خبر فوری

آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز ۱۸ اردیبهشت

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد روز پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت با ۴۱,۸۰۰ تومان افزایش، ۹۳۹,۹۰۰ معامله شد. آخرین قیمت طلا و سکه تا پیش از امروز چقدر بود؟

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد روز پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت با ۴۱,۸۰۰ تومان افزایش، ۹۳۹,۹۰۰ معامله شد. قیمت سکه بهار آزادی در بازار آزاد پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت با ۴۴۷,۰۰۰ تومان افزایش، ۹,۳۴۷,۹۰۰ معامله شد.

دنیای اقتصاد درباره بازار طلا نوشت:

رکوردشکنی‌های طلا

قیمت طلا پس از یک ماه نوسان در زیر سطح ۱۸۰۰ دلاری روز پنج‌شنبه شاهد صعود قدرتمندی بود و توانست به بالای این سطح دست یابد. روند صعودی اونس طلا در روز بعد نیز ادامه یافت و درساعت ۲۰روز جمعه به وقت تهران از ۱۸۳۰ دلار عبور کرده بود که بالا‌ترین قیمت طی ۱۰ هفته گذشته را نشان می‌دهد.

مهم‌ترین عواملی که باعث رشد قیمت طلا به بالای ۱۸۰۰ دلار شد، کاهش ارزش شاخص دلار و همچنین بازده ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات‌متحده بود. علاوه بر سقوط ارزش دلار، افزایش روزافزون انتظارات تورمی همراه با بهبود اقتصادی نیز باعث شد طلا در مسیر افزایشی شدت بگیرد. رشد قیمت طلا در حالی است که آمارهای بیکاری هفتگی در آمریکا به پایین‌ترین رقم ۱۳ ماه گذشته رسیده و این نشان‌دهنده تداوم حرکت اقتصاد این کشور در مسیر ترمیم است.

افت هفتگی ۵/ ۴ درصدی

با وجود کاهش قیمت طلا طی روز‌های ابتدایی هفته، شاهد افزایش قیمت مسکوکات طلا و سکه‌ در آخرین روز معاملاتی روز بودیم. بازار طلا و سکه از خبر به وجود آمدن گره در مذاکرات وین بی‌نصیب نماند و مانند دلار روند نزولی بازار را معکوس کرد.

قیمت سکه در معاملات روز پنج‌شنبه به لطف رشد دلار در بازارهای داخلی و عبور اونس طلای جهانی از مرز ۱۸۰۰ دلاری پس از ریزش‌های متوالی افزایش قیمت را تجربه کرد و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی با ۲۴۰ هزارتومان افزایش به ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.این افزایش قیمت البته سبب نشد رفتار خریداران دستخوش تغییر چندانی شود و همچنان شمار فروشندگان سکه بالاتر از شمار خریداران است و دادوستدها همچنان با وجود محدودیت‌های کرونایی کم رنگ است. به همین سبب این فلز گرانبها افت هفتگی ۵/ ۴ درصدی را به ثبت رساند.

منبع: تجارت نیوز

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید