خبر فوری

۳۲۰ میلیارد ریال در بخش آموزش و پرورش کیش هزینه می‌شود

کیش – ایرنا – معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: امسال ۳۲۰ میلیارد ریال در بخش آموزش و پرورش جزیره از سوی این سازمان هزینه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از ایرنا، سعید پورعلی روز یکشنبه در آیین گرامیداشت روز معلم اظهار داشت: این میزان اعتبار از محل های مختلف عمرانی، کمک های فرهنگی و اجتماعی تامین و در اختیار آموزش و پرورش قرار می گیرد.

وی یادآور شد:  ۱۹۰ میلیارد ریال برای احداث ۲ مدرسه ۱۸ کلاسه، ۴۰ میلیارد ریال در بخش حمایت از توسعه آموزش، المپیادها و شوراهای دانش آموزی و ۵۰ میلیارد ریال محل کمک های توسعه فرهنگی و اجتماعی سازمان از جمله برنامه های حمایتی این سازمان از آموزش و پرورش جزیره است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش یاد آور شد: این سازمان انتظار دارد وزارت آموزش و پرورش نیز حداقل ۱۴۰ میلیارد ریال در خصوص سرفصل های مختلف به این جزیره اختصاص دهد تا شاهد توسعه بیشتر زیرساخت های آموزشی این منطقه باشیم.

وی با اشاره به جایگاه معلم در نظام اسلامی گفت: معلمان و کارکنان آموزش و پرورش به لحاظ سلامت اخلاقی و فرهنی همواره الگلویی برای جامعه هستند به همین جهت همواره به عنوان یک معتمد در بین مردم جای دارند.

پور علی اضافه کرد: به همین دلیل در تلاش هستیم با ارتقای جایگاه آموزش و پرورش کیش شان معلمان جزیره نیز حفظ شود.

وی افزود: تاسیس اداره کل آموزش و پرورش مناطق آزاد در وزارتخانه، استقلال آموزش و پرورش جزیره کیش و قرار گیری آموزش و پرورش این جزیره در بین مدارس خارج از کشور از جمله پیشنهادات منطقه آزاد به وزارتخانه است که تا کنون با هیچکدام موافقت نشده است.

هم اکنون در این جزیره ۱۶۰ معلم در حال ارایه خدمات آموزشی به بیش از هفت هزار دانش آموز در ۲۳ مدرسه هستند.

جزیره کیش با ۴۴ هزار هزار نفر جمعیت در ۱۸ کیلومتری کرانه باختری ایران واقع شده است.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید