خبر فوری

آرمان آزادی فلسطین جهانی است

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی در اختتامیه مسابقه «فلسطین تنها نیست» گفت: فلسطین یکی از آرمان‌های بزرگ ما است که به جامعه ایرانی محدود نمی‌شود.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، آیین پایانی مسابقه بین‌المللی کارتون، کاریکاتور و پوستر «فلسطین تنها نیست» با معرفی نفرات برتر برگزار شد.

محمد مهدی دادمان رئیس حوزه هنری هنری انقلاب اسلامی در این برنامه در مورد دلایل پرداخت حوزه هنری به موضوع فلسطین و برپایی بین‌المللی یک مسابقه کاریکاتور، کارتون و پوستر گفت: دو رویداد هماهنگ و تقریبا همزمان در سالی که گذشت به صورت سازمان‌یافته شکل گرفت که منجر به تصمیم‌گیری ما برای برپایی این مسابقه شد. یکی از این رویدادها برنامه‌ریزی جسورانه علیه پیامبر (ص) بود که با حمایت مجموعه‌ای از دولت‌مداران غربی به خصوص کشور فرانسه انجام شد.

دادمان افزود: همزمان با رویدادهای مذکور با طراحی از پیش تعیین شده و فرصت‌طلبی مذبوحانه یک نقشه آمریکایی- صهیونیستی رونمایی شد که طی آن برای سازش مرحله به مرحله دولت‌های اسلامی- عربی با رژیم صهیونیستی و عادی‌سازی روابط برنامه‌ریزی شده بود. متاسفانه برخی از دولت‌های کشورهای عربی و اسلامی منطقه از این مسیر استقبال کردند در حالیکه خوشبختانه مردم منطقه به همراه روشنفکران و اهالی اندیشه و هنر و طرفداران مظلومین و عدالت‎خواهان مانند اقلیت‌های زورگو فکر نمی‌کنند. درضمن شکی نداشتیم که مردم انساندوست دنیا از جمله هنرمندان زورگویی و ظلم آشکار رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین را برنمی‌تابند و نسبت به آن واکنش نشان خواهند داد. پیش از این هم حوزه هنری در مرکز هنرهای تجسمی خود سوابق روشنی در برپایی چنین رویدادهایی داشت که این بار هم به همت دوستان ما در این مرکز به ابتکار استاد عزیزمان سید مسعود شجاعی طباطبایی مسابقه‌ای بین‌المللی طراحی شد. این مسابقه به نوعی دعوتی بود که در روزهای غیرممکن برای برپایی گردهمایی‌ها، هبستگی‌ جهانی را به نمایش گذارد. دعوت بین‌المللی حوزه هنری با پاسخ و پذیرش از سوی هنرمندان ۶۶ کشور دنیا به همراه هنرمندان کارتون، کاریکاتور و پوستر ایرانی همراه شد که معنا و مفهوم مهمی دارد. جریانی که امروز در مسابقه «فلسطین تنها نیست» خود را نشان داد، جریانی هنری بالغ و صاحب سبک است.

دادمان در پایان سخنانش تصریح کرد: آنچه شعار این مسابقه بود در عمل خود را نشان داد و به همگان بار دیگر یادآوری کرد که فلسطین تنها نیست. فلسطین یکی از آرمان‌های بزرگ ما است که به جامعه ایرانی محدود نمی‌شود. در این راستا از همه دوستانی که دغدغه فلسطین را دارند دعوت می‌کنم تا به انتشار بیشتر آثار این مسابقه بین‌المللی کمک کنند، چرا که هر کسی که از آثار نمایشگاه مسابقه کارتون، کاریکاتور و پوستر «فلسطین تنها نیست» دیدن کرده است به حرف‌های نو و نگاه از دریچه‌های متفاوت و هنرمندانه به مسئله فلسطین اذعان کرده است. هر کمکی به بازنشر این آثار شعار «فلسطین تنها نیست» را عملی‌تر خواهد کرد.

در این مسابقه بین المللی که فراخوان شرکت در آن درمهرماه ۹۹ منتشر شده بود، ۲۵۰۰ هنرمند از ۶۶ کشور جهان شرکت کرده بودند که بعد از انجام مراحل داوری توسط داوران ایرانی و خارجی ، ۹ برگزیده نهایی معرفی شده و مورد تقدیر قرار گرفتند. محمد خزایی، عباس ناصری، سعید صادقی، مسعود شجاعی طباطبایی و مسعود ضیایی زردخشویی داوران ایرانی و لوئیس کارلوس فرناندز از برزیل ، روسم از مالزی، ایزابلا کوالسکا از لهستان، کریستینا برنازانی از ایتالیا هنرمندان خارجی بودند که داوری این مسابقه را برعهده داشتند.

بنابراین گزارش اسامی برگزیدگان و جوایز آنها به شرح زیر است؛

نفرات اول

در این مسابقه، به برگزیدگان رتبه اول در هر یک از بخش ها، تندیس مسابقه، لوح تقدیر رتبه اول و جایزه نقدی ۲۰۰۰ یورویی تعلق گرفت.

بخش کارتون:هیکابی دمیرچی از ترکیه

بخش کاریکاتور: پیام وفاتبار از ایران

بخش پوستر: پویا سرابی از ایران

 

رتبه دوم

به برگزیدگان رتبه دوم این مسابقه در هر یک از بخش ها، تندیس مسابقه، لوح تقدیر رتبه دوم و جایزه نقدی ۱۵۰۰یوریی تعلق گرفت.

کارتون:محمود نظری از ایران

کاریکاتور: علیرضا باقری از ایران

پوستر: ایمان ماندگاری از ایران

 

رتبه سوم

به برگزیدگان رتبه سوم این مسابقه در هر یک از بخش ها، تندیس مسابقه، لوح تقدیر رتبه سوم و جایزه نقدی ۱۰۰۰ یوریی تعلق گرفت.

کارتون: رائول فرناندو زولتا از کلمبیا

کاریکاتور: آنتونیو آنتونس از پرتغال

پوستر: زوکایی از چین

جایزه ویژه این مسابقه شامل تندیس مسابقه و لوح تقدیر نیز به حنین الحمصی از فلسطین اهدا شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید