خبر فوری

جزئیات اتفاق عجیب برای فوتبالیست زن ایرانی در بلژیک/ همسر قلی زاده با پیراهن شماره 6 در جشن تیمی شارلوا شرکت کرد

هرمزبان – داور مرحله پلی آف لیگ بانوان بلژیک یاسمن فرمانی را به دلیل داشتن حجاب از حضور در این بازی محروم کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، شب گذشته تیم شارلوا در مرحله پلی آف فوتبال بانوان بلژیک به مصاف تیم وایت استار رفت. این بازی در نهایت با نتیجه 2  بر  صفر و به سود شارلوا به پایان رسید. اتفاق عجیب این دیدار عدم حضور یاسمن فرمانی بازیکن تیم شارلوا در این بازی بود. داور این مسابقه به دلیل داشتن حجاب به لژیونر ملی پوش کشورمان اجازه بازی نداده، گفته است برای حضور در این دیدار باید بدون حجاب وارد زمین شود. اما فرمانی شرط داور را برای حضور در مسابقه قبول نکرده تا بازی تیمش را از نیمکت دنبال کند.
هافبک ایرانی شارلروا بلژیک در دیدار شب گذشته به دلیل حفظ حجاب خود نتوانست به میدان برود. یاسمن فرمانی حاضر به کنار گذاشتن لگ خود نشد و داور نیز به او اجازه حضور در میدان نداد. بیش از یک سال است یاسمن فرمانی، هافبک سابق ملوان بندرانزلی را با پیراهن شارلروا بلژیک می بینیم. او که همزمان با همسر خود یعنی علی قلی زاده به عضویت تیم بلژیکی درآمد تاکنون با کمترین حاشیه و خبرسازی به میدان رفته و برای شارلروا آنقدر بازیکن خوبی بود که همیشه در ترکیب اصلی این تیم حاضر باشد.
شب گذشته اما پیش از آغاز دیدار حساس پلی آف لیگ فوتبال بانوان بلژیک بین تیم های بانوان شارلروا و وایت استار و زمانی که فرمانی به همراه سایر بازیکنان پا به میدان می گذاشت با تذکر داور بازی روبرو شد. در حالی که تصور می شد مشکل مورد نظر این داور به پوشاندن موهای بازیکن ایرانی مربوط می شود، او مشکل پیش آمده که خلاف قوانین فوتبال است را به رنگ متفاوت لگ یاسمن فرمانی مرتبط دانست. این داور معتقد بود طبق قانون در صورتی که بازیکنی بخواهد لگ به پا کند باید همرنگ با لباس اصلی تیم باشد.
در دیدار شب گذشته، بازیکنان شارلروا با پیراهن های سفید و مشکی و شورت ورزشی کاملا سفید به میدان آمدند و لگی که یاسمن فرمانی پوشیده بود تفاوت عجیب و غریبی با البسه تیم نداشت. او در حالی با لگ مشکی رنگ پا به میدان گذاشت که در بسیاری از بازی ها نیز با لباس اول تیم شارلروا همین لگ مشکی رنگ را به پا می کند این اتفاق در برخی از بازی هایی که شارلروا با لباس دوم خود یعنی صورتی رنگ بازی می کند هم می افتد. در آن بازی ها نیز فرمانی از رنگ های مشکی (متفاوت با رنگ اصلی) و صورتی (همرنگ اصلی) استفاده می کند.
نکته قابل ذکر در این باره اظهارنظر خود یاسمن فرمانی است. او در پاسخ به مشکل مورد نظر داور گفت:
من قبل از هر بازی به اتاق داوران می روم و نظر آنها را درباره لباس خودم از جمله لگ و هد بند و پوشش موهایم می پرسم و در نهایت اگر از نظر داوران مشکلی هم وجود داشت، به دلیل تفاوت خیلی کمی که با لباس های اصلی داشت آنها را راضی می کردم و به زمین می رفتم اما در دیدار شب گذشته این اتفاق نیفتاد و داور میدان راضی به بازی با همین لگ مشکی رنگ نشد.  
در نهایت فرمانی به دلیل اینکه لگ هم رنگ با لباس های خود به همراه نداشت راضی به بازی بدون لگ نشد و به دلیل همین حفظ حجاب و به نظر قطعی داور به رختکن رفت و سپس روی سکوها نشست.
نکته جالب در این باره اینکه شارلروا در پایان توانست با حساب دو بر صفر به برتری برسد و قطعا یاسمن فرمانی اولین بازیکنی بود که در جشن تیم حضور یافت و جالب اینکه او به دلیل غیبت در بازی، در تصاویر مربوط به جشن تیمی، پیراهن خود را بلند کرد تا شماره 6 تیم بانوان شارلروا در تمام تصاویر دیده شود.

منبع: خبرگزاری آریا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید