و کارشناسان دستاندار طرح توسعه صنعتی استان ها، آمادگی دارد نیازهای توسعهای مناطق برای آموزشهای مهارتی در دورههای کوتاه مدت و بلندمدت را تامین کند.
وی با اشاره به صنعتی شدن بسیاری از نقاط کشور بدون در نظر گرفتن نیازهای منابع انسانی آن مناطق ابرازکرد: بهرهگیری از عواقب و تجربیات منطقه عسلویه ما را بر این داشته است که در بحث مکران، باید از بدنه خود استان هرمزگان نیروی ماهر و توانمند تربیت کرد و این آمادگی برای تامین نیروهای مهارتی در دانشگاه جامع علمی و کاربردی وجود دارد.
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه ساماندهی مدرسان یکی از دستورالعملهای مهم دانشگاه علمی کاربردی بوده است،ادامه داد: این ارزیابیها امسال بعد از اجرای طرح جامع ساماندهی مدرسان در دانشگاههای علمیکاربردی استانها دنبال شد و از سال آینده میزان تاثیرگذاری مدرسان در ایجاد شغل و خلاقیت و کارآفرینی دانشآموختگان در انتخاب استادان برتر مبنا قرار میگیرد.
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی بیان داشت: ساماندهی وضعیت مدرسان یکی از مهمترین اهدافی است که بعد از سه سال کار شبانهروزی به نتیجه رسیده و از ۹۳هزار استاد، تنها ۲۵ هزار نفر، مطابق با استاندارها و معیارهای بازتعریف شده در این طرح، فرصت همکاری با این دانشگاه را کسب کردند.
به گفته امید، از سال ۹۵ ورود به دانشگاه ها فقط از طریق فراخوان امکانپذیر است و به ازای هر ۱۰ نفر متقاضی تدریس تنها یک نفر برای تدریس در این دانشگاه پذیرفته میشود.
وی، توجه ویژه به آموزش مهارتمحور را یکی از رسالت اصلی دانشگاه علمی کاربردی دانست و اضافه کرد: اجرای طرح آمایشی دانشگاه علمی کاربردی که شامل ارزیابی نیروهای ماهر و برنامه آموزشی است نیز با جدیت درحال انجام است.
بدنبال افزایش رشته های مرتبط با نیاز استان هستیم
همچنین رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان هرمزگان گفت: با توجه به توسعه استان در حوزه های مختلف به دنبال افزایش رشته های مرتبط با نیازهای آن هستیم.
مهدی میرزاده افزود: دانشگاه جامع علمی و کاربری استان متقاضی افزایش رشته های مرتبط با صنایع پتروشیمی و نفت، صنایع دریایی،خدمات بندری ، پرورش آبزیان، کشاورزی و گیاهان گرمسیری، هنر، موسیقی، نقاشی و … است.
وی با اشاره به تعداد مراکز فعال علمی کاربردی استان گفت: در حال حاضر پنج مرکز علمی کاربردی خصوصی، یک مرکز علمی کابردی حاکمیتی، یک مرکز وابسته و سه مرکز عمومی فعال هستند.
میرزاده با اشاره به تعداد دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی استان، بیان کرد: ۲۲ دردصد از دانشجویان استان در مراکز علمی کاربردی استان تحصیل می کنند که ۵۷ درصد آنها در مقطع کاردانی و ۴۳ درصد در مقطع کارشناسی هستند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، مراسم تجلیل از مدرسان برتر دانشگاه جامع علمی کاربردی هرمزگان با حضور دکتر امید، رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور و پیمان دانشکار آراسته،معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی به نمایندگی از سه مدرس از دانشگاههای علمی کاربردی واحدشهرداری قشم، الومنیوم المهدی و جهاددانشگاهی و همچنین به صورت ویژه از دکتر موسی جاودان رییس سابق و دکتر میرزاده رییس فعلی این دانشگاه برگزار شد.
انتهای پیام
منبع: ایسنا
hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد