خبر فوری

رقابت در گروه استقلال تشدید شد؛ نبرد سه تیم مدعی صعود گروه استقلال به روز آخر کشیده شد

هرمزبان – شب گذشته استقلال برابر الاهلی به مساوی رسید و الدحیل هم از الشرطه شکست خورد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، رقابت برای صعود در گروه C لیگ قهرمانان آسیا پس از مساوی تیم‌های الاهلی و استقلال و شکست الدحیل قطر برابر الشرطه عراق تشدید شد. هر 3 تیم استقلال، الاهلی و الدحیل 8 امتیازی هستند و الشرطه با 3 امتیاز قعرنشین است. الاهلی بامداد امروز با هدف انتقام گرفتن شکست 5 بر 2 برابر استقلال در دور رفت وارد میدان شد.
الاهلی با وجود تساوی در نهایت توانست موقعیت خود را تا پیش از آخرین بازی لیگ قهرمانان آسیا تثبیت کند. 4 بازیکن الاهلی شامل السومه، هندی، المعشر و غریب به دلیل داشتن یک کارت زرد برابر استقلال با احتیاط بازی کردند تا رویارویی پایانی با الدحیل را از دست ندهند. در آخرین دیدارهای گروه C لیگ قهرمانان آسیا ساعت 22:15 دقیقه جمعه استقلال رودرروی الشرطه عراق می‌گیرد و 45 دقیقه بامداد شنبه آینده الاهلی به مصاف الدحیل می‌رود.
نبرد سه تیم مدعی صعود گروه استقلال به روز آخر کشیده شد. با پیروزی الشرطه مقابل الدحیل و مساوی استقلال و الاهلی، هر سه نماینده ایران، قطر و عربستان 8 امتیازی شدند. در حال حاضر استقلال به خاطر تفاضل گل بهتر در صدر است و الدحیل و الاهلی در رده های دوم و سوم هستند چرا که بازی رو در روی این سه تیم نمی تواند تعیین کننده باشد. استقلال در بازی مستقیم به الدحیل باخته اما در عوض الاهلی را برده و الاهلی هم در بازی رو در رو با الدحیل مساوی کرده و هنوز آخرین بازی رو در روی دو تیم الدحیل و الاهلی باقی مانده است.
با این شرایط، اگر روز آخر الدحیل و استقلال روی عدد 11 با هم مساوی شوند، الدحیل اول می شود و استقلال دوم چون در بازی مستقیم، الدحیل از استقلال بهتر بوده اما اگر استقلال و الاهلی هم امتیاز شوند، استقلال در رده اول قرار می گیرد چرا که در نبرد مستقیم مقابل الاهلی یک بار 5 بر 2 پیروز شده و بار دیگر مساوی کرده است. در واقع به نفع استقلال است الاهلی روز آخر برنده باشد نه الدحیل تا استقلال با یک پیروزی مقابل الشرطه عراق، به عنوان تیم صدرنشبن صعود کند و وارد پیچیدگی های انتخاب تیم دوم نشود. البته مساوی روز آخر الدحیل و الاهلی هم برای استقلال عالی است.
فرهاد مجیدی در خصوص این دیدار گفت: بازی بسیار خوبی بود. تیم الاهلی خیلی خوب بازی کرد اما من تحلیل فنی ندارم. صحبت کردن درباره مسائل فنی خنده دار است. چون بازیکنان خسته هستند. ما دوبار با الدحیل در 6 روز بازی کردیم. امروز هم ما و هم الاهلی خسته بودیم. هیچ ایرادی نمی‌توانم از بازیکنانم بگیرم چون با همه توانشان تلاش کردند. در کل به آنچه که هدفمان بود، رسیدیم.
تغییر کیفیت تیم؟ من فکر می‌کنم ما خیلی باهوش بازی کردیم. ولی دلیل اینکه نتوانستیم کیفیت دو بازی اول را ارائه دهیم، خستگی بازیکنانمان بود. هیچ ایرادی نمی‌توانم از بازیکنانمان بگیرم. برای همه تیم‌ها این مشکل هست. امروز هم الدحیل کیفیتش نسبت به بازی‌های قبلی پایین‌تر بود. همانطور که کاپیتان تیممان گفت، ما به دنبال صعود هستیم و حتما آن را به دست می‌آوریم. با تمرکز کامل و تمام انرژیمان در بازی بعدی شرکت می‌کنیم.  
شاگردان فرهاد مجیدی با نتیجه بدون گل مقابل الاهلی عربستان به تساوی رسیدند تا باتوجه به باخت دور از انتظار الدحیل مقابل الشرطه، 8 امتیازی شوند و به صدر جدول راه یابند. صدرنشینی آبی‌ها باوجود باخت مقابل الدحیل در بازی رودررو، به این خاطر است که وقتی سه تیم هم امتیاز باشند، تقابلشان با تیم دیگر گروه حذف خواهد شد و پس از بررسی امتیازات در این حالت، به سراغ تفاضل گل می‌روند که در این شرایط، استقلال برتری دارد.
حال با این مقدمه به سراغ جدول احتمالات عجیب و غریب ای اف سی می‌رویم. جایی که از 20 تیم مرحله حذفی، 5 سرگروه صعود قطعی دارند و سه تیم هم به عنوان بهترین تیم دوم راهی یک هشتم نهایی می‌شوند. استقلال تاجیکستان، الشارجه، استقلال، السد و پرسپولیس، صدرنشینان کنونی هستند و سه تیم الهلال، الوحده و النصر نیز به عنوان تیم‌های دوم موقعیت بهتری دارند.
با این وصف، در جدول احتمالات، موقعیت شماره 6 پدید می‌آید: جایی که تیم‌های دوم گروه A به همراه D و E راهی مرحله حذفی شده‌اند. استقلال تاجیکستان در این شرایط باید میزبان النصر عربستان باشد. الشارجه امارات با قرعه‌ای متعادل روبرو شده و با الوحده بازی می‌کند. استقلال ایران در پایتخت به مصاف الهلال عربستان می‌رود و آخرین بازی مرحله نیز بین پرسپولیس و السد دو تیم سرگروه به میزبانی پرسپولیس باید رودرروی هم قرار بگیرند.
تقابل دو نماینده ایران با دو تیم مدعی السد و الهلال در حالی اتفاق افتاده که پرسپولیس فصل گذشته نیز در این مرحله تیم ژاوی ارناندس را شکست داد و استقلال هم در این‌ها دوئل‌های پرتعدادی را با آبی پوشان ریاض داشته است. این قرعه اگرچه حالا روی کاغذ نقش بسته اما بعید است که تا هفته پایانی دوام داشته باشد. از یک سو، استقلال تاجیکستان باوجود شگفتی سازی، شاید نتواند آلمالیق را هم شکست دهد و جای خود را به الهلال بدهد و از طرف دیگر بازی رودرروی السد و النصر، شاید به این منجر شود که تیم دوم گروهشان یعنی گروه D حذف شود. بنابراین نباید به این قرعه دل بست؛ مگر این که دوباره اتفاقی غیرمعمول رخ دهد. اما نکته مهم این است که با شرایط فعلی (صدرنشینی هر دو)، دربی تا حد زیادی منتفی است. الدحیل بدون پیروزی مقابل الاهلی صعود نخواهد کرد و استقلال با برد الدحیل، صدرنشین نخواهد شد.
در شرایط فعلی محتمل است که استقلال تاجیکستان با یک تساوی به عنوان تیم دوم صعود کند، الوحده یکی از تیم‌های دوم صعودکننده باشد و از بین تراکتور، الدحیل و النصر شاید در حالت خوشبینانه تراکتور از سد الشارجه بگذرد و به مرحله بعدی برود. در این حالت، پرسپولیس با الهلال دیدار خواهد کرد، استقلال با همنام تاجیک، تراکتور با السد و الشارجه با الوحده امارات. حال اگر استقلال تاجیکستان تیم پیروز باشد، این پرسپولیس است که به مصاف این تیم می‌رود!

 

منبع: خبرگزاری آریا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید