خبر فوری

تأکید بر تقویت و توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان در جزیره کیش

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بر توجه جدی دانشگاه‌های مناطق آزاد به مقوله تجاری‌سازی و بین‌المللی شدن فعالیت‌ها تاکید کرد و گفت: خروجی فعالیت شعب بین‌المللی دانشگاه‌ها در کیش باید به تقویت شتاب‌دهنده‌ها و استارت‌آپ‌ها، کارآفرینی و توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان منتهی شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان از کیش، در نشست جعفر آهنگران مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با روسای پردیس های بین المللی کیش دانشگاه صنعتی شریف، پیام نور، علوم پزشکی شیراز، علوم پزشکی تهران و جامع علمی کاربردی که  درسالن اجتماعات این سازمان برگزارشد، شرایط فعلی و برنامه های این دانشگاه ها درجزیره کیش عنوان و راهکارهای تقویت تعاملات درجهت توسعه آموزش عالی و افزایش جذب دانشجویان خارجی و داخلی بررسی شد.  

آهنگران در این نشست بر توجه جدی دانشگاه‌های مناطق آزاد به مقوله تجاری‌سازی و بین المللی شدن فعالیت ها تاکید کرد و گفت: خروجی فعالیت شعب بین المللی دانشگاه‌ها درکیش باید به تقویت شتاب دهنده ها و استارت آپ ها، کارآفرینی و توسعه فعالیت‌های دانش بنیان منتهی شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه آموزش باید یادگیری و سطح مهارت‌های شغلی و تخصصی را ارتقا دهد، اظهار داشت: در حال حاضر در بخش‌های دولتی و خصوصی جزیره نیاز به افرادماهر و متخصص داریم که می‌توان با بهره‌گیری صحیح از ظرفیت‌های دانشگاهی این نیاز را برطرف کرد.

وی بر ضرورت آینده‌نگری و انطباق برنامه‌های با نیازهای جزیره کیش تاکید کرد و گفت: ساده‌سازی فرایند ها و ارتقای عملکرد بخش‌های مختلف جزیره کیش بهترین مولفه برای سنجش میزان موفقیت دانشگاه‌ها در تحقق اهداف راهبردی آنهاست.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش افزود: حضور بیش از 7 هزار دانشجو در جزیره کیش باید فعالیت‌های فرهنگی منطقه را به طرز چشم‌گیری تقویت کرده و فضای فرهنگی جامعه شهری کیش را ارتقا دهد.

آهنگران مشارکت گسترده معاونان سازمان منطقه آزاد کیش در امور دانشگاهی و تعامل با حوزه آموزش عالی رافرصتی ارزشمند برای دانشگاههای جزیره کیش برشمرد و گفت: چنانچه پردیس دانشگاه‌های مختلف کیش برای استفاده بهینه از ظرفیت‌ها، برنامه‌هایی منطبق با نیازها و محور فعالیت‌های منطقه تدوین و اجرا کنند، سازمان منطقه آزاد کیش نیز تمام توان خود را برای توسعه آموزش عالی در این جزیره بکار خواهد گرفت.

داریوش سلیمی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این نشست، بین‌المللی‌سازی، تنوع رشته ها درمقاطع محتلف و افزایش جذب دانشجویان خارجی را مهم ترین محور فعالیت های دانشگاهی در کیش عنوان کرد و گفت:  حضور شعب بین المللی دانشگاه های مطرح کشور در جزیره کیش فرصت منحصربفردی را برای ایجاد مراودات بین المللی و جذب دانشجوی خارجی درمنطقه ایجاد کرده که باید به شکلی شایسته از آن بهره برد.

وی با اشاره به ابراز تمایل وزارتخانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و  وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای همکاری‌های مشترک درجزیره کیش در جهت توسعه آموزش عالی و فعالیت های علمی بین المللی اظهار داشت: سازمان منطقه آزاد کیش با انعقاد چندین تقاهم نامه درجهت حمایت از فعالیت دانشگاه‌ها و تحقق اهداف شهر دانشی  تلاش‌های موثری داشته است.

سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این جلسه با اشاره به ضرورت توجه جدی دانشگاه‌ها به مهارت آموزی در راستای تحقق اهداف راهبردهای طرح جامع کیش اظهار داشت: طبق سند چشم انداز 1405 سازمان منطقه آزاد کیش، این جزیره به عنوان دروازه کشور برای تعاملات و مراودات بین المللی در عرصه‌های مختلف علمی، فناوری، اقتصادی و گردشگری جایگاه مهمی دارد و دانشگاه‌ها در تثبیت و ارتقای این جایگاه نقش مهمی ایفا می‌کنند.

وی با ابراز خرسندی از تعامل خوب بخش خصوصی با دانشگاه ها در زمینه ایجاد رشته های جدید و تقویت مهارت های شغلی در منطقه گفت: با توجه به اینکه محور اصلی فعالیت ها در کیش گردشگری است باید درحوزه گردشگری سلامت و گردشگری علمی از ظرفیت های منحصر بفرددانشگاهی کیش استفاده کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به لزوم افزایش رشته های جدید با توجه به نیاز سنجی در منطقه، از افزایش تقاضا برای تحصیل در دانشگاه های کیش در چند سال اخیر خبر داد و اظهار داشت: در برخی رشته ها و مقاطع با تراکم تقاضا مواجه هستیم.

وی ارتقای سطح مهارت‌های شغلی را مرهون حضور موثر دانشگاه‌ها در کیش برشمرد و با تاکید بر اینکه هنوز باید در زمینه استانداردسازی مهارت‌ها تلاش کنیم، گفت: علاوه برتغییر وضعیت جمعیتی کیش و افزایش شمار جمعیت دانشجویی منطقه، توسعه فعالیت های دانشگاهی، فارغ التحصیلان دانشگاه های کیش را برای سکونت دائم در این منطقه ترغیب کرده است.

لازم به ذکراست افزایش کمی و کیفی فعالیت های پردیس های بین المللی کیش، برگزاری دو همایش بزرگ بین المللی با همکاری پردیس بین الملل کیش دانشگاه های علوم پزشکی شیراز و تهران، افزایش رشته های دانشگاهی به ویژه درمقاطع دکترا، نیازسنجی برای ایجاد رشته های جدید مهارتی و تخصصی منطبق با فضای کسب و کار جزیره، تخصیص امکانات و اعمال سیاست های حمایتی و تشویقی از سوی سازمان منطقه آزاد کیش برای توسعه فضاهای دانشگاهی و رونق فعالیت ها، توسعه گردشگری سلامت و گردشگری علمی و استفاده بهینه از ظرفیت دانشگاه های کیش برای استانداردسازی برخی فعالیت های اقتصادی و عمرانی ازجمله مواردی بود که روسای دانشگاه ها در این نشست عنوان کردند. 

انتهای پیام/88060

منبع: فارس

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید