خبر فوری

رقابت آزمون و همبازی اش بر سر آقای گلی روسیه؛ هت تریک در مقابل بریس

هرمزبان – دو گل با ضربه سر و یک گل از روی نقطه پنالتی، در شب آتش بازی زنیت، سردار آزمون را با یک هت تریک از همبازی اش که در این دیدار بریس کرد، پیش انداخت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، بریس آرتم زیوبا و هت تریک سردار آزمون به علاوه تک گل مالکوم، زنیت را در تقابل با تیم دوم جدول رده بندی لیگ روسیه به برتری 6 بر یک رساند تا زنیت که پیش از این بازی 6 امتیاز از لکوموتیو مسکو پیش بود، حالا با 9 امتیاز اختلاف، در فاصله دو هفته تا پایان فصل، قهرمان لیگ روسیه شود. تا پیش از بازی تیم های اول و دوم جدول رده بندی لیگ روسیه، سردار آزمون با 16 گل در صدر جدول گلزنان قرار داشت و آرتم زیوبا همبازی اش با 14 گل در تعقیب او بود. امروز ابتدا آرتم زیوبا گل پانزدهم خود را به ثمر رساند تا فاصله اش با سردار تنها یک گل باشد اما توپخانه شاهزاده ایرانی روشن شد و سردار ابتدا با ضربه سر و سپس از روی نقطه پنالتی و برای بار سوم باز هم با ضربه سر توپ را از خط دروازه عبور داد و هت تریک کرد.
آزمون گل اولش را در دقیقه 39 به ثمر رساند، گل دومش در وقت های تلف شده نیمه اول از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید. خطای پنالتی روی زیوبا انجام شد و در حالی که به نظر می رسید همین بازیکن که پنالتی زن اول تیمش است، پشت توپ قرار بگیرد، چون شدت ضربه ای که مدافع لکوموتیو به پای آرتم زیوبا زد، زیاد بود سرمربی زنیت ریسک نکرد و پنالتی را به سردار داد. آزمون این پنالتی را گل کرد و با شروع نیمه دوم در ثانیه 16 بازی باز هم با ضربه سر دروازه حریف را گشود.
بعد از هت تریک سردار، آرتم زیوبا هم بریس کرد تا فاصله آقای گل لیگ روسیه با او 3 گل باشد. زیوبا البته یک پاس گل هم به مالکوم داد تا در جدول پاسورها با 6 پاس گل در تعقیب داگلاس سانتوس و نوبوآ (هر دو با 7 پاس گل) باشد. سردار در دقیقه 70 بازی از زمین بیرون رفت و زیوبا 90 دقیقه بازی کرد. حالا سردار آزمون که فصل قبل هم آقای گل شد، با 19 گل زده در صدر جدول برترین گلزنان روسیه است و زیوبا او را با 16 گل تعقیب می کند. لیگ روسیه دو هفته دیگر به پایان می رسد و هر دو مهاجم زنیت فرصت دارند شمار گل های زده خود را بالاتر ببرند.
نایب‌ رییس پیشین فیفا گفت: سردار آزمون بهترین گلزن است و در سال‌های طولانی بازیکنی برجسته و عالی بوده است. ویچیسلاو کولوسکوف، نایب‌ رییس پیشین فیفا به تمجید از سردار آزمون پرداخته است. ویچیسلاو کولوسکوف، نایب‌ رییس فیفا در سال‌های 1980 تا 1997 میلادی گفت:
پیروزی زنیت برابر لوکوموتیو مسکو طبیعی بود و من سومین قهرمانی متوالی این تیم را در لیگ برتر روسیه تبریک می‌گویم. زنیت به طور روشنی بهتر از سایر تیم‌هاست. این تیم دارای بازیکنان خوبی است که توانمندی‌های فنی عالی دارند. سردار آزمون بهترین گلزن است و در سال‌های طولانی بازیکنی برجسته و عالی بوده است.
استانیسلاو چرچسوف، سرمربی تیم ملی فوتبال روسیه نیز گفت: به بازیکنان، مربیان، مدیران و هواداران زنیت سومین قهرمانی متوالی در لیگ برتر روسیه را تبریک می‌‌گویم. آنها به طور مطلق شایسته کسب مدال طلا و جام قهرمانی بودند. این قهرمانی به دلیل هماهنگی تیمی رخ داد و هر بازیکن زنیت جایگاهش را می‌دانست. کار حرفه‌ای  سرمربی زنیت شایسته تحسین است. امیدوارم زنیت در لیگ قهرمانان اروپا هم بتواند عملکرد موفقی داشته باشد.
تیم آ.اس.رم ایتالیا در فصل جاری شرایط خوبی را تجربه نمی کند؛ این تیم هفته گذشته شکست تحقیر آمیزی را مقابل منچستریونایتد در لیگ اروپا متحمل شد و در سری آ هم با قرار گرفتن در رتبه هفتم، فاصله امتیازی زیادی با تیم های مدعی دارد. به همین علت پیش بینی می شود که تغییراتی اساسی را در پایان این فصل در تیم اول فوتبال پایتخت ایتالیا شاهد باشیم.
روزنامه گاتزتا دلواسپورت ایتالیا در گزارشی جالب ضمن بررسی وضعیت تیم آ.اس.رم از برخی سیاست های این باشگاه پرده برداشت. بر اساس ادعای این روزنامه، بحث حضور مائوریتسیو ساری، سرمربی یوونتوس در رم با قراردادی دو ساله (با گزینه تمدید برای سال سوم) به قیمت 4.5 میلیون یورو تقریبا نهایی شده است.
این روزنامه  با اشاره به حضور ساری در تیم رم، از ضرورت ایجاد تغییرات گسترده و بنیادی در این تیم خبر داده و آرکادیوش میلیک، مهاجم 27 ساله اهل لهستانِ باشگاه مارسی را اصلی ترین گزینه رم برای تقویت خط حمله معرفی کرد. این مهاجم سال گذشته هم مورد توجه تیم ایتالیایی قرار داشت اما سر از لیگ فرانسه و تیم مارسی در آورد.
در بخش دیگر از این گزارش به حضور احتمالی سردار آزمون در تیم آ.اس.رم اشاره شده است؛ اتفاقی که با توجه به درخشش سردار آزمون در فصلی که با قهرمانی زنیت در لیگ روسیه انجام چندان عجیب به نظر نمی رسد. روزنامه گاتزتا با پرده برداشتن از تحقیقات تیاگو پینتو، مدیر کل باشگاه رم مدعی شد که او برای خط حمله تیم اطلاعاتی در باره مهاجم زنیت (سردار آزمون) گرفته و اگر ساری در رم حضور پیدا کند می توان به حضور میلیک در خانه هم امیدوار بود؛ بازیکنی که فصل گذشته هم مورد توجه رم قرار داشت.
سردار آزمون فصل فوق العاده ای را در تیم زنیت پشت سر می گذارد و امشب نیز با هت تریک او، زنیت حریف خود لوکوموتیو را شش بر یک شکست داده و به قهرمانی زودهنگام لیگ روسیه دست یافت. او سال گذشته در 28 مسابقه 17 گل زده و به آقای گلی لیگ برتر روسیه دست یافته بود، اما امسال در 23 مسابقه به 19 گل رسیده و دو هفته دیگر فرصت دارد تا برای دومین فصل پیاپی به کفش طلای این مسابقات دست یابد.

منبع: خبرگزاری آریا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید