خبر فوری

۸۰ میلیون دلار از سهمیه ارز کاغذ تأمین شد

ارز مورد نیاز برای تأمین کاغذ در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به مبلغ حداقل ۸۰ میلیون دلار برآورد شده است.
به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پی عدم تخصیص اعتبار ارز کاغذ یارانه‌ای در سال ۱۳۹۹، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیگیری‌ها و اقدامات این وزارتخانه را تشریح کرد.
 
به گفته همایون امیرزاده، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری‌های مستمری برای تأمین و تخصیص ارز مورد نیاز کاغذ چاپ و تحریر داشته است.
 
وی با اشاره به ارسال چهار نامه از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به رئیس جمهور، معاون اول و معاون اقتصادی رئیس جمهور، تصریح کرد: علاوه بر رایزنی‌های مکرر انجام شده در این پیگیری‌ها، ضمن تشریح شرایط موجود و نیاز ضروری کشور به برقراری سهمیه ارزی کاغذ مخاطرات احتمالی عدم تخصیص و تأمین ارز کاغذ بر فضای کار و کسب‌های حوزه نشر و مطبوعات با صراحت مورد اشاره قرار گرفته است.
 
امیرزاده تصریح کرد: در این نامه‌ها که از خرداد تا اسفند سال ۱۳۹۹ ارسال شده، ارز مورد نیاز برای سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به مبلغ حداقل ۸۰ میلیون دلار برآورد شده است.
 
وی در پایان با تأکید بر تلاش‌های همه‌‌جانبه و مستمر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تأمین ارز مورد نیاز کاغذ ابراز امیدواری کرد: مراجع ذیربط هم با اقدام سریع و به موقع ضمن حمایت از حوزه نشر و مطبوعات کشور با تخصیص سهمیه ارزی مورد نیاز موجب آرامش فضای کار و کسب حوزه‌های مرتبط باشند. انتهای پیام

منبع: ایکنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید