خبر فوری

پیامبر(ص) نعمتی الهی و مایه رحمت برای همه بشریت است/ خداوند به برکت وجود پیامبر(ص)، بشر را ازسقوط در پرتگاه نجات داد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از بندرلنگه در حوزه غرب استان هرمزگان، شیخ محمدعلی امینی امشب در جشن هفته وحدت در مسجد جامعه اهل‌سنت بندرلنگه در جمع اقشار مختلف تشیع و تسنن، اظهار داشت: به برکت نعمت پیامبر، خداوند امت اسلامی را به معرفت و شناخت دین مفتخر فرمود و به برکت همین نعمت، بشر را که در آستانه سقوط بود و در لبه پرتگاه قرار داشت را نجات داد و دل‌ها را بهم نزدیک کرد و گره زد.

وی افزود: ما باید خداوند را بابت داشتن پیامبر اسلام(ص) شکر بگذاریم و هنگامی که به واجبات اسلامی به نحو احسن عمل کنیم شکر نعمت کرده‌ایم و حال پیامبر(ص) چه حقی برگردن ما دارد، این حقوق نیز تببین شده است.

مدیر مدرسه دینی اهل‌سنت سلطان‌العماء بندرلنگه اضافه کرد: اولین حقی که پیامبر دارد این است که به او ایمان داشته باشیم و نه ایمان لفظی، بلکه ایمان قلبی، ایمانی ریشه دار که تار و پود داشته باشد و با تمام وجود بپذیریم که حضرت محمد(ص) فرستاده حق خدا و خاتم انبیاء و مرسلین است.

امینی تصریح کرد: خداوند در بسیاری از آیات قرآن بر نبوت و رسالت حضرت محمد(ص) شهادت داده و همچنین اسرار منافقان را افشاء نموده، آنهایی که به زبان، به نبوت پیامبر(ص) اعتراف کنند، ولی قلبی نباشد این اعتراف هیچ اعتبار و ارزشی ندارد.

روحانی برجسته اهل‌سنت هرمزگان گفت: پیامبر(ص) نعمتی الهی برای همه بشریت و مایه رحمت است و وظیفه ماست که پیامبر را قلبا" دوست بداریم و به آن حضرت ارادت قلبی داشته باشیم.

وی بیان داشت: دوست داشتن پیامبر(ص) علائم ونشانه‌هایی دارد وبهترین نشانه این است که فرمانبر او باشیم و سیرت او را احیاء کنیم و اخلاق او را داشته باشیم و خود را در فضای رهنمودهای او قرار دهیم.

مدیر مدرسه دینی اهل‌سنت سلطان‌العلماء بندرلنگه یاد آور شد: خداوند می‌فرماید، هر کس از پیامبر خدا پیروی کند در حقیقت از خدا پیروی کرده است و حق دیگری که پیامبر بر ما دارد یاری دادنش است و این یعنی یاری دادن دین و پیام او و با اخلاق و سیرت و رفتار خوبمان میتوانیم مبلغ خوبی برای اسلام و پیامبر(ص) باشیم.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید