خبر فوری

سازمان دانش آموزی از ۳۸۴ دانش آموز تقدیر کرد

تهران- هرمزبان – قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی گفت: از هزار و ۵۰۰ مربی، ۳۸۴ دانش‌آموز و ۶۴ مدیر و کارشناس در سالروز تاسیس سازمان تقدیر شد.

اسماعیل بحری‌زاده روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت سالروز تاسیس سازمان دانش‌آموزی گفت: سازمان دانش‌آموزی در جلسه۴۴۱  شورای انقلاب فرهنگی به عنوان یک نهاد مهم در دستگاه تعلیم و تربیت منشا خدمات بسیاری شده است.

وی افزود: سازمان براساس اساسنامه مصوب خود تلاش در جهت زمینه سازی برای تربیت اسلامی را در ابعاد فردی و اجتماعی برعهده دارد که در قالب گروهی و فعالیت جمعی زمینه‌هایی را فراهم کند که نقش پذیری دانش‌آموزان افزایش یابد.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی گفت: نقش پذیری دانش‌آموزان اساس کار سازمان دانش آموزی است، اکثر فعالیت‌های این سازمان در حوزه تشکیلات دانش‌آموزی پیشتازان، دانش‌آموزان عضو مجالس دانش‌آموزی و دانش‌آموزان علاقه مند به حرفه خبرنگاری در خبرگزاری آموزش و پرورش (پانا) است.

بحری زاده خاطرنشان کرد: سال گذشته اتفاقات خوبی در سازمان دانش آموزی اتفاق افتاده که با هدایت‌های وزیر و معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش، چند محور اساسی را در فعالیت‌های خود سرلوحه اقدامات قرار داده که یکی از مهم ترین آنان برنامه محوری، کیفیت بخشی و اثربخشی فعالیت‌ها و ارزیابی فرایندی و پیامدی در سازمان برای ارتقای بهره وری است.

وی ادامه داد: ۲ اتفاق مهم در سازمان دانش‌آموزی در سال تحصیلی گذشته رخ داده است ، اولین اتفاق طراحی بسته تحولی سازمان است که مبتنی بر اهداف دوره‌های تحصیلی و سند تحول با تاکید بر ۲ ساحت اعتقادی و اجتماعی تعریف شده است. 

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی بیان کرد: سازمان در سه حوزه بسته تحولی برای هر دانش‌آموز حداقل یک نقش اجتماعی را طراحی کرده است. 

بحری‌زاده خاطرنشان کرد: در بحث تشکیلات پیشتازان، ضریب نفوذ این تشکیلات به ۵۳ هزار مدرسه رسیده است پیش بینی ما شرکت ۲ میلیون و ۲۵۰ دانش‌آموز بود که در این تشکیلات ثبت نام کنند اما این عدد به ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش‌آموز رسید. 

وی همچنین درباره  فعالیت مجلس دانش‌آموزی توضیح داد:در گذشته تنها یک مجلس دانش‌آموزی کشوری با ۱۵۰ نماینده فعالیت می کرد که اکنون دهمین دوره آن در حال فعالیت است.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی افزود: در حال حاضر یک مجلس دانش آموزی ر به هزار و ۱۱۱ تشکل در قالب مجالس تبدیل شد و ۱۵۰ نفر به حدود ۲۸ هزار نماینده ارتقا پیدا کرد که به شورای دانش‌آموزی اتصال پیدا می‌کنند.

بحری زاده عنوان کرد: هیات رئیسه مجلس مشاوران وزیر هستندو  مسائل مطرح شده را به گوش مسئولان می‌رسانند. 

وی یادآور شد: ۴۸ هفته برای بسته تحولی با ۸۵۰ فعالیت پیش بینی شده است که اکنون در هفته ۳۳ هستیم در بحث کیفی ۶۲۲  فعالیت یعنی ۷۳.۱۴ درصد اجرا شده است.

بحری زاده اظهار داشت: همچنین در بحث کمی ۱۴۵ فعالیت پیش بینی ما بود که ۸۰ درصد اجرا شده است؛ در پیشتازان از ۷۹ فعالیت ۸۶ فعالیت، در خبرگزاری پانا از ۱۰ فعالیت هشت فعالیت و در مجلس از ۵۶ فعالیت ۴۱ فعالیت عملیاتی شده است. 

وی‌ با بیان اینکه اعلام کرد: از سال ۷۸ سازمان تاسیس شد، امروز بیست و دومین سالروز را گرامی می‌داریم بنابراین هر نهادی بعد از ۲۰ سال فعالیت نیازمند بازنگری و بازمهندسی فعالیت‌ها است این اتفاق مهم در سازمان رخ داد.

بحری زاده افزود: تمام فعالیت‌های سازمان به ویژه تشکیلات پیشتازان بر اساس سه سند تحول بنیادین، سیاست‌های تحولی آموزش و پرورش و بیانیه گام دوم انقلاب بازمهندسی در ۵ مرحله بازنگری شد.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی گفت: این سازمان  یک نهاد صنفی مشورتی است که در این دوران تمام فعالیت‌ها متناسب با زیست بوم جدید در قالب وضعیت سفید، زرد و نارنجی و قرمزرا  طراحی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از گزارش ایرنا، تشکیلات دانش آموزی پیشتازان و فرزانگان ، تعداد مشخصی از دانش آموزان با اهداف مشترک است که برای رسیدن به این اهداف، تشکیل گروه داده اند. این تشکیلات زیر نظر سازمان دانش آموزی اداره می شوند و هر یک از اعضای گروه با توجه به تقسیم کاری که صورت گرفته است ، با نظارت مربی راهنما و آموزش راهبری یاور مربی ، وظایف مشخصی را بر عهده دارند و برای رسیدن به اهداف گروه ، همکاری و تلاش می کنند.هدف اصلی تشکیل گروه های پیشتاز ، تقویت توانمندی های فردی و گروهی دانش آموزان است و توانمند کردن هر یک از اعضای گروه برای بهتر زندگی کردن و ایجاد زمینه برای شکوفایی استعداد های جسمی ، فکری ، اجتماعی و مشارکت در تصمیم گیری های گروهی ، از دیگر اهداف این تشکل است.
بحری زاده  ادامه داد: تمام اقدامات سازمان در سه بخش بسته تحولی کار تربیتی و پرورشی برای زمینه سازی تربیت اجتماعی دانش‌آموزان بوده است. 
وی همچنین به فعالیت مرکز کنترل اردوها اشاره کرد و ادامه داد: برای کنترل اردوهای دانش‌آموزی این مرکزی راه اندازی شد که با هماهنگی پلیس راهور و نهادهای مرتبط با سفرها، اردوها به صورت آنلاین قابل رصد بود. 
بحری‌زاده خاطر نشان کرد: ضرورتی در استقرار این مرکز در سازمان دانش آموزی نبود ، بنابراین به اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی واگذار شد. 
قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی درباره ضمانت اجرایی داشتن مصوبات نمایندگان مجلس دانش‌آموزی توضیح داد: مهم ترین خروجی مجالس دانش آموزی سند مجلس است.
بحری زاده ادامه داد: مجالس دانش‌آموزی نتیجه مشورت‌های خود را به صورت یک سند موضوعی در پایان دوره به تصویب می‌رسانند. دبیرخانه مجلس دانش‌آموزی ارتقا پیدا می‌کند و امورات آن در سطح معاون سازمان پیگیری خواهد شد.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید