خبر فوری

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰

بهای هر اونس طلا در بازار جهان دیروز نسبت به روز جمعه ۱۳ دلار افزایش یافت و در بازار ایران هر گرم طلای ۱۸ عیار نسبت به روز چهارشنبه با ۲۵ هزار تومان افزایش به یک میلیون و ۲۳ هزار تومان رسید.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، امروز طلا و سکه در بازار تهران اندکی صعودی شد و هر اونس طلا در بازار جهانی هم دیروز با ۱۳ دلار افزایش با قیمت یک هزار و ۸۴۳ دلار معامله شد. فعالان بازارها می‌گویند که بازار طلا از مذاکرات وین تا حدی مایوس شده‌اند و همین مساله بر افزایش قیمت ارز تاثیر گذاشته است.

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره پیش‌بینی خود از قیمت‌های فردا در بازار طلا و جواهر به تجارت‌نیوز گفت: با توجه به بسته بودن بازارهای جهانی و کاهش میزان تقاضا قیمت طلا فردا تغییری نمی‌کند

به گفته نادر بذرافشان در ۱۰ روز گذشته فروش سکه و طلا در بازار زیاد بود اما حالا با افزایش قیمت دلار تقاضا برای خرید طلا و سکه دوباره کاهشی شده است.

او همچنین گفت: در شرایط فعلی مردم سر درگم و بیشتر نظاره‌گر هستند، چرا که نسبت به شوک قیمت در بازار طلا هراس دارند. از این‌رو به جای خرید یا فروش طلا ترجیح می‌دهند تماشاچی باشند.

همچنین دنیای اقتصاد نوشت:

هفته پر نوسان طلای جهانی

نوسان بازار اونس طلا هفته گذشته اوج گرفت. قیمت جهانی طلا در پایان معاملات جمعه تحت‌تاثیر افت ارزش دلار به دنبال گزارش ضعیف خرده‌فروشی آمریکا، رشد کرد و بهای هر اونس طلا در آخرین روز معاملاتی با ۱۶‌دلار معادل‌ ۱/ ۱درصد افزایش، در ۱۸۴۴ دلار بسته شد و برای کل هفته حدود ۶/ ۰ درصد رشد هفتگی ثبت کرد. عاملی‌که از افزایش قیمت طلا پشتیبانی کرد، افزایش تورم آمریکا و چشم‌انداز افزایش نرخ بهره بود. با این حال تحلیلگران اظهار کردند فضای فعلی می‌تواند این فلز ارزشمند را به بالای مرز ۱۸۵۰ دلار برساند که محدوده فنی مهمی به‌شمار می‌رود و میانگین قیمت ۲۰۰ روزه است.

با افزایش فشارهای تورمی و تجدید ابهامات اقتصادی،‌ تحلیلگران و‌ سرمایه‌گذاران غیرحرفه‌ای خوش‌بینی بالایی به افزایش قیمت طلا در معاملات هفته جدید پیدا کرده‌اند.

افزایش بهای سکه

در معاملات روز شنبه بازار طلا و سکه شاهد افزایش قیمت بودند. با افزایش قابل‌توجه اونس طلای جهانی در معاملات روز جمعه و نزدیک‌شدن دلار به مرز ۲۳هزار تومانی سبب افزایش قیمت سکه در بازار‌های داخلی شد. به این ترتیب هر قطعه سکه تمام بهار آزادی در داد و ستد‌های روز گذشته به ۱۰‌میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید‌که افزایش ۱۴۰‌هزار تومانی در مقایسه با آخرین قیمت نشان می‌دهد آنچه که در کنار دو مولفه تاثیرگذار بر این بازار به روند صعودی این فلز گرانبها کمک کرده، افزایش تقاضا و داد و ستدها پس از سر گرفتن فعالیت بازار طلا است. در روز‌های گذشته که سکه حساسیت بیشتری به روند دلار داشت، به مولفه خارجی خود بی‌توجه بود، اما با نزدیک‌شدن اونس‌جهانی به ۱۸۵۰دلار به‌نظر می‌رسد سکه و مسکوکات طلا نیز به سطوح بالاتر دست یابند.

آخرین اخبار بازار طلا و سکه را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید