خبر فوری

ارتش؛ همیار مدافعان سلامت – ایسنا

هرمزبان – فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نداجا گفت: ارتش علاوه بر اینکه مسئولیت اصلی خود در عرصه‌های دفاعی را با تمام قوا انجام می‌دهد، تمام توان خود را در عرصه‌های مردم یاری به خصوص در حوزه درمان ملت شریف ایران در این اوضاع کرونایی به کار می‌بندد و در هرمزگان نیز بیمارستان‌های ارتش، همگام با مدافعان عرصه سلامت در خدمت‌رسانی به مردم، همیاری خواهند کرد.

امیر دریادار دوم آریا شفقت رودسری، صبح امروز (۲۸ فروردین) در نشستی خبری که به مناسبت فرا رسیدن روز ارتش برگزار شد، اظهار کرد: ۲۹  فروردین یادآور تدبیر هوشمندانه و مدبرانه معمار کبیر انقلاب بوده و این روز را به هم‌رزمان خودم در نیروهای مسلح به ویژه در ارتش جمهوری اسلامی ایران تبرک می‌گویم.

وی افزود: در دورانی که دشمنان خارجی در جهت تضعیف انقلاب نوپای اسلامی، تفکر انحلال ارتش را در جامعه انتشار می‌دادند و متأسفانه برخی افراد داخلی ناآگاه نیز به آن دامن می‌زدند، امام راحل(ره) مانند همیشه با درایت و هوشمندی این توطئه را خنثی و در ۲۹ فروردین سال ۵۸ دستور رژه سرتاسری یگان‌های ارتش در سراسر کشور را صادر کردند تا اقتدار و عظمت ارتش انقلابی ایران را به نمایش بگذارند و از آن تاریخ به بعد، این روز را به نام روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و دلاوری‌های بزرگ نیروی زمینی ارتش، نام نهادند.

فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نداجا تصریح کرد: امیدوارم من و همه همکارانم توفیق داشته باشیم که سربازان لایقی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و دنباله‌رو خون پاک ۴۸ هزار شهید به خون خفته ارتش باشیم و در عرصه‌های مختلف زمین، هوا و دریا امنیت را برای پیشرفت و تعالی نظام، تأمین کنیم.

شفقت اضافه کرد: مسلماً دلاور مردی‌های نیروی زمینی قهرمان، شجاعت‌های عقابان تیزپرواز نیروی هوایی، و اقتدار نیروی دریایی و چشمان همیشه بیدار پدافند بر هیچ‌کس پوشیده نیست. قدرت نیروهای مسلح و ارتش علاوه بر اینکه امکان حفاظت از مرزهای زمینی، دریایی و هوایی را برای نظام به همراه دارد از ویژگی بازدارندگی فعال نیز برخوردار است تا به عنوان اهرم راهبردی در دیپلماسی منطقه‌ای و جهانی برای ایران نقش‌آفرین باشد.

وی ادامه داد: استکبار جهانی به هر نحو ممکن تلاش می‌کند تا ضربه‌ای به این نظام که پرچم حق‌خواهی را در جهان برافراشته، وارد کند. آن چیزی که در مقابل این زیاده‌خواهی ایستاده، توان ارزشمند و پرقدرت نیروهای مسلح بوده که ارتش بخشی از آن است و به عنوان بازوی قدرتمند نظام، توطئه‌های دشمن را در عرصه‌های مختلف خنثی کرده است. امیدوارم این توانمندی رزمی با اتکا به توان جوانان برومندمان در گام دوم انقلاب اسلامی، هرروز نسبت به گذشته افزایش یابد.

ارشد نظامی آجا در هرمزگان بیان کرد: امروز در عرصه‌های مختلف دریا، هوا و زمین به جایگاهی رسیده‌ایم که نه‌تنها قطعات گلوگاهی موردنیاز تجهیزات را برای آماده به کار نگه داشتنشان، توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و جوانان خود تأمین می‌کنیم بلکه به فن‌آوری ساخت امکانات آفندی و پدافندی موردنیازمان نیز دست یافته‌ایم. از زیردریایی تا شناورهای بزرگ، ناوشکن‌ها و تسلیحات پهبادی، آنچه نیاز داریم را خود می‌سازیم تا هیچ اتکایی به نیروهای خارجی نداشته باشیم. به‌زودی شاهد الحاق ناوشکن‌های دیگر به بدنه نیروی دریایی نیز خواهیم بود.

شفقت عنوان کرد: امسال دهه ارتش از روز شهادت سپهبد صیاد شیرازی در ۲۱ فروردین آغاز شده و تا روز شهادت سپهبد قرنی در ۳ اردیبهشت‌ماه تحت شعار «مدافعان وطن، یاوران سلامت» نام‌گذاری شده است. در ۲۹ فروردین امسال با توجه به شرایط کرونایی، رژه‌های خودرویی در تهران و مراکز استان‌ها در داخل پایگاه‌های نظامی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران همانند گذشته، علاوه بر اینکه مسئولیت اصلی خود در عرصه‌های دفاعی و تأمین امنیت را با تمام توان و تلاش انجام می‌دهد، مطمئناً تمام توان خود را در عرصه‌های مردم یاری از حوادثی مثل سیل و زلزله تا فعالیت در حوزه درمان ملت شریف ایران در این اوضاع کرونایی به کار می‌بندد. بیش از ۱۵ هزار تن از کارکنان مراکز بهداشت از خادمان ارتش هستند و بیش از ۴۰۰ واحد بیمارستانی ارتش به مردم شریفمان خدمت می‌رسانند. در هرمزگان نیز بیمارستان‌های ارتش، همگام با مدافعان عرصه سلامت در خدمت‌رسانی به مردم، همیاری خواهند کرد.

ارشد نظامی آجا در هرمزگان اظهار کرد: آنچه مسلم است فعالیت‌ها و تلاش‌های همکاران من در ارتش جمهوری اسلامی ایران محقق نخواهد شد، مگر با تلاش و همدلی و استقامت خانواده‌های گران‌قدر این عزیزان. از این رو قدردانی و سپاس خود از این خانواده‌ها را اعلام می‌دارم. ۲۹ فروردین علاوه بر اینکه یادآور حماسه‌آفرینی‌های ارتش و نیروی زمینی است، سالروز مقابله رویاروی نیروی دریایی راهبردی ارتش با آمریکای جنایتکار در خلیج‌فارس در سال ۶۷ نیز هست. ناوشکن‌های سهند، سبلان و جوشن در مقابل زیاده‌خواهی‌های استکبار جهانی ایستادگی و شهدای ارزشمندی را تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کردند.

شفقت افزود: در سالی که به عنوان سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) بیان شده، ما به عنوان سربازان این نظام مقدس از این فرمان اطلاعت کرده و شرایط و بستر را برای تولید بهتر و بیشتر و با انجام پشتیبانی‌هایی که هم‌اکنون همکارانم در ناوگروه ۷۴ در هزاران مایل دورتر برای تأمین امنیت خطوط مواصلاتی کشتی‌های نفت‌کش و تجاری، انجام می‌دهند تا برای لحظه‌ای به تولید، صادرات و واردات ما خدشه‌ای وارد نشود، آماده می‌کنیم.

وی عنوان کرد: آرزو می‌کنم جوانان ارزشمند نظام جمهوری اسلامی در ارتش و سایر بخش‌ها با چراغ راه قرار دادن فرمایشات فرمانده معظم کل قوا، در گام دوم انقلاب اسلامی با تمام تلاش پیگیر اهداف نظام باشند تا با اطلاعت از مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) از این دریای متلاطم عبور کرده و پرچم انقلاب را به دست صاحب اصلی‌اش برسانیم.

فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نداجا گفت: اخیراً اقداماتی توسط دشمنان علیه منافع جمهوری اسلامی در نطنز صورت گرفته که متأسفانه تدبیری پشت آن نبوده است. ما جمله بسیار مهم حضرت آقا که «دوران بزن دررو تمام شده» را به یادشان خواهیم آورد و اجازه نمی‌دهیم هر آنچه در فکر دارند را در عمل نیز اجرا کنند. مطمئناً در آینده نزدیک شاهد افول قدرت‌های استکباری و رشد و تعالی و توسعه جمهوری اسلامی در عرصه‌های منطقه‌ای و جهانی خواهیم بود.

شفقت عنوان کرد: در شعاری قرآنی داریم که «نه ظلم می‌کنیم و نه اجازه می‌دهیم کسی بر ما ظلم کند». امروز ارتش و نیروهای مسلح به عنوان بازوان قدرتمند نظام، این توانایی را دارند که نه‌تنها در دریای عمان و خلیج‌فارس، بلکه در سراسر جهان از امنیت کشورمان دفاع کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید