خبر فوری

حاجی‌میرزایی به سرپرست وزارت معارف افغانستان تسلیت گفت

تهران-هرمزبان – وزیر آموزش‌و پرورش در گفت‌و گو با سرپرست وزارت معارف جمهوری افغانستان، اقدام تروریستی اخیر در افغانستان که منجر به شهادت تعدادی دانش­‌آموزان شد را محکوم و مراتب تسلیت معلمان و دانش­‌آموزان ایرانی را به وی و دولت و ملت افغانستان ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از گزارش وزارت آموزش‌وپرورش، محسن حاجی میرزایی روز دوشنبه در این گفت‌وگوی تلفنی اظهار کرد: باعث تأسف است که در ۵ سال گذشته، ۱۶۰۰ کودک افغانستان قربانی جنگ و تروریسم شده‌اند و در این اتفاق اخیر نیز، ۶۶ نفر از کودکان پاک و معصوم کشور دوست و برادر افغانستان را از دست دادیم.

رنگینه حمیدی سرپرست وزارت معارف جمهوری اسلامی افغانستان، نیز در این تماس تلفنی با تقدیر و تشکر از ابراز مراتب همدردی جامعه آموزش‌وپرورش جمهوری اسلامی ایران گفت: این توجه و تسلیت، موجب هم دردی خانواده‌های بازمانده و آموزش‌وپرورش کشور افغانستان است.

در پایان این گفت‌وگو، طرفین بر استمرار همکاری‌های مشترک با توجه به اشتراک فرهنگی و تمدنی وهم افزایی در این زمینه تأکید کردند.

حاجی میرزایی امروز همچنین امروز با انتشار پیامی در حساب کاربری اینستاگرام خود خطاب به رنگینه حمیدی سرپرست وزارت معارف افغانستان نوشت: کودکانی معصوم که راهی راه دانش بودند، در ماه ضیافت الهی و در آستانه عید صیام به دست جماعتی جاهل و جائز که جمود و جنون، شوم و شریرشان کرده است، به خاک و خون کشیده شد.

وزیر آموزش و پرورش به نمایندگی از جامعه فهیم فرهنگیان و دانش آموزان  ایران اسلامی، ضمن محکومیت شدید حادثه بمب گذاری  افزود: در این ماه رحمت و رافت از درگاه خداوند رحمان و رحیم برای درگذشتگان این حادثه تروریستی آمرزش و آرامش، برای مجروحان شفای عاجل و برای بازماندگان صبر و شکیبایی تمنا دارم.

ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه بعد از ظهر روز شنبه هنگام تعطیلی مدرسه دخترانه سیدالشهدای غرب کابل که شیعیان هزاره در آن درس می خوانند هدف حمله خودرو بمب گذاری شده قرار گرفت که در آن ۶۶ نفر که بیشترین آنها دانش آموزان دختر این مدرسه هستند، کشته و ۱۵۱ تن دیگر هم زخمی و راهی بیمارستان‌ها شدند.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید