ارسال ۳۰ اثر به دبیرخانه پویش ادبی «مناجات تسبیح نسیم»

مدیر عمومی انجمن هنر و ادبیات افغانستان از برگزاری پویش ادبی «مناجات تسبیح نسیم» خبر داد و گفت: تاکنون ۳۰ اثر از شاعران افغانستانی در این زمینه دریافت کردیم.

سید سکندر حسینی، مدیر عمومی انجمن هنر و ادبیات افغانستان در گفت‌وگو با ایکنا درباره پویش ادبی «مناجات تسبیح نسیم» گفت: انجمن هنر و ادبیات افغانستان در راستای تقویت و بالندگی ادبیات آیینی و ارزشی، راه‌اندازی شده و تاکنون فعالیت‌های متعددی از جمله برگزاری کنگره شعر و ادبیات عاشورایی «واژه‌های تشنه» و کنگره شعر مهدویت «آیین چشم‌به‌راهی» و تولید ویدئو کلیپ‌ها و آلبوم‌های صوتی نظیر «الفبای سرخ» ویژه ایام محرم، «آیین حسن» به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع) است.

وی افزود: پویش ادبی «مناجات تسبیح نسیم» نیز یکی از فعالیت‌های این انجمن در دوران قرنطینه و ایام ماه مبارک رمضان است. در این پویش از شاعران افغانستان خواسته‌ایم تا شعرهای خود با موضوع ادبیات توحیدی را ارسال کنند و تاکنون نیز استقبال شاعران از این پویش خوب بوده است.

حسینی با اشاره به ارسال 30 اثر به دبیرخانه انجمن هنر و ادبیات افغانستان گفت: با توجه به اینکه فضای هنر و ادبیات آیینی در افغانستان فضای کاملاً بکر و خالی است، از این رو در مناسبت‌های آیینی مختلف سعی می‌کنیم شاعران را به سرودن شعرهایی در این مناسبت‌ها تشویق کنیم. از این رو در ایام ماه مبارک رمضان این فرصت را برای برگزاری پویش ادبی مناجات مناسب دیدیم.

مدیر عمومی انجمن هنر و ادبیات افغانستان در ادامه بیان کرد: سال گذشته نیز این برنامه را داشتیم، اما امسال استقبال بهتر بود و امیدواریم آثار خوبی را تا بیستم ماه مبارک رمضان دریافت کنیم. آثار دریافتی در قالب یک آلبوم صوتی منتشر و از شاعران این آثار نیز با اهدای هدایایی تجلیل خواهد شد.

وی یادآور شد: شاعران افغانستانی می‌توانند آثار خود را از طریق شناسه تلگرامی adabiatayni_afgَ@ یا پست الکترونیکی انجمن به آدرس adabiatayniafg@gmail.com ارسال کنند. 

انتهای پیام

منبع: ایکنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید