مدارس تا پایان سال تحصیلی جاری حق ثبت‌نام دانش آموزان را ندارند

کرمانشاه – ایرنا – مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: مدارس سطح استان تا پایان سال تحصیلی جاری و اعلام نتایج امتحانات، حق ثبت‌نام و حتی پیش ثبت‌نام دانش‌آموزان را ندارند.

«مجید یزدان‌پناه» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تا زمانی که نتیجه امتحانات دانش آموزان اعلام نشده و کارنامه‌ها صادر نشده، منطقی نیست که دانش آموز ثبت نام شود و اگر مدارس این اقدام را انجام دهند خلاف قانون و تخلف محسوب می شود.

او اظهار داشت: متاسفانه اصرار برخی از خانواده ها برای ثبت نام دانش آموزش شان در برخی از مدارس این جو روانی در سطح استان را راه انداخته که از همین الان باید در مدارس ثبت نام کنند، در حالی که این موضوع تکلیف نتایج امتحانات مشخص نشود امکان ندارد.

یزدان پناه همچنین گفت: بیشتر ثبت نام ها مربوط به اول دبستان، پایه هفتم و دهم است و بقیه پایه ها در مدارس که دانش آموزان هستند و باید یک پایه بالاتر بروند نیاز به ثبت نام ندارند.

وی همچنین با اشاره به شیوع بیماری کوید ۱۹ گفت: در پایان سال تحصیلی جاری پس از اعلام نتایج حتی نیاز به مراجعه خانواده ها برای ثبت نام دانش آموزان نیست و می توانند به صورت الکترونیکی و شبکه شاد غیر حضوری هم ثبت نام کنند.

آزمون پایه های تحصیلی نهم و دوازدهم حضوری برگزار می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه همچنین به آزمون‌های پایان سال تحصیلی جاری اشاره کرد و گفت: تکلیف آزمون‌های دوران ابتدایی از دهه ۸۰ به بعد توصیفی است و طبق توصیف معلم، دانش آموزان ارزیابی می شوند و نمره‌ای نیست و از این رو در این مقطع تحصیلی مشکلی نداریم.

یزدان پناه همچنین افزود: تکلیف پایه های هفتم، هشتم، دهم و یازدهم نیز روشن است، باید در شبکه دانش آموزی “شاد” به صورت مجازی امتحان دهند، حالا به چه شکل و نحوی این آزمون نهایی از آنها گرفته می‌شود، شورای مدرسه تصمیم می گیرد که آزمون چهار جوابی، تشریحی و یا اینکه به چه شیوه دیگری باشد.

او در خصوص آزمون پایه‌های تحصیلی نهم و دوازدهم نیز گفت: فعلا مقرر شده آزمون این ۲ پایه ضروری و سرنوشت ساز به خاطر انتخاب رشته و کنکور حضوری برگزار شود، هرچند بعدا ممکن است طبق مصوبه ستاد ملی کرونا زمان امتحانات که از ۲۷ اردیبهشت ماه تا ۲۴ خرداد در نظر گرفته شده به تعویق بیفتد.

یزدان پناه توضیح داد: پایه نهم برای انتخاب رشته دانش آموزان و اینکه توانایی تحصیل در چه رشته هایی را دارند بسیار مهم است و به همین خاطر اصرار وزارت خانه به خاطر اهمیت این موضوع این است با رعایت پروتکل های بهداشتی کامل، حضوری برگزار شود، هرچند ممکن است بعدا ستاد ملی کرونا این تصمیم را عوض کند و آن را به تعویق بندازد.

وی همچنین افزود: چهار درس پایه نهم مانند ریاضی و علوم استانی برگزار می‌شود به این معنی که تمام مدارس استان در این پایه یک نمونه سوال واحد از آنها امتحان گرفته می شود و بقیه دروس منطقه ای خواهد بود یعنی هر شهرستان از یک نمونه سوالی طراحی خودش آزمون می گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه سال گذشته فقط امتحانات پایه دوازدهم به خاطر تاثیر نمرات بر رتبه کنکور دانش آموزان حضوری برگزار شد گفت: امسال نیز امتحانات این پایه به خاطر اهمیت فراوان آن برای شرکت در کنکور و خروج دانش آموزان از سیستم آموزش پرورش حضوری برگزار می شود.

یزدان پناه در ادامه اظهار داشت: آزمون های پایه های نهم و داوزدهم با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی و فرض بر وضعیت قرمز با حساسیت تمام برگزار می شود و تعداد حوزه های امتحانی افزایش می یابد و و در هر کلاس بیشتر از پنج، ۶ نفر حضور نخواهد داشت و کاملا با رعایت فاصله اجتماعی و مجهز به وسایل بهداشتی است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۱۴ شهرستان، ۳۲ شهر، ۲ هزار و ۵۹۵ روستا، بیش از چهار مدرسه، حدود ۳۴۰ هزار دانش آموز و حدود ۳۰ هزار فرهنگی فعال و بازنشسته دارد.

از مجموع ۱۴ شهرستان استان اکنون هشت شهرستان در وضعیت قرمز و مابقی در وضعیت زرد و نارجی قرار دارد.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید