خبر فوری

شهریار بحرانی: رمضان بهترین وقت ترویج مفاهیم قرآنی است/ سیما فرصت‌سوزی می‌کند

یک کارگردان گفت: رمضان بهترین و مناسب‌ترین زمان برای آموزش و ترویج مفاهیم دینی و قرآنی است اما سیما فرصت‌سوزی کرده و به سرگرمی روی آورده است.

شهریار بحرانی؛ کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌و‌گو با ایکنا پیرامون تولیدات مناسبتی سیما در ماه رمضان اظهار نظر کرد: ماه مبارک رمضان ایامی  استثنایی و مقدس است. در روایات آمده، خداوند در این ماه شیاطین را به بند کشیده و به دریا می‌اندازد. اتفاقی که به نوعی در انسان‌ها نیز رخ می‌دهد، زیرا در این ایام انسان‌ها دقت بیشتری در اعمال دینی خود دارند و گناهان تا حد چشمگیری کاهش پیدا می‌کند. برای همین فضای تعلیم و تربیت در این ماه رشد پیدا می‌کند.

وی افزود: روزه‌دار در ماه مبارک وارد ضیافت الهی می‌شود. این ضیافت، تنها به این معنا نیست که روزه‌دار پای سفره افطار نشسته و غذا بخورد. این ضیافت از جنس روحانی است. در حقیقت خداوند در این ماه روح انسان را تغذیه می‌کند. به این خاطر ماه رمضان یک ضیافت‌الله کامل است و هیچ چیز نباید مانعی برای این ضیافت باشد.

کارگردان فیلم «ملک سلیمان(ع)» توصیه کرد: متولیان فرهنگی باید بسیار دقیق در این ماه همراه با مردم روزه‌دار حرکت کنند تا اثرات منفی روحی و فکری برای آنها ایجاد نکنند، همچنین فضا را باید به گونه‌ای رقم زنند که فیلم‌های پاک‌تر بتواند مخاطب عام را به تقوا تشویق کنند، ولیکن متاسفانه آنها رویه عکس را پیش گرفته‌ و به دنبال کارهایی هستند که در آنها هیجان ویژگی اصلی است.

این فیلمساز تصریح کرد: داشتن هیجان در بسیاری از مواقع با چالش نفسانی همراه می‌شود؛ اتفاقی که به نظرم اشتباه محض است. در ماه مبارک مردم روزه هستند؛ روزه‌ای که در آن چشم، گوش، دهان از ناپاکی دور است. این رویه باید بعد از افطار نیز ادامه پیدا کند نه اینکه بخواهیم به واسطه کارهایی که صرفاً عنوان سرگرمی دارند هر آنچه روزه‌دار به دست آورده را بعد از افطار از بین بریم. این اتفاق متاسفانه رخ می‌دهد. این معضل در شرایطی است که رمضان بهترین و مناسب‌ترین زمان برای آموزش و ترویج مفاهیم دینی و قرآنی است.

بیشتر بخوانید:
کام روزه‌دار را با کارهای نامناسب تلخ نکنیم

وی با بیان اینکه در رمضان، سیما بیشتر فرصت‌سوزی می‌کند! گفت: متاسفم که این را می‌گویم، اما بیشتر تولیدات ما در جهتی بوده که من از آن به عنوان فرصت‌سوزی نام می‌برم. این معضل نیز بنا به این تفکری به وجود آمده که سرگرمی را اصلی‌ترین الزام برای کارهای مناسبتی می‌داند، درحالیکه در اسلام سرگرمی مردود است. در قرآن  سرگرمی به لهو و لهب و غفلت معنا می‌شود، پس چگونه در ایامی که مردم نیازهای فرهنگی دارند، سیما بیش از هر زمان دیگری به آنها سرگرمی می‌دهد!؟

بحرانی در پایان تصریح کرد: هر انسان عاقلی این موضوع ساده و رسانه‌ای را متوجه می‌شود که در این ماه چه چیزهایی نباید پخش شود، برای همین امیدوارم مدیران بیشتر این موضوعات که درکش سخت نیست را مد نظر قرار دهند تا مردم به واسطه تولیدات نمایشی از معنویات دور نشوند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید